וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטרוק, סמוטריץ' ומה שביניהם: התכנית לחיזוק הצפון מתעכבת בגלל פוליטיקה

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 13:14

שר האוצר התנה את העברת הכסף במינוי שרת ההתיישבות לניהול תכנית חיזוק המרחב הכפרי. לאחר התערבות רה"מ הוחלט להעביר את ההובלה למנכ"ל משרדו יוסי שלי. לפי מידע שהגיע לוואלה, והוכחש על משרד רה"מ, כבר לפני מספר שבועות הבטיח שלי לסטרוק שילך איתה לאורך כל הדרך

סמוטריץ' קורא לרוה"מ להודיע כי צעדים חד צדדיים יובילו לביטול הסכמי אוסלו ופירוק הרש"פ/ערוץ הכנסת

סאגת ועדת המנכ"לים לחיזוק הצפון לא נגמרת. בתחילת השבוע פרסמנו בוואלה ששר האוצר, בצלאל סמוטריץ', מסרב להעביר את התקציב לתוכנית שעומד על 3.5 מיליארד שקלים על פני חמש שנים, עליה הכריז לפני חודש ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בצפון עם הקבינט המצומצם וכמה שרים נוספים.

סמוטריץ' התנה את העברת הכסף במינוי שרת ההתיישבות, אורית סטרוק, לניהול תכנית חיזוק המרחב הכפרי, שלטענתה, נמצא באחריות משרדה ודרישתו נתקלה בהתנגדות עזה של ראשי הרשויות ומשרד הפנים שהמנכ"ל שלו, רונן פרץ, היה אמור להוביל את יישומה של התוכנית.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשרה למשימות לאומיות אורית סטרוק. דוברות הציונות הדתית, אתר רשמי
הסאגה לא נגמרת. אורית סטרוק ובצלאל סמוטריץ'/אתר רשמי, דוברות הציונות הדתית

הנסיון לעשות "הפרד ומשול" בין המרחבים העירוניים לכפריים עורר את זעמו של גבי נעמן, ראש מועצת שלומי. "אנחנו מאוד כועסים על שר האוצר שמעכב את התכנית", אמר נעמן. "הכל בגלל שהוא רוצה את כספנו לאיו"ש דרך סטרוק. לא יהיה דבר כזה. כפי שהוכרז על ידי רה"מ נתניהו, היא תקודם על ידי מנכ"ל משרד הפנים, רה"מ והאוצר, ותוכלל על ידי פרץ בלבד, ואף אחד לא יתערב וינהל את התקציב הזה. זו החלטה מקצועית שנעמוד עליה".

הפרסום גרם לפיצוץ בין הצדדים, ולתרעומת מצד משרד השיכון באשר למעורבותה של סטרוק במהלך. לאחר התערבותו של נתניהו הוחלט להעביר את ההובלה לידי מנכ"ל משרד רה"מ, יוסי שלי, שחשק בו מהיום הראשון. לפי מידע שהגיע לידי וואלה, והוכחש על משרד רה"מ באופן תקיף, כבר לפני מספר שבועות הבטיח שלי לסטרוק שילך איתה לאורך כל הדרך, עם כל המשתמע מכך.

המינוי של שלי, גם אם הוא ראוי, יגרום לעוד עיכוב בתחילת עבודות השיקום והחיזוק. במשרד הפנים גובשה כבר טיוטה מפורטת שאושרה על ידי חברי ועדת המנכ"לים, המורכבת משלי וממנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר. אלא שמתברר שבכוונת מנכ"ל משרד רה"מ לנסח טיוטה חדשה, שתבזר סמכויות בין משרדי הממשלה, והעבודה עליה תצא לדרך בשבוע הבא ותכלול פגישה עם ראשי הרשויות בצפון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי בראיון לחדשות 12, 9 באוקטובר 2023. חדשות 12, אתר רשמי
מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי/אתר רשמי, חדשות 12

מי שנפגע מההתנהלות הלא עניינית והמיותרת הזו, הם כ-80 אלף תושבים מקו העימות בצפון, שכבר ארבעה וחצי חודשים נמצאים מחוץ לבתיהם ואינם יכולים לשוב אליהם בגלל הנחיית הדרג המדיני והצבאי, ובגלל שבחלק מהישובים הבתים והתשתיות נהרסו מירי חיזבאללה או פעילות צה"ל בתוכם.

לכן לא מתקבל על הדעת שחבל ארץ שלם מושבת מפעילות חקלאית ועסקית במשך זמן רב כל כך ובלי תאריך לסיום הפינוי, והתוכנית, שכבר היתה אמורה לצאת לדרך לפני חודש, אלמלא שר האוצר היה מעכב את התקציבים, עדיין מתעכבת ותתעכב עוד שבועות ארוכים עד שתגובש ותאושר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully