וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא כולנו פוטין", ישראלים ממוצא רוסי הפגינו ברחבי הארץ

ריי ווייט

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 11:26

במלאת שנתיים לפלישה הרוסית לאוקראינה ועל רקע מותו של מנהיג האופוזיציה הרוסית, נבלני, יצאנו להפגין ברחבי הארץ כדי שיידעו שלרוסים יש יותר מקול אחד, גם אם במולדתם אסור להם לבטא אותו. טור אישי

כרזות נגד פוטין ליד השגרירות הרוסית בתל אביב. ריי ווייט, מערכת וואלה!
כרזות שתלו המפגינים בקרבת השגרירות הרוסית בתל אביב/מערכת וואלה!, ריי ווייט

לעיני מי שהתקרב לשגרירות הרוסית בתל אביב, נגלה מחזה מוזר. הפגנות בישראל, כמו בכל מדינה דמוקרטית בעולם, הן אמנם מחזה שכיח, אבל הפעם לא היה מדובר בארגון פוליטי ישראלי והשלטים שנשאו המפגינים בידיהם, לא נכתבו בעברית אלא ברוסית ובאנגלית.

על מה ולמה ההפגנה? ההפגנות הן חלק משורה של אירועים שהתקיימו ברחבי העולם ומטרתן להראות את מגוון הדעות בחברה הרוסית, הן בקרב תושבי רוסיה והן בקרב מי שהיגרו ממנה, אך תמיד יחשיבו אותה לבית, זאת בשעה שהשלטון מנסה לשדר בכל אמצעי תקשורת שעומד לרשותו, תמונה מעוות שלפיה כל הרוסים מאוחדים סביב נשיאם, ולדימיר פוטין ותומכים במלחמה באוקראינה.

זו לא הייתה ההתכנסות הראשונה שלנו, אבל הפעם היו לעיתוי ההפגנות שתי סיבות עיקריות: ציון שנתיים לפלישה הרוסית לאוקראינה ואובדנו של אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה, שמת בנסיבות מסתוריות בתא המאסר אליו הושלך רק מפני שהציע אלטרנטיבה לפוטין.

בישראל התקיימו מספר אירועים, בעיקר בערים שיש בהם תושבים רבים שעלו ארצה מרוסיה, אך לא רק: בכרמיאל, חיפה, נתניה, תל אביב וירושלים, הפגינו מאות במסרים של שלום ואחווה עם העם האוקראיני.

ריי ווייט מפגינה נגד פוטין בתל אביב. ריי ווייט, מערכת וואלה!
שיידעו שלא כל הרוסים תומכים בפוטין ובמלחמה. הכותבת מפגינה בתל אביב/מערכת וואלה!, ריי ווייט

קול שחשוב להשמיע

למרות המרחק שלנו מארץ הולדתנו, שעבור רבים בקרבנו תמיד תהיה הבית, חשוב שקולנו יישמע. זה מגיע לרוסים שנאבקים ומסתכנים כדי שכל העולם יידע שברוסיה לא חיים רק תומכי פוטין, בעיקר אחרי אובדנו של מי שהיה אלטרנטיבה לשלטונו - ושילם על כך בחייו.

אמנם מדובר בהפגנות קטנות יחסית, בנות מאות משתתפים כל אחת, אבל אנחנו נחושים להמשיך עד שבכל העולם יבינו שלרוסים יש יותר מקול אחר. מסר שאנחנו כאן מוכרחים לקדם. למרות מה שנראה לעתים מבחוץ, הרי שהחברה הרוסית היא אוכלוסייה מגוונת, שיש בה לא מעט קולות - ונמשיך להשמיע אותם, גם למען עתיד ארץ הולדתנו, אבל לא פחות מכך, למען כל העולם.

הכותבת, ריי ווייט, היא מיקסולוגית, בעלת המותג DRINK2READY, ומשתתפת קבועה בתכנית "סנהדרינק" בערוץ וואלה+. עד עלייתה לישראל, הייתה תושבת סנט פטרסבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully