וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל צריכה אותך, ב"ה": הציבור נדרש לצאת בקמפיין 'עוקף פוליטיקאים' שקורא לחרדים להתגייס

בני כהן

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 0:16

שאלת גיוס החרדים עולה שוב אל מרכז הדיון, והמחנות נערכים זה מול זה. אולם הפוליטיקאים במרכז, חוששים שימצאו עצמם נזקקים לבני ברית בבוא היום. הפתרון הוא הבקעה בנקודה הרכה של המתנגדים - לא רק גינוי וביוש, אלא קמפיין קריאה לגיוס המופנה ישירות לחרדים

בווידאו: צנחנים, גבעתי וחיל האוויר: כ-200 חרדים התגייסו לצה"ל/ראובן קסטרו

שאלת גיוס החרדים עולה שוב אל מרכז הדיון הציבורי, והמחנות נערכים זה מול זה. המאבק מוכר, המחנות מוכרים, הטיעונים ידועים ומוכרים, אבל שדה המערכה שונה הפעם: אי-רצון החרדים, לכאורה, ללכת לצבא או לשירות לאומי מהווה אבן בוחן מרכזית לשאלה - מתי יהיו בחירות?

בעוד רוב עם, כך לפי הסקרים, מבקש בחירות עכשיו - הדיונים הציבוריים נעשים על-ידי פוליטיקאים וראשי מפלגות המרכז בכפפות של משי. מי יהיה זה אשר יתקוף את דרעי בנושא הגיוס, אם בעוד זמן לא רב יידרש לאותו דרעי ולחרדים האשכנזים, לצורך הקמת קואליציה?

הרי אחרי הבחירות, כך נראה היום, יידרש גוש המרכז להשיג רוב בכנסת עם מפלגות נוספות ובעוד הלגיטימיות של מפלגות ערביות יורדת, באופן טבעי, ובמיוחד כאשר השאלה המרכזית תהיה מדינה פלשתינאית (בלי לומר, אלא בלחישה - ירושלים) לא נותרו אפשרויות רבות. כלומר בני הברית הטבעיים הן המפלגות החרדיות, בעוד בן גביר וחבריו יתמצקו כגוש ימני לאומני נוקשה.

חרדי בכניסה למדור ישיבות, לשכת הגיוס תל השומר 11 בפברואר 2024. ניב אהרונסון
חרדי בכניסה למדור ישיבות, לשכת הגיוס תל השומר 11 בפברואר 2024/ניב אהרונסון

וכאן ההזדמנות לכל מי שמחפש בחירות עכשיו ומזהה את ש"ס ובוחריה כנקודה החלשה במארג העמדות. נקודה חלשה - כי מדובר בקהל בוחרים צעיר, לאומי, מחויב למדינה, ולא אוהב למצוא עצמו תחת הכותרת של משתמטים. קהל בוחרים שמשפיע על מנהיגיו יותר מאשר החרדים הליטאים ושיטת האדמו"רות.

במטרה להביא לבחירות עכשיו ולשווין בנטל ולחיזוק מדינת ישראל, יש להבקיע את החזית בין שני המחנות, ולא לחזק את קיומה על ידי חידוד המסרים של כל אחד לקהלו הוא. לא להמשיך ו"להסביר" עד כמה המצב אינו הוגן, כי הסברה כזו לא מזיזה למתנגדים אלא מחזקת אותם בלעומתיות שבה. הסברה כזו לא מחדשת דבר ולא תביא לשינוי.

ראשי החרדים וש"ס לא רוצים בחירות (למרות שכוחם לא ישתנה באופן מהותי לאחר הבחירות) כי נתניהו נותן להם הכל ובזול. אין להם מה להפסיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חרדים בכניסה למדור בני ישיבות, לשכת הגיוס תל השומר, 11 בפברואר 2024, 11 בפברואר 2024. ניב אהרונסון
חרדים בכניסה למדור בני ישיבות, לשכת הגיוס תל השומר, 11 בפברואר 2024, 11 בפברואר 2024/ניב אהרונסון

מצב דברים זה דורש שינוי. הדרך לעשות זאת, לדעתי - קמפיין קריאה לגיוס המופנה לצעירי החרדים בנוסח "Uncle Sam needs you!", שיחזק אצלם את הרצון הטבעי להגשמה עצמית ועוצמה. הדרך היא קמפיין "מדינת ישראל צריכה אותך, ב"ה" - בו נראה בחורים חרדיים במדי צה"ל, תחת דגל ישראל ואוחזים בנשק, מפקדים על טנק, מטיסים מטוס - קמפיין עוקף פוליטיקאים המדבר אל כל מה שרוצים בחור ובחורה צעירים בסתר ליבם: הגשמה, עוצמה וכד'. קמפיין כזה יפעיל לחץ על הגורמים הפוליטיים כי הוא ייצר תנועה בשטח, תנועה שתדרוש מהמנהיגים‎ הפוליטיים להביא להסכמה ולהביא לבחירות על בסיס הסכמה חדשה.

קמפיין כזה לא יכול להיות מבוצע על ידי פוליטיקאים שחוששים שימצאו את עצמם נזקקים לבני ברית בבוא היום. קמפיין כזה יכול להיות מבוצע על ידי "כח קפלן" והעומדים מאחוריו. זו יכולה להיות הבקעה בנקודה הרכה של המתנגדים - לא רק גינוי וביוש ברחובות, אלא קריאה המופנית ישירות אל הקהל החרדי הצעיר, פניה המבטיחה כח, עצמה, יהדות, חרדיות ולאומיות.

קמפיין שיאמר - "אנחנו רוצים אותך איתנו", מלווה בתמונות חיילים חרדיים תחת דגל ישראל - יחתור תחת המוסכמות שנראות כרגע בלתי חדירות. כי הדרך במאבק הוא לא רק ריכוז מאמץ להבקעת החזית, הדרך היא גם למצוא את נקודת הכח של היריב ולפנות אליה - לא בלעומתיות אלא ביד מושטת. כי רק ביחד ננצח.

כותב הטור הינו בני כהן, שימש כיועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully