וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה התירה שימוש בקנאביס לצרכי פנאי, אך תחת הגבלות קפדניות

עודכן לאחרונה: 24.2.2024 / 9:55

על פי החוק שקידמה הממשלה, כל בן 18 ומעלה יורשה להחזיק ב-25 גרם של קנאביס במרחב הציבורי, וב-50 גרם נוספים או שלושה שתילים לשימוש אישי בבית. החל מיולי, גם ייפתחו מועדונים ייחודיים, כשהמטרה, לפי הממשלה, היא לצמצם את הסחר הבלתי-חוקי ואת הפשיעה

הפגנה בעד לגליזציה של קנאביס בברלין, גרמניה, 20 באפריל 2023. רויטרס
כ-4.5 מיליון גרנים צורכים קנאביס. הפגנה בעד לגליזציה של הסם בברלין, בשנה שעברה/רויטרס

הפרלמנט של גרמניה הצביע אתמול (שישי) ברוב סוחף בעד לגליזציה של קנאביס. 407 מחוקקים תמכו בחוק שקידמה הקואליציה, לעומת 226 שהתנגדו.

על פי החוק החדש, שיכנס לתוקפו ב-1 באפריל, מבוגרים מעל גיל 18 יורשו להחזיק שלושה שתילי קנאביס בבית לשימוש אישי. כמו כן, אזרחי גרמניה יוכלו להחזיק עד 50 גרם של הסם בביתם, ולשאת איתם עד 25 גרם במרחב הציבורי. עם זאת, קנאביס נותר בלתי חוקי עבור קטינים, וצריכתו תהיה מוגבלת מאוד עבור צעירים. כמו כן, צריכת קנאביס סמוך לבתי ספר וגני שעשועים תהיה אסורה בחוק.

"המטרה היא לסכל את הסחר הבלתי חוקי בסמים, ואת הפשיעה הנגזרת ממנו. להפחית בכמות עסקאות הסמים והמשתמשים בהם", נימק שר הבריאות הגרמני, קרל לאוטרבך, את החוק.

האופוזיציה השמרנית תקפה את הלגליזציה של הסם, והזהירה מהשלכותיה. "אתם טוענים במלוא הרצינות שבאמצעות לגליזציה של יותר סמים נוכל להכיל את השימוש בסמים בקרב צעירים", אמר חבר הפרלמנט טינו סורגה מהמפלגה הנוצרית-דמוקרטית. "זה הדבר הכי מטופש ששמעתי בחיי".

אבל לאוטרבך אמר שהדבר משול "לטמינת הראש בחול": לא רק שהשימוש בקנאביס זינק בקרב צעירים, שמוחם המתפתח היה נמצא בסכנה הגדולה ביותר, אלא שהסמים ברחובות חזקים יותר ומזוהמים יותר, מה שהגדיל מאוד את נזקיהם.

על פי הערכות, כ-4.5 מיליון גרמנים צורכים קנאביס. חלק מהמחוקקים תהו אם לתקנות החדשות תהיה השפעה רבה על הסחר בסמים, משום שמי שלא יהיה מוכן לגדל קנאביס בעצמו או להצטרף למועדון קנאביס עשוי בכל זאת להעדיף לקנות את הסם ברחוב.

החל מ-1 ביולי, קנאביס יהיה זמין לצריכה גם במועדונים יעודיים. המועדונים חייבים יהיו להחזיק ברישיון לממכר קנאביס, ולפעול ללא מטרות רווח. לכל מועדון יוכלו להירשם 500 איש, כולם מעל גיל 18. רק חברי מועדון יורשו לצרוך את הסם.

גרמניה היא המדינה השלישית באירופה שהתירה שימוש אישי בקנאביס והסירה אותו מרשימת החומרים האסורים לשימוש. מלטה ולוקסמבורג היו הראשונות לעשות זאת. הולנד אוסרת על החזקת הסם, אך בכמה מערי המדינה קנאביס נמכר באופן חוקי בחנויות ייעודיות כחלק ממדיניות ההכלה במדינה. בגרמניה הדגישו כי ברלין לא תהפוך לאמסטרדם, העמוסה בקופי שופס שבהם ניתן לעשן קנאביס.

בארצות הברית, אוסטרליה ומדינות נוספות, מחוזות שונים מטילים חוקים שונים על צריכת קנאביס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully