וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הגברת הראשונה: ספר חדש חושף את המאבקים בין מלניה לאיוונקה

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 12:53

לפי עיתונאית של ניו יורק טיימס, הגברת הראשונה ובתו הבכורה של הנשיא לשעבר ניהלו "מאבק כוחות פנימי" במהלך כהונתו בת ארבע השנים, והתחרו על הסיקור התקשורתי. בנוסף לכך, נכתב בספר, מלניה התמקדה בשנים הללו במשא ומתן מחודש על הסכמי הממון שלה עם בעלה

מלניה טראמפ, איוונקה טראמפ. GettyImages
מלניה טראמפ, איוונקה טראמפ/GettyImages

הגברת הראשונה לשעבר מלניה טראמפ בילתה את ארבע שנותיה בבית הלבן בניהול מלחמה נגד איוונקה טראמפ, כשבין קרב אחד למשנהו היא ניהלה משא ומתן מחודש על הסכמי הממון שלה לפני ואחרי הנישואין עם בעלה הנשיא - כך עולה מספר חדש.

לפי ספרה של העיתונאית קייטי רוג'רס, "אישה אמריקנית: הטרנספורמציה של הגברת הראשונה המודרנית, מהילרי קלינטון ועד ג'יל ביידן" - לשתיים היה "מאבק כוחות פנימי" בן ארבע שנים על תפקיד הגברת הראשונה, שאותו ניסתה איוונקה לקחת על עצמה כשמלניה לא עברה למעון הנשיאותי בתחילת כהונתו של דונלד טראמפ.

איוונקה, כך טוענת רוג'רס, כתבת הבית הלבן של ניו יורק טיימס, תכננה לשפץ את האגף המזרחי של המעון הנשיאותי בזמן שמלניה נשארה מאחור בניו יורק כדי להבטיח שבנה בארון, שהיה אז בן עשר, יוכל לסיים את שנת הלימודים.

לבת הבכורה היו תוכניות לחסל פחות או יותר את מעמדה של הגברת הראשונה עם הפיכת המעון לכך שהוא יוכל "לשרת את כל המשפחה הראשונה, לא רק את הגברת הראשונה".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והגברת הראשונה מלניה טראמפ יוצאים מהבית הלבן לחופשה בפלורידה, 23 בדצמבר 2020. רויטרס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והגברת הראשונה מלניה טראמפ יוצאים מהבית הלבן לחופשה בפלורידה, 23 בדצמבר 2020/רויטרס

הנשיא טראמפ דחף לכך שאיוונקה תיקח על עצמה את התפקיד לצד מלניה, ואמר לכתבים בתחילת כהונתו שבתו "תעזור לה ותעבוד איתה" בזמן שהיא תבצע את תפקידה כגברת הראשונה.

"היא הייתה מודעת לכך שבעלה הציע שבתו הבכורה תעזור לחלוק את האחריות של להיות הגברת הראשונה, וזו לא הייתה התפתחות ששימחה אותה", כתבה רוג'רס. מלניה סיכלה את המאמצים, ופתחה בקרב עם בתה החורגת, שאותה כינתה "הנסיכה".

הן התרחקו זו מזו במידה רבה, אף שהן עבדו בצמוד לנשיא טראמפ, כשאיוונקה עבדה כיועצת ללא שכר באגף המערבי של הבית הלבן. לדברי בכירים לשעבר בממשל, מלניה שלחה מסר לבתה החורגת כשלבשה את המעיל עם הכיתוב ה"באמת לא אכפת לי, לך אכפץ?" לקראת ביקורה ביוני 2018 במרכז של ילדי מהגרים עצורים בגבול הדרומי.

בספר נכתב כי השתיים היו אז בתחרות שקטה על הסיקור העיתונאי באותה תקופה. מקורות סיפרו לרוג'רס כי מלניה הייתה אובססיבית לחלוטין במעקב אחר היחס הציבורי אליה, והיא סרקה כל "אזכור של שמה בעיתונות כשלעתים קרובות היא שוטטה בטוויטר כדי לראות מה העיתונות, מבקריה ותומכיה אומרים עליה".

הגברת הראשונה גם חשבה שאין זה ראוי שאיוונקה ואחיה, ובני זוגם, יהיו כה מעורבים בבית הלבן. "אם היא אי פעם ניהלה קרב על הנושא, ברור שהיא הפסידה בו: במשך ארבע שנים היה קשה לראות היכן נעצרה הפעילות של העסק המשפחתי והיכן ממשל טראמפ התחיל", כתבה רוג'רס.

עוד בוואלה!

על רקע הגשת כתבי האישום: לאן נעלמה מלניה טראמפ?

לכתבה המלאה

חילופי ברכות עם ג'יל ביידן

סטפני גרישם, עוזרת בכירה של הגברת הראשונה לשעבר, אמרה לרוג'רס, שמלניה קיימה "פגישות עם צוותים של עורכי דין כדי לבחון את נכסיה ולטפל בעניינים הקשורים להסכמי הממון שלה לפני ואחרי הנישואין עם בעלה".

"אני יודעת שהיו לה כספים נפרדים שהיא עקבה אחריהם תשומת לב רבה, והיו לה עורכי דין משלה שהיא שילמה להם סכום נאה", נזכרה גרישם. "הרבה פעמים זה היה קשור לכסף שהיה לה בחשבונה האישי שלה בנק".

המשא ומתן נמשך לאורך כל תקופת נשיאותו של טראמפ, נכתב בספר. משרדה של מלניה אישר את קיום הפגישות, אך הכחיש את הפרטים של ההסכם.

"לגברת טראמפ הייתה קריירה מצליחה לפני שפגשה את בעלה, ותמיד היו לה עסקים ונכסים משלה", אמר דובר מטעמה לרוג'רס. "כאשת מקצוע מוכשרת, היא נפגשת לעתים קרובות עם עורכי הדין שלה".

הספר גם סיפר כי מלניה ויורשתה ג'יל ביידן החליפו כרטיסי ברכה ליום הולדת זו עם זו מאז שטראמפ עזב את תפקידו. היא גם נעדרה במידה רבה מקמפיין הבחירות הנוכחי של טראמפ, שהבטיח בשבוע שעבר כי אשתו צפויה להופיע לצדו באופן קבוע יותר ככל שיום הבחירות ב-5 בנובמבר יתקרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully