וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישורת האחרונה: פורסמו תוצאות הסקרים לפני הבחירות בחיפה

עודכן לאחרונה: 23.2.2024 / 19:21

בעיר נערכים לקראת הבחירות והמתח בעיצומו. מכון מדגם ערך סקר בתחילת השבוע סקר עבור רדיו חיפה והמקומון האינטרנטי ניוז חיפה קריות. יונה יהב מוביל עם 31.1% לעומת דוד עציוני עם 19.3%. נכון לתוצאות אלה ידרש סיבוב נוסף. למועצת העיר, סיעת "חיפה שלנו" עם 13.8%

בוידיאו: אסיפת עובדי עיריית חיפה/וואלה

ביום שלישי הקרוב יפתחו הקלפיות ברחבי הארץ ויחלו הבחירות לרשויות המקומיות. בחיפה, נעשה סקר אחרון לפני הבחירות בעיר ותוצאותיו העלו שיונה יהב, ראש העיר לשעבר מוביל עם 31.1%, בפער גדול מול המועמד דוד עציוני עם 19.3%, אביהו האן עם 10.5%. יעקב בורובסקי רק 4.6%, ואחריו שרית גולן עם 4.2%. ראש העיר עינת קליש רותם עם 4.1% המעיד על צניחה חסרת תקדים לראש עיר מכהן. 18.5% טרם החליטו.

הסקר נעשה על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, עבור רדיו חיפה והמקומון האינטרנטי ניוז חיפה קריות. על פי תוצאות הסקר, יידרש סיבוב שני כדי להכריז על מנצח אבל גם אז יהב מוביל בפער גדול עם 42.4% מול דוד עציוני עם 28.8%. מהסקר עולה שיהב זוכה לתמיכה רבה בקרב הציבור הערבי בעיר עם 43.4% תומכים, שאמרו שיצביעו לו בסיבוב הראשון.

תצאות הסקר של מכון מדגם לקראת הבחירות לראשות עיריית חיפה, 23 בפברואר 2024. רדיו חיפה וניוז חיפה קריות, אתר רשמי
תצאות הסקר של מכון מדגם לקראת הבחירות לראשות עיריית חיפה, 23 בפברואר 2024/אתר רשמי, רדיו חיפה וניוז חיפה קריות

על פי הסקר, יהב מוביל גם בבחירות למועצת העיר וסיעתו "חיפה שלנו" מקבלת 13.8%. במקום השני, "הירוקים" של אביהו האן עם 9.6% ו"הבית שלנו" בראשות דוד עציוני עם 7.7%. בימים האחרונים התהדרו מועמדים בחבלת תמיכת הקהילות הדתיות בעיר. הסקר מצביע על חרב פיפיות. 40.8% מהנסקרים בעיר אמרו שתמיכת מפלגות דתיות מחלישה את כוונת ההצבעה שלהם למועמד שקיבל תמיכה של ציבורים דתיים בעיר.

במשדר ברדיו חיפה בו הוצגו תוצאות הסקר, חידד מנו גבע שהנתונים המשוקללים מבוססים רק על אלו הבטוחים שיגיעו להצביע או שחושבים שיגיעו להצביע ושעדיין יש גורמים שיכולים להשפיע על התוצאות, כמו למשל אחוז ההצבעה, אחוז ההצבעה של קהילות מסוימות, וגם מזג האוויר ביום שלישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תצאות הסקר של מכון מדגם לקראת הבחירות לראשות עיריית חיפה, 23 בפברואר 2024. רדיו חיפה וניוז חיפה קריות, אתר רשמי
תצאות הסקר של מכון מדגם לקראת הבחירות לראשות עיריית חיפה, 23 בפברואר 2024/אתר רשמי, רדיו חיפה וניוז חיפה קריות

יעקב בורובסקי הטוען לקרב "ראש בראש" בינו לבין יונה יהב, אמר בשידור בתגובה, "הצחקתם אותי", והפנה לסקר דיירקט פולס שהוכן עבורו ופורסם אתמול שתוצאותיו העלו שבורובסקי זוכה בסקר ל-23% תמיכה, אבל גם על פי הסקר של בורובסקי יונה יהב בראש, עם 28%.

הסקר בוצע באופן משולב: טלפונית ממוקד הסקרים הממוחשב של חברת "מדגם" ובאמצעות הפאנל האינטרנטי iPanel. בסקר השתתפו 501 מרואיינים, המהווים מדגם מייצג של כלל בעלי זכות ההצבעה (+17) בחיפה. טעות הדגימה המרבית בסקר: 4.4%+. מועד איסוף הנתונים: 18-21/2/2024.

תוכנית הנדל"ן של יונה יהב לחיפה. צילום: גביש מדיה, אתר רשמי
"מבסס את המובילות". יונה יהב/אתר רשמי, צילום: גביש מדיה

דוברו של יהב מסר לאחר פרסום הסקר: ""יונה יהב מבסס את המובילות שלו בדרכו חזרה ללשכת ראש העיר חיפה", הוא הדגיש את הפער המשמעותי המסתמן גם בסיבוב שני וכי על פי הסקר, במידה ויתקיים סיבוב שני בין יהב לדוד עציוני, ינצח יהב "בגדול" - 42.5% לעומת 29%. הסקר קובע כי הסיעה בראשות יהב, "חיפה שלנו", היא הסיעה הגדולה ביותר במועצת העיר חיפה. הוא עדכן כי בימים האחרונים התקיימו שיחות בין יהב לכמה מועמדים ורשימות במטרה להבטיח את תמיכתם בו ולבסס את נצחונו בבחירות.

מטעמו של יהב נמסר: "אני עושה הכל על מנת להבטיח את עתידה של חיפה כעיר חופשית וליברלית". במטה יהב מעריכים כי תמיכת המועמדים האחרים בו תקנה לו ניצחון סוחף של 58% בסיבוב השני בקרב בעלי הדעה.

עו"ד דוד עציוני. צילום: מיכה בריקמן, אתר רשמי
"סקרים מלמדים על מומנטום". דוד עציוני/אתר רשמי, צילום: מיכה בריקמן

במטה דוד עציוני הדגישו שחיפה בדרך להכרעה בסיבוב שני בין דוד עציוני ליונה יהב לאור ממצאי הסקר, כשאף אחד מהמתמודדים לא מגיע לרף הנדרש להכרעה וכשהמתמודד הבא אחרי השניים, אביהו האן מגיע ל- 10% בלבד.

עוד ציינו כי מאז הסקר האחרון של רדיו חיפה, שנערך לפני קצת יותר מארבעה חודשים הכפיל דוד עציוני את כוחו ל-20 אחוזים. למרות האינדיקציה העולה מן הסקר שההסכמים עם הציבורים החרדיים עלולים להרחיק את התומכים החילוניים, חוזרים ומציינים בהודעה את החיבורים השונים עליהם עמל עציוני בהם הסיעות המקומיות של ש"ס ואגודת ישראל.

אגב, שלשום בדיבייט החיפאי הסביר עציוני שההסכמים טרם פורסמו כי הם טרם נחתמו. דוד עציוני אמר בתגובה לסקר: "סקרים מלמדים על מומנטום. ברור לתושבי העיר ולסיעות המקומיות שמביעות בנו אמון כי המומנטום הולך איתנו. חיפה חייבת לצעוד קדימה ולא אחורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully