וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנניה השתחרר ממילואים בעזה - וחיסל מחבל בפיגוע: "גיבור"

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 12:34

חנניה בן שמעון, שחזר לאחרונה ממספר חודשי לחימה בעזה, היה בדרך עם אימו לירושלים. ששמע את קולות הירי הוא חתר למגע ונפצע בחילופי האש. אביו: "הוא חטף כמה כדורים וחיסל את אחד המחבלים". חברו: "לא מפתיע שדווקא הוא היה זה שנטרל את המחבל. תמיד ראשון לחתור למגע"

פיגוע בכביש 1: אדם נרצח ו-8 נפצעו מירי סמוך למעלה אדומים/רוני כנפו, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תיעוד מבצעי מד"א

אחד מהאזרחים שניטרל את המחבלים שביצעו את פיגוע הירי הבוקר (חמישי) בכביש 1 הוא חנניה בן שמעון, מילואימניק שריונר ממעלה אדומים, שסיים מספר חודשי לחימה בעזה. הוא היה בדרך עם אימו לירושלים, חתר למגע ונפצע בחילופי האש. אביו, אריק בן שמעון, אמר לוואלה: "הוא חטף כמה כדורים. גיבור גדול. חיסל את אחד המחבלים".

בהמשך התראיין בן שמעון ל-103FM, ושיחזר את השתלשלות האירועים: "הוא ואשתי, הם היו בדרך לעבודה, הוא חזר לפני שבוע וחצי ממילואים. הוא חזר לעבודה שלו כמאבטח טיולים, יצא ליום טיול עם הנשק של חברת האבטחה, בפקק במחסום אחד המחבלים מהצד של הנהג התחיל לירות, הבן שלי זיהה את זה. ירה בו כדור ראשון דרך החלון, פרק מהרכב, חתר למגע, חיסל אותו ונפצע, הוא ירה עליו".

חנניה בן שמעון, חיסל מחבל בפיגוע ליד מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024. באדיבות המשפחה
חנניה בן שמעון, חיסל מחבל בפיגוע ליד מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024/באדיבות המשפחה

"הוא זיהה מחבל אחד מצד שמאל, חתר אליו למגע, ירה כדור ראשון דרך החלון, חתר אליו, ירה בו, נפצע מהירי של המחבל לכיוונו - ניהל איתו קרב. לקח לנו שעה ומשהו להבין מה מצבו. הוא בהכרה, מצבו מוגדר בינוני. יש לו פגיעות בבטן ובאגן, יש לו שברים מהכדורים. יש לו שיקום אבל הוא יהיה בסדר. אנחנו ממעלה אדומים. מחכה לראות אותו, אבל שוחחתי איתו בטלפון אז כבר אנחנו יותר רגועים".

לפני שנכנס לניתוח, חנניה כתב פתק קצר ובו כתב: "אני לא גיבור, הבחור שנפצע ביד שלו היה גיבור יותר".
אביו של חנניה, אריק בן שמעון, אמר בהצהרתו בפתח המרכז הרפואי בו מאושפז בנו: "חנניה, בן 23, יצא לעבודתו כמאבטח טיולים בירושלים עם אשתי אחרי ארבעה חודשים בעזה", אמר. "קצת לפני המחסום של מעלה אדומים, יצאו שני מחבלים מהרכב שהיה לפניהם בנתיב השמאלי. אחד מהם ירה ברכב שהיה מולם, וחנניה ירה כדור ראשון דרך החלון, פרק מהרכב תוך כדי שאשתי חולצה לאחור. "איש ביטחון אמר שהוא הציל הרבה חיים", הוסיף.

מנהל האגף האורתופדי בהדסה, פרופ' אירי ליברגל, יצא מחדר הניתוח ועדכן על מצבם של הפצועים: "להדסה הגיעו שמונה פצועים, רובם קל, למעט פצוע בינוני - בן 23 בחדר ניתוח עם פצעי ירי מורכבים אך לא נשקפת סכנה לחייו. מקווים שייצא בקרוב להתאוששות".

חברו של חנניה אמר לוואלה: "לא מפתיע שדווקא חנניה היה זה שנטרל את המחבל. תמיד הראשון לחתור למגע ולהיות בראש ולסכן את עצמו בשביל הסביבה ובשביל המדינה. הוא רק עכשיו חזר מכמה חודשי לחימה בח'אן יונס והחל לעבוד כמאבטח טיולים. אני בטוח שהוא יצלח את הפציעה מהר ויחזור להציל חיים כמו שהוא יודע לעשות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירת הפיגוע, ואמר כי העובדה שהיו אזרחים חמושים מנעה אסון גדול יותר: "נמנע אסון מאוד גדול בזכות העובדה שלכל השוטרים יש נשק ולאזרחים יש נשק. אנחנו מחלקים עוד נשקים". הוא הוסיף: "אני חוזר על דבריי מלפני חצי שנה, הזכות לחיים של תושבים יהודים ביהודה ושומרון גוברת על חופש התנועה של תושבי הרשות הפלסטינית. צריך לשים מחסומים סביב הכפרים".

זירת פיגוע ירי, מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024. רוני כנפו
זירת פיגוע ירי, מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024/רוני כנפו
כלי נשק ששימשו את המחבלים,זירת פיגוע ירי, מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024. דוברות משטרת ישראל
כלי נשק ששימשו את המחבלים,זירת פיגוע ירי, מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024/דוברות משטרת ישראל

בפיגוע נרצח צעיר ישראלי בשנות ה-20 לחייו. בנוסף, צעירה בהיריון כבת 23 נפצעה באורח קשה, והעובר שבבטנה לא נפגע. ארבעה בני אדם בגילי 23 עד 52 נפצעו בינוני, וצוותי מד"א פינו אותם לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים.

זירת פיגוע ירי, מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
זירת פיגוע ירי, מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024/פלאש 90, חיים גולדברג
זירת פיגוע ירי, מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
זירת פיגוע ירי, מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע הם פלסטינים תושבי בית לחם והאזור. מחקירת הפיגוע עולה כי השלושה הגיעו לזירה בשני כלי רכב וירו מנשקים אוטומטיים מסוג M-16 וקרלו. שני מחבלים נוטרלו על ידי אזרחים וכוחות הביטחון במקום, השלישי נוטרל על ידי כוחות הביטחון לאחר שניסה להימלט מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully