וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט החליט להגדיל את הסכום שישראל תקזז מכספי המיסים של הרשות הפלסטינית

עודכן לאחרונה: 23.2.2024 / 17:33

בכירים ישראלים אמרו כי בעקבות לחץ של שר האוצר גדל הסכום שיקוזז בשנה הקרובה ב-21 מליון שקלים. בעקבות ההחלטה יעביר סמוטריץ' את כספי המיסים הפלסטינים שלא קוזזו ויאשר העברת חלק מהכספים שקוזזו למשמרות בנורבגיה. למרות זאת, ההחלטה תחריף את המשבר הכלכלי ברשות

דברי סמוטריץ' על הקיצוץ לתנועות הנוער/ערוץ הכנסת

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט אמש (חמישי) להגדיל ב-21 מליון שקלים את הסכום שאותו תקזז ישראל מכספי המיסים של הרשות הפלסטינית בשנה הקרובה על רקע התשלומים שמעבירה הרשות למשפחות של מחבלים, כך לפי שלושה גורמים שהשתתפו בישיבת הקבינט.

למה זה חשוב

בכיר ישראלי אמר כי בעקבות ההחלטה יסיר שר האוצר סמוטריץ' את ההקפאה על כל הכספים שישראל אמורה להעביר לרשות הפלסטינית ושלא קוזזו או הוקפאו - בין השאר כספי המיסים הפלסטינים שנגבו במהלך חודש ינואר - וכן יאשר את העברת חלק מכספי המיסים הפלסטינים שקוזזו למשמורת בנורבגיה.
עם זאת, הגדלת סכום הקיזוז תחריף עוד יותר את המשבר הכלכלי ברשות הפלסטינית, שמתקשה מאוד לשלם משכורות ונמצאת בסכנת פשיטת רגל וקריסה. במערכת הביטחון מתריעים כי המשבר הכלכלי ברשות עלול להביא להסלמה ביטחונית גם בגדה המערבית.

במוקד החדשות

במהלך ישיבת הקבינט אתמול הציג משרד הביטחון את הנתונים לגבי הכספים שהרשות הפלסטינית העבירה למשפחות מחבלים במהלך שנת 2023. לפי החוק בישראל, הממשלה מחויבת לקזז את החלק היחסי של הסכום הזה מהסכום של כספי המיסים שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית מדי חודש.

בשבוע שעבר כאשר הנושא היה אמור לעלות לדיון בקבינט בפעם הראשונה טען שר האוצר סמוטריץ' כי הנתונים של משרד הביטחון נמוכים מהסכום שהרשות מעבירה בפועל למשפחות מחבלים. סמוטריץ' הודיע כי לא יעביר לרשות הפלסטינית את כספי המיסים שישראל גבתה עבורה במהלך חודש ינואר.

סמוטריץ' לא רק איים אלא עיכב במשך יותר משלושה שבועות את העברת הכספים - דבר שהחריף עוד יותר את המשבר הכלכלי ברשות הפלסטינית.

הלחץ של סמוטריץ' עבד. בישיבת הקבינט אתמול עדכנו אנשי משרד הביטחון כי בעקבות טענותיו של סמוטריץ' עודכן סכום הקיזוז מ-610 מליון שקלים ל-631 מליון שקלים. הסכום יקוזז בשנה הקרובה מדי חודש ב-12 פעימות של כ-52 מליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully