וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא אהיה שותף לרצח עם": חייל אמריקני הצית עצמו למוות מול שגרירות ישראל בארה"ב

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 8:14

על פי "הניו יורק טיימס", איש בחיל האוויר האמריקני שפך על עצמו נוזל תוך שהוא קורא ל"שחרר את פלסטין", כמחאה נגד המלחמה בעזה מחוץ לשגרירות בוושינגטון. החייל פונה באורח אנוש ושם נקבע מותו. המשטרה המקומית והשירות החשאי חוקרים את האירוע

בווידאו: כוחות אבטחה מחוץ לשגירור ישראל בארגנטינה בעקבות התרעה על פצצה/צילום: רויטרס

חייל בחיל האוויר האמריקני הצית אמש (ראשון) את עצמו למוות מול השגרירות הישראלית בוושינגטון תוך שהוא קורא ל"שחרר את פלסטין". החייל אינו מוכר לרשויות ואיש מצוות השגרירות לא נפגע. המשטרה המקומית והשירות החשאי חוקרים את האירוע.

"לא אהיה שותף יותר לרצח עם", אמר החייל, לבוש בבגדי צבא, בסרטון ששידר בשידור חי באינטרנט, לפי ה"ניו יורק טיימס". החייל פונה באורח אנוש לבית החולים באזור לאחר שהשריפה כובתה על ידי קציני השירות החשאי, כשהוא סובל מפציעות ושם נקבע מותו. דובר חיל האוויר אישר שבתקרית היה מעורב טייס פעיל.

חייל אמריקני הצית עצמו מחוץ לשגרירות ישראל בוושינגטון
26.2.24. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חייל אמריקני הצית עצמו מחוץ לשגרירות ישראל בוושינגטון 26.2.24/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בחודש דצמבר בשנה שעברה, מפגינה הציתה את עצמה מחוץ לקונסוליה הישראלית באטלנטה. שגרירות ישראל בוושינגטון הייתה יעד למחאות נגד המלחמה בעזה שהובילה להפגנות פרו-פלסטיניות ופרו-ישראליות בארצות הברית. ההפגנות החלו לאחר אירועי 7 באוקטובר כשארגון הטרור חמאס, רצח כ-1,200 ישראלים וחטף 240 חיילים ואזרחים.

לפני כחודש, מטען נפץ אותר ליד שגרירות ישראל בשוודיה, המשטרה המקומית פעלה לנטרלו בזמן שעובדי השגרירות שהו בחדר ביטחון. שגריר ישראל בשוודיה, זיו נבו קולמן, כתב ברשת החברתית X כך: "היום היינו נתונים לניסיון פיגוע נגד השגרירות בשטוקהולם ועובדיה. אנו מודים לרשויות השבדיות על תגובתן המהירה. לא נבהל מהטרור".

שר החוץ, ישראל כ"ץ, הגיב גם הוא וכתב: "אני מברך את צוות השגרירות בשוודיה ואת הרשויות על העירנות והטיפול המהיר בניסיון לפגוע בשגרירות בשטוקהולם. הדיפלומטים שלנו ברחבי העולם נתונים לסכנה ואיומים מצד תומכי הטרור האיסלאמי. אמרתי את זה לכל עמיתי - צריך לגדוע את הטרור בכל מקום. בעזה ובאירופה. תגנו על המדינות שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully