וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של יובל קסטלמן דורשת הקמת ועדת חקירה ממלכתית: "מרגישים כמו בצפון קוריאה"

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 18:21

בני משפחתו של קסטלמן, שוטר לשעבר, הטיחו האשמות נוקבות בגוף בו יובל שירת ושאמון על חקירת האירוע. "איבדנו אמון, קצין שיקר במצח נחושה וגרם להוצאת גופתו של יובל מהקבר", טענו. "במח"ש ממשיכים לטייח ומפקירים גיבור ישראל"

הסרטון שמשפחת קסטלמן הציגה במסיבת העיתונאים/באדיבות המשפחה

משפחתו של יובל קסטלמן, שנורה למוות בידי לוחם מילואים בפיגוע בירושלים, דורשת הקמת ועדת חקירה ממלכתית - כך הצהירו היום (רביעי) בני המשפחה במסיבת עיתונאים שערכו. "יובל שירת במשטרת ישראל אני עצמי מתנדב במשטרת התנועה הדבר הכי קשה בעבורנו הוא לאבד אמון במשטרת ישראל ממה שנחשפנו כאן איבדנו אמון", פתח אביו של יובל, משה, את הישיבה - בטענות נוקבות נגד הגוף בו יובל שירת, ושחקר את האירוע. "הייתה סיטואציה שבה הגיע קצין בכיר במשטרה ומתאר לנו למה לא צריך לנתח את הגופה, בדיעבד גילינו שהקצין שיקר במצח נחושה דבר שגרר את הוצאותו של הגופה של יובל מהקבר".

"שמחנו על ההודעה של פרקליט המדינה עמית איסמן שהוא מורה למח"ש לפתוח בחקירה בעצם חשבנו שאולי ימצאו את חקר האמת כי חשוב לנו שתהיה משטרה חזרה וסמכנו על מח"ש שזה גוף חיצוני שיגיע לאמת", קרא משה. "לצערנו אנחנו נמצאים היום חודשיים וקצת אחרי המקרה ושום דבר לא קרה זאת בדיחה, אנחנו כינסנו את מסיבת העיתונאים לקרוא לפרקליט המדינה לקרוא לחקירה שתוביל לחקר האמת".

"יובל הגיבור היה אדם ערכי שסיכן את חייו במודע בשם הערבות ההדדית. הוא סלד מחוסר צדק", המשיך את הדברים בן דודו של יובל, רן. "לצערנו הרב לא מספיק שחייל סימן איקס והוציא אותו להורג מגיע רב פקד שמטייח את החקירה ששם איקס על ערכיו של יובל. זה מרגיש לנו כמו אלו החיים בצפון קוריאה".

"יובל פעל לסכל פיגוע אנחנו פה כדי לסכל טיוח, ללא המעורבות התקשרותית המשטרה הייתה קוברת את התיק הזה ספק אם היינו יודעים על העוול שנעשה לנו", הוסיף אחיו של יובל, שקד.

מסיבת עיתונאים של משפחתו של יובל קסטלמן שנורה למוות לאחר שניטרל מחבל בפיגוע בירושלים ב-30.11. ביני אשכנזי
מסיבת עיתונאים של משפחתו של יובל קסטלמן שנורה למוות לאחר שניטרל מחבל בפיגוע בירושלים ב-30.11/ביני אשכנזי
יובל קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
יובל קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים/באדיבות המשפחה

עורכי הדין עמית שלף ודניאל חקלאי, המייצגים את משפחת קסטלמן, המשיכו בקו הברור והתקיף. "במח"ש ממשיכים את קו הטיוח של משטרת ישראל, מסתירים דברים וקוברים את האמת", טען שלף.

"בסופו של דבר הדברים הם פשוטים משטרת ישראל ומח"ש מפקירות את גיבור ישראל", הוסיף חקלאי
יש כאן גיבור יוצא דופן שלא היה צריך לרוץ לתוך האש אבל הוא בחר בכך ולאחר שהוא בחר בכך היינו צריכים כולנו לכבד את זכרו".

"אני מזכיר שיובל עשה הכל על מנת שלא יפגעו בו הוא צעק, השליך את מעילו, וזרק את נשקו. לפחות מהשלב הזה הנורא והאיום משטרת ישראל הייתה צריכה לנהוג בצורה קפדנית, לא לשקר למשטרה לא להגיד למשפחה שדיברו עם הרופא שעה שלא דיברו איתו, לא להגיד שאין שרידים של קליע שנמצאו וגם קליע שלם".

עו"ד שלף וחקלאי השיבו לשאלת וואלה האם המשפחה תעתור לבג"ץ כדי שיורה לפרקליט המדינה והיועמ"שית לפתוח בחקירה: "תהיו בטוחים שלא נשקוט על השמרים ואנחנו לא נשלים עם העובדה ועם המצב העכשווי", הצהירו. "פנינו לפרקליט המדינה בבקשה לפגוש אותו לפי שעה לא קיבלנו תשובה חיובית כך גם לגבי היועמ"שית ומנהלת מח"ש ברור לגמרי שהמערכות לכל הפחות לא מתפקדות אנחנו לא רק דורשים חקירה והעמדה לדיןם ואנחנו ננקוט בכל צעד משפטי אפשרי כדי להוביל לחקר האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully