וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום השנה למלחמה באוקראינה: ארה"ב הטילה יותר מ-500 סנקציות על רוסיה

עודכן לאחרונה: 23.2.2024 / 15:03

ארה"ב ומדינות אירופה מרחיבות את רשימת הסנקציות שלהן, לציון שנתיים לתחילת הפלישה הרוסית ובעקבות מותו של נבלני בכלא. ביידן: "פוטין ימשיך בהרס שלו אם לא ישלם את המחיר"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו בישיבת מועצת המדינה המאוחדת של רוסיה ובלארוס בסנט פטרבורג,29 בינואר 2024/רויטרס

ארצות הברית הכריזה היום (שישי) על יותר מ-500 סנקציות חדשות נגד רוסיה, לרגל יום השנה השני לפלישתה לאוקראינה ובעקבות מותו של איש האופוזיציה אלכסיי נבלני בכלא הרוסי לפני שבוע. משפחתו של נבלני ומדינות המערב משוכנעות שהקרמלין אחראי למותו הפתאומי בכלא בחוג הארקטי, אף שמוסקבה מכחישה זאת בתוקף.

הנשיא ג'ו ביידן אמר בהצהרה כי הסנקציות מכוונות נגד אנשים הקשורים למאסרו של נבלני ול"מכונת המלחמה" של רוסיה. במסגרתן, יטלו הגבלות יצוא על כמעט מאה חברות או אנשים. לדבריו, הסנקציות "יבטיחו" שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין "ישלם מחיר כבד עוד יותר על תוקפנותו מחוץ למדינה ועל הדיכוי שלו מבית".

"לפני שנתיים הוא ניסה למחוק את אוקראינה מהמפה. אם פוטין לא ישלם את מחיר מותו והריסתו, הוא ימשיך", אמר ביידן בהצהרה.

האיחוד האירופי הודיע גם הוא על סבב סנקציות חדשות על רוסיה, שהושתו על כ-200 גופים ואישים שנקשרו לסיוע למוסקבה לרכוש נשק או בחטיפת ילדים אוקראינים. בתגובה, הודיעה מוסקבה על איסור כניסה של בכירים נוספים באיחוד האירופי לשטח המדינה.

לא ברור איזו השפעה תהיה לסנקציות על כלכלת רוסיה, שכבר הוכיחה יכולת הסתגלות לעיצומים רבים שהוטלו עליה במהלך השנתיים האחרונות.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בטקס פתיחת תחרות "משחקי העתיד" בעיר קאזאן, 21 בפברואר 2024. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בטקס פתיחת תחרות "משחקי העתיד" בעיר קאזאן, 21 בפברואר 2024/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully