וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "חשוב שנופיע באירוויזיון, צריך להיות חכמים ולא צודקים"

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 11:06

הנשיא התייחס לסערה סביב פסילת השיר של ישראל באירוויזיון, בשל הטענה כי הוא כולל תכנים פוליטיים, וטען כי מדובר בסוגייה בעלת "משמעות מדינית והסברתית". לדבריו, אם ישראל תחליט לא להופיע בשל ההחלטה, הדבר יהווה תמריץ לשונאיה, שמנסים לגרש אותה "מכל במה"

הרצוג: "קורא לנבחרי הציבור להתחשב ברגשות של משפחות החטופים"/צלם: אבי קנר, מקליט: שמואל אטינגר

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר (ראשון) לסערת שיר האירוויזיון של ישראל, שנפסל על ידי איגוד השידור האירופי: "חשוב שישראל תופיע באירוויזיון, חשוב להיות חכם, לא רק להיות צודק", אמר בכנס ירושלים של קבוצת "בשבע".

"זה שיח מעניין, אני מנסה לעזור בו ככל שאני יכול. דיברנו על הסברה ואני חושב שחשוב שישראל תופיע באירוויזיון, וזו גם אמירה כי יש שונאים שמנסים לגרש אותנו מכל במה", אמר הנשיא. "אני חושב שזה חשוב שהתאגיד מקיים דו שיח עם האיגוד של האירוויזיון, ולהיות חכם, לא רק להיות צודק. יש שיר שייצג את ישראל ב-1992, שאומר 'זה רק ספורט', אבל זה לא באמת רק ספורט, זה גם עניין בעל משמעות מדינית והסברתית, וצריך להתחשב בכך. כפי שאמרתי - להיות לא רק צודק אלא גם להיות חכם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס האזכרה הממלכתי לציון 50 שנים למלחמת יום הכיפורים, היכל הזיכרון, הר הרצל, ירושלים. 26 בספטמבר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"חשוב שנופיע באירוויזיון, צריך להיות חכמים ולא צודקים". הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בשבוע שעבר הבהיר בכיר באיגוד השידור האירופי (ה-EBU) בשיחה עם גורם ישראלי, כי אם לא יהיה שינוי במילות השיר "October Rain" - השיר יפסל סופית. איגוד השידור האירופי אמר לאותו גורם ישראלי כי ההחלטה אם לשנות את המילים נמצאת כעת בידיים של התאגיד, והבהיר כי אם יחליט לא לשנות - ישראל לא תשתתף באירוויזיון.

השיר, שנוצר על ידי אבי אוחיון, קרן פלס וסתיו בגר, נבחר לייצג את ישראל באירוויזיון בשבדיה בביצועה של עדן גולן. בשבוע שעבר העריכו גורמים בתעשיית המוזיקה הישראלית, כי בעקבות הפסילה של השיר, הסיכוי שישראל תשתתף השנה באירוויזיון - נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully