וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחבל פצוע כיוון אלי רובה מטווח אפס, חשבתי שהוא מת": העדות מנטרול המחבלים בפיגוע

עודכן לאחרונה: 23.2.2024 / 10:30

חנניה היה בדרכו לעבודה כשנקלע לזירת הפיגוע, הוא לא היסס והחל מיד לפעול, "הייתי בעזה, ושמעתי לא פעם צרורות, הבנתי בדיוק מה קורה. הספקתי להשיב באש ויריתי לעברו עשרה כדורים. כואב לי שלא הצלחתי להגיב אפילו יותר מהר ולמנוע את הירצחו של מתן"

בווידאו: חנניה בן שמעון שניטרל את המחבלים בפיגוע בכביש 1 22.02.24/שלומי הלר

"אמא לקחה אותי לעבודה שלי כמאבטח טיולים, נמנמתי קצת ברכב והתעוררתי לקול של צרור", מספר חנניה בן שמעון בן ה-23 בקול צרוד. הבוקר, חנניה ניטרל מחבלים בפיגוע שאירע בכביש 1, בו נרצח מתן אלמליח ושמונה נוספים נפצעו, ביניהם אישה בהריון שנפצעה באורח קשה. "הייתי בעזה, ושמעתי לא פעם צרורות כאלה. התעוררתי והבנתי בדיוק מה קורה".

חנניה הכאוב ממשיך ומפרט בצלילות מדהימה על אותן שניות. "ראיתי מימין לי את המחבל יוצא עם רובה M16, אמא שלי צרחה את השם שלי, והתחלתי 'לתפעל'. יריתי כדור אחד בתוך הרכב כדי לתת מכה ראשונית, אני קצת מחרט על זה כי זה לא היה מאוד אפקטיבי. יצאתי מהרכב ויריתי עוד שניים שלושה כדורים לעבר המחבל שהיה עם הגב אלי, הייתי בטוח שהוא כבר נהרג. איגפתי אותו משמאל ואז ראיתי מחבל נוסף".

זירת פיגוע ירי, מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
"יריתי שניים שלושה כדורים לעבר המחבל שהיה עם הגב אלי". זירת הפיגוע בכביש 1/פלאש 90, חיים גולדברג
זירת פיגוע ירי, מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
"בשלב הזה הצטרף עוד גיבור, וחטף צרור מהמחבל השני". זירת הפיגוע בכביש 1/פלאש 90, חיים גולדברג

"בשלב הזה הצטרף עוד גיבור, שיצא מהרכבים למטה עם האקדח שלו, הוא חטף מהמחבל השני צרור", חנניה ממשיך לספר. "חשבתי שאני אוכל להפתיע את המחבל אבל הוא זיהה אותו רץ עם האקדח, וירה עליו צרור. כנראה הוא נתקל במעצור כי הספקתי להשיב באש, בערך עשרה כדורים, הוא נפל. אמרתי לעצמי 'זהו נגמר האירוע' והתיישבתי בכאבים במקומי. פתאום אני רואה שאחד המחבלים שנפצע ביד, מכוון עליי רובה מטווח 0, לא הבנתי איך הוא לא מת. בשלב הזה כבר נגמרו לי הכדורים ברובה, אך מתוקף תפקידי כמאבטח טיולים אני מחויב להסתובב עם עוד מחסנית. יריתי עוד שני כדורים ואז הגיע שוטר שרדף אחריו וחיסל אותו בעצמו".

"אני מרגיש יותר טוב, ברוך השם, מתחיל להתרגל לאווירה ולחדר, לכך מה שילווה אותי בחודשים הקרובים", חנניה מסכם, בעודו נראה תשוש. "כואב לי שלא הצלחתי להגיב אפילו יותר מהר ולמנוע את הירצחו של מתן. מאחל לשאר הפצועים החלמה מהירה, וגם לי כי יש לי טרקים שאני עוד צריך לעשות, ואני צריך את הרגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully