וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסק של אליאס נגנב בזמן שהיה במילואים בעזה, אבל הוא המציא את עצמו מחדש

עודכן לאחרונה: 24.2.2024 / 16:14

כשאליאס דגן חזר לחופשה מהמלחמה הוא הזדעזע לגלות שעגלת היין לאירועים שבנה נגנבה, ובה ציוד בשווי 60 אלף שקל. קרן הפיצויים הודיעה לו שהוא לא זכאי לכלום, והמשטרה לא עצרה איש למרות צילומי האבטחה. אבל דגן החליט שהוא לא נכנע, ובפורים יקיים אירוע בעזריאלי

בווידאו: תיעוד ממצלמת אבטחה של גניבת עגלת היין של אליאס דגן/מערכת וואלה!

כאשר אליאס דגן (27) מתל אביב, נלחם בעזה כלוחם מילואים בחטיבת הנח"ל, הוא לא העלה בדעתו שכאשר הוא יחזור לרענון מנוחה בביתו, הוא יגלה שציוד יקר ערך ששימש אותו בעסק ממנו הוא מתפרנס נגנב מפתח ביתו. "כשזה קרה, פשוט חשכו עיניי", אמר דגן לוואלה! "אני לא מיליונר, ואבא שלי לא זרק עלי כסף. כל מה שהשגתי היה ב-10 אצבעות ובעבודה קשה".

לפני שהוזעק לשירות מילואים ב-7 באוקטובר, דגן התפרנס מעסק עצמאי של עגלת יין ושירותי בר שאותו הקים בעצמו. כחלק מהעסק, דגן היה מגיע לאירועים גדולים עם העגלה המרשימה שעיצב, ובה ציוד רב ששימש להקמת בר נייד. כשיצא לחופשה מהמלחמה, אחרי שלושה שבועות בעזה, הוא הזדעזע לגלות שהעגלה נגנבה, ביחד עם ציוד יקר ערך בשווי של 60 אלף שקל.

עסק בר היין הנייד אותו אליאס דגן הקים. באדיבות המצולמים
בר היין הנייד של אליאס דגן/באדיבות המצולמים

"זה צירוף מקרים פשוט מעצבן, כי בסוף אם לא הייתה המלחמה, הכל מבחינת העסק היה מעולה", אמר דגן בתסכול. "קרן הפיצויים לא נתנה לי כלום. אמרו לי 'אנחנו מתנצלים, אבל אתה נופל בין הכיסאות'. מי יחזיר לי עכשיו עשרות אלפי שקלים שהייתי אמור לקבל? הייתי אמור להרוויח מהמון אירועים שסגרתי לחודש אוקטובר, סכום של מעל 100 אלף שקל. בגלל המלחמה ספגתי פגיעה הכלכלית עצומה, וכעת אני לא יודע איך אשתקם מהמצב".

בידי דגן תיעוד ממצלמות אבטחה, שבו ניתן לזהות את לוחית הרישוי של הרכב שאיתו הגיע הגנב. תלונה הוגשה על ידו במשטרה, אך טרם אותרה העגלה והחשוד במעשה לא נעצר. דגן חזר להילחם בעזה, והוא אמור להשתחרר רק בשבוע הבא. בצבא כבר הודיעו לו ולחבריי הצוות שלו שהם עתידים לקבל בסוף החודש צו נוסף, הפעם לתעסוקה מבצעית ביהודה ושומרון בחודש הרמדאן. בנוסף לכך, דגן סיפר שכלוחם מילואים, שרק שב מהלחימה האינטנסיבית, הוא התקשה לחזור ישר לניהול העסק ולסגור אירועים נוספים. החזרה הצפויה למילואים בקרוב גם מונעת ממנו להתחייב לאירועים בעתיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אליאס דגן במילואים. באדיבות המצולמים
אליאס דגן בשירות מילואים בעזה/באדיבות המצולמים

על אף המכה הכלכלית הקשה שספג, דגן מסרב להוריד את הראש ומתעקש למצוא דרך לשקם את העסק. "כמה זמן אני יכול לבכות על החלב שנשפך?", אמר דגן. "החלטתי שלא אשב עכשיו בחיבוק ידיים ורק אחכה שמשהו יקרה". דגן החליט להפיק מסיבת יין בפורים שתתקיים במתחם DNA בקניון עזריאלי בתל אביב. "יהיו פה אורות מוחשכים ואווירה של קלאס. שם נציב עמדת DJ והברים פה הולכים לחלק כוסות יין לאורחים", הצביע דגן בהתלהבות על המתחם, "אמרתי לעצמי שאם אני לא אתן לעצמי בעיטה בתחת, אף אחד לא יעזור לי. נגמר העידן הזה של עגלת היין שנגנבה לי. אני צריך עכשיו להמציא את עצמי ואת העסק שלי מחדש".

דגן מסכם: "הייתי ארבעה חודשים בתחושת באסה ועכשיו אני רוצה לפזר שמחה, צחוקים וכיף, כי זה מה שאני יודע לעשות ואני לא מכיר שום דרך אחרת. גם ברגעים הכי קשים שהיו לי בעזה, העברתי הכל בהומור ובצחוקים". הוא מזמין אנשים להגיע, ליהנות ולשמוח באירוע אותו הוא מארגן כדי לשפר את מצבו. "עברנו תופת בזמן האחרון ומגיע לנו עכשיו לשמוח באמת. אם זה אנשים שרוצים לצאת ואם זה מילואימניקים שרוצים לבלות. בסוף השינוי והעתיד החדש שלנו יבוא מאיתנו".

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully