וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלפו מעזה וחקרו אותו כל הלילה": לוחם נעצר בחשד לכוונה למכור את נשקו ושוחרר ללא תנאים

עודכן לאחרונה: 23.2.2024 / 19:02

לוחם בחטיבת הנח"ל נעצר לפנות בוקר בחשד לכוונה למכור נשק מסוג תבור שעליו חתם בתחילת הלחימה, אך הגיע בנסיבות לא ברורות לחייל אחר, שנעצר בתחילת השבוע. החייל הכחיש וטען שהרעיון עלה "בצחוק". התביעה דרשה את הארכת מעצרו של החשוד, אבל בית הדין לא קיבל את עמדתה

בווידאו: פעילות עוצבת הקומנדו במערב חאן יונס/דו"צ

לוחם מחטיבת הנח"ל שיצא לפנות בוקר משטח רצועת עזה לישראל נעצר על ידי המשטרה הצבאית בחשד לכוונה למכור את נשקו. על פי החקירה, הלוחם היה חתום על רובה מסוג תבור, אך כשנכנס ללחימה נגד חמאס ברצועה התבקש לחתום על מקלע מסוג מא"ג. לבקשת מפקדיו, הוא העביר את הנשק האישי למכולה של הגדוד. במהלך החודש האחרון הוא החזיק ברשותו את המא"ג בלבד. בנסיבות שלא הובהרו בחקירה, רובה התבור הועבר לחייל אחר ללא אישור. גם החייל שנשא את הנשק נעצר בתחילת השבוע, בין השאר בגין עבירות סמים.

התביעה הצבאית בקשה לשכנע את בית הדין להאריך את מעצרו של החשוד לצורכי המשך החקירה, שכן קיים חשד סביר שהוא היה שותף לקשר למכירת הרובה. יצוין שהרובה לא נמכר, ולא הועבר לגורם נוסף. הוא נמצא בידי המשטרה הצבאית.

כוחות צה"ל נלחמים בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בזמן הלחימה בעזה/דובר צה"ל

הלוחם שנעצר הלילה הכחיש כל קשר לתכנון למכירת הרובה. לדבריו, החשוד שנעצר בתחילת השבוע אמר לו בצחוק שאפשר למכור את הנשק, והוא הזהיר אותו מפני כך. בית הדין לא השתכנע מעמדת התביעה, ושחרר את החשוד ממעצר ללא תנאים.

סנגורו של הלוחם שנעצר לפנות בוקר עו"ד בני קוזניץ, אמר לוואלה!: "שלפו את מרשי מעזה אחרי שבוע של לחימה וחקרו אותו כל הלילה. העבירו אותו למעצר ובית הדין הורה לשחררו. התביעה הצבאית ביקשו עיכוב ביצוע כדי לערער, אך במהלך הדיון משכו את הערעור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"עלה חשד כי גם החייל מעורב"

דובר צה"ל מסר בתגובה: "כנגד שני חיילים נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת בחשד להוצאת נשק צבאי ותיאום מכירה של נשק צבאי לשוהה בלתי חוקי בישראל. לאחר חקירה מאומצת, תוך הפעלת כלי חקירה מגוונים, החיילים נעצרו. בית הדין הצבאי המחוזי החליט לקבל את עתירת התביעה הצבאית, והורה על הארכת מעצרם של החיילים לצרכי חקירה עד יום 25 בפברואר 2024. כמו כן, חייל נוסף, שנעצר בחשד למעורבות באירוע שוחרר אתמול ממעצר בהחלטת בית הדין הצבאי המחוזי".

עוד נמסר כי הנשק שעל פי החשד ניסו למכור החיילים היה רשום על שמו של החייל ששוחרר ממעצר. מחומר החקירה עלה חשד כי גם החייל מעורב בעסקת המכר, ולכן התביעה ביקשה את מעצרו. בית הדין הורה על שחרורו של החייל ממעצר. התביעה הצבאית ערערה על ההחלטה אך משכה את הערעור לאור הערות בית הדין הצבאי לערעורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully