וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן מבטל את מדיניות קודמו ומודיע כי ההתנחלויות בגדה מנוגדות לחוק הבינלאומי

עודכן לאחרונה: 23.2.2024 / 19:11

בלינקן אמר במסיבת עיתונאים בארגנטינה כי ארה"ב סבורה שההתנחלויות אינן מועילות לשלום ורק מחלישות את ביטחון ישראל. מדובר בשינוי ביחס למדיניות שעליה הכריז שר החוץ הקודם מייק פומפאו ב-2019, שלפיה ההתנחלויות אינן מהוות בהכרח הפרה של החוק

פגישת נתניהו-בלינקן/לע"מ

שר החוץ של ארה"ב בלינקן אמר הערב (שישי) במסיבת עיתונאים בארגנטינה: "מאוכזבים מהודעת ממשלת ישראל על הכוונה לאשר בניית אלפי יחידות דיור חדשות בהתנחלויות. ארה"ב סבורה שההתנחלויות אינן עולות בקנה אחד עם החוק הבינלאומי ואינן מועילות להשגת שלום - הן רק מחלישות את ביטחון ישראל ולא מחזקות אותו". דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר גם הוא שממשל ביידן סבור שההתנחלויות מנוגדות לחוק הבינלאומי. לטענתו זו היתה מדיניות קבועה של ארה"ב במשך עשרות שנים ומי שהיה חריג הוא הממשל הקודם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן. 7 בפברואר 2024. לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן. 7 בפברואר 2024/לשכת העיתונות הממשלתית

למה זה חשוב

דבריו של בלינקן לפיהם ההתנחלויות אינן עולות בקנה אחד עם החוק הבינלאומי מהווים שינוי מדיניות מצד ממשל ביידן מזו בה נקט ממשל טראמפ. דברי בלינקן הם חזרה למדיניות בה נקטה ארה"ב מאז שנת 1978 ועד החלטתו של שר החוץ מייק פומפאו בנובמבר 2019 כי בנייה בהתנחלויות אינה מהווה בהכרח הפרה של החוק הבינלאומי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מה הם אומרים

מארגון שלום עכשיו נמסרה הודעה שבה נאמר: "ההחלטה לקדם אלפי יחידות דיור מיותרות ומזיקות בהתנחלויות, היא החלטה חפוזה וחסרת אחריות, של ממשלה קיצונית שאיבדה מזמן את אמון העם. ממשלת ישראל יוצרת פיגוע מדיני כנגד הציבור הישראלי ומול ידידותינו בעולם המסייעות לישראל בשעתה הקשה ובראשן ארה"ב. היום שאחרי כבר כאן, והדרך היחידה להשיב את הביטחון היא באמצעות חתירה לסיום הסכסוך, וקידום פתרון כולל לסיום המלחמה שתכליתו שתי מדינות לשני העמים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully