וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לצי הבריטי: ניסוי בטיל גרעיני נכשל פעם שנייה ברציפות

טיל "טרידנט" ששוגר מצוללת בנוכחות שר ההגנה חווה "אנומליה", אך השר תעקש כי מדובר ב"מערכת הנשק האמינה ביותר בעולם". גם הניסוי הקודם בטיל, המיוצר בארה"ב, נכשל ב-2016

טיל טריידנט משוגר מצוללת אמריקנית, 2018. רויטרס
טיל טריידנט משוגר מצוללת אמריקנית, 2018/רויטרס

ניסוי של הצי הבריטי בטיל המסוגל לשאת ראש קרב גרעיני נכשל זו הפעם השנייה ברציפות, מה שגרם למבוכה לבריטניה ולארצות הברית, המייצרת אותו. הטיל "טרידנט" שוגר מצוללת בנוכחות שר ההגנה גרנט שאפס בחודש שעבר, אך הרקטות המאיצות שלו כשלו והוא נחת במים בסמוך לאתר השיגור באוקיינוס.

השיגור הוא נדיר במיוחד, בין היתר בשל מחיר הטילים - 17 מיליון ליש"ט לאחד - שאינם חמושים בראשי קרב גרעיניים במהלך הניסויים שלהם. בניסוי הקודם, ב-2016, הטיל סטה ממסלולו ויורט.

שאפס, שהיה יחד עם מפקד הצי על סיפון הצוללת "וואנגרד" - שרק סיימה שבע שנות שיפוצים - אישר במכתב לפרלמנט את הדיווח על כישלון השיגור, שדווח לראשונה ב"סאן". משרד ההגנה לא תכנן לעדכן על התקלה, אך נאלץ לעשות זאת לאור הדיווח והתהיות מדוע לא התקבלו פרטים על הניסוי המתוכנן.

בהצהרה כתובה לפרלמנט, שאפס אישר כי "אנומליה אכן התרחשה" במהלך הניסוי ב-30 בינואר השנה, אך אמר כי טריידנט היא "מערכת הנשק האמינה ביותר בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully