וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה החליטה לקדם בניית אלפי יחידות דיור בשטחים; סמוטריץ': מענה לפיגוע הבוקר

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 23:58

ההחלטה לכנס את מועצת התכנון העליונה התקבלה בדיון בהשתתפות ראש הממשלה, שר הביטחון, סמוטריץ' ושרים נוספים. המועצה תתבקש לאשר 2,350 יחידות דיור חדשות במעלה אדומים. סמוטריץ': "ידע כל מחבל שכל הרמת יד נגד אזרחי ישראל תיענה בהעמקה של אחיזתנו בארץ ישראל כולה"

בווידאו: שוטר מנטרל את המחבל בפיגוע בכביש 1 22.02.24/דוברות המשטרה

לשכת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסרה הערב (חמישי) כי בדיון בהשתתפות ראש הממשלה, שר הביטחון, שר האוצר, השר במשרד הביטחון והשר לעניינים אסטרטגיים, הוחלט לכנס את מועצת התכנון העליונה לאישור אלפי יחידות דיור בהתיישבות. במעלה אדומים תתבקש המועצה לאשר כ-2,350 יחידות דיור, בקידר כ-300 יחידות דיור ובאפרת 694 יח"ד. סמוטריץ' מסר: "ידע כל מחבל שזומם לפגוע בנו, שכל הרמת יד נגד אזרחי ישראל תענה במכת מוות והשמדה, ובהעמקה של אחיזתנו הנצחית בארץ ישראל כולה".

יו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן אמר בתגובה להחלטה: "אנו מברכים על ההחלטה לקיים את ישיבת המת"ע ומודים לראש הממשלה ושרי הביטחון, האוצר, והשר לעניינים אסטרטגיים על תשובה ציונית לפיגוע הנוראי הבוקר. ההתפתחות של ההתיישבות היא תשובה הולמת לכל מי שמנסה לפגוע בנו או לערער את זכותנו על הארץ. אנו מקווים ששאר יחידות הדיור שממתינות לאישור יאושרו בהקדם".

בצלאל סמוטריץ' בועדת הסיעה של הציונות הדתית. יונתן זינדל, פלאש 90
בצלאל סמוטריץ' בועדת הסיעה של הציונות הדתית/פלאש 90, יונתן זינדל

הבוקר נרצח ישראלי אחד, ושמונה נוספים נפצעו, בהם אחת קשה, בפיגוע ירי בכביש 1 סמוך למעלה אדומים. כוחות ביטחון שהיו באזור ניטרלו שני מחבלים במקום, ובסריקות שנערכו בזירה אותר מחבל נוסף שניסה להימלט וגם הוא נוטרל. המחבלים, פלסטינים תושבי גזרת בית לחם, ירדו מכלי הרכב בשתי זירות שונות והחלו לירות מכלי נשק אוטומטיים לעבר אזרחים שעמדו בפקק תנועה בסמוך למחסום א-זעיים.

הנרצח בפיגוע הוא מתן אלמליח, בן 26 ממעלה אדומים. בנוסף, צעירה בהיריון, כבת 23 נפצעה באורח קשה, והעובר שבבטנה לא נפגע. ארבעה בני אדם בגילאים 23 עד 52 נפצעו בינוני, וצוותי מד"א פינו אותם לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים. בנוסף צוותי מד"א פינו לבתי החולים אישה כבת 59 שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully