וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שהוא מועמד - השופט עמית השתתף בדיון על מינוי נשיא לעליון: "לא היה ניגוד עניינים אישי"

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 17:57

יועמ"ש בתי המשפט הגן על שופט העליון, שהשתתף בדיונים על מועד בחירת נשיא העליון - למרות שעל פי שיטת הסניוריטי הוא זה שצפוי לרשת את התפקיד. הוא נימק כי הוועדה לא עסקה במינוי מסוים אלא בנחיצות מילוי התפקיד, לאחר פרישת הנשיאה חיות. "מקרה חסר תקדים מקום המדינה"

אהרן ברק על נשיאת בית המשפט העליון חיות: "הגדולה מנשיאי בתי המשפט"/צילום: שי ורקר

היועץ המשפטי למערכת בתי המשפט, ברק לייזר, הגן על השופט יצחק עמית, שהשתתף בדצמבר בדיוני הוועדה לבחירת שופטים, שעסקו גם במועד לבחירת הנשיא הבא של בית המשפט העליון - כשלפי שיטת הסניורטי הוא המועמד לתפקיד. "הדיון נסב כאמור על שאלת עצם הצורך במינוי נשיא והצורך בקביעת ישיבה לבחירת נשיא לבית המשפט העליון - לא על מועמדותו של השופט עמית ולא על שיטת הסניוריטי, נימק לייזר.

דבריו של לייזר מגיעים כתשובה למכתב ששיגר עו"ד אביעד ויסולי יו"ר המטה למען ארץ ישראל, שתהה בנוגע למעורבותו של עמית בדיון שכביכול עוסק בעניינו האישי. עם זאת, כאמור, לייזר קבע כי הנושא שבו דנה הועדה לא היה מינוי ספציפי של מועמד מסוים אלא דיון בשאלה מדוע טרם מונה נשיא לבית המשפט העליון.

"כאחד משלושת שופטי בית המשפט העליון שהם חברי ועדה, השופט עמית ראה עצמו מחויב להשתתף בישיבה הנוגעת לדיון בהסתייגויות הנוגעות לשופטים עמיתים ובבחירת שופטים לבית המשפט העליון. חשוב להדגיש, כי הנושא שעמד לדיון היה שונה מכל דיון שהתקיים בעבר בוועדה - האם בכלל יש מקום לקבוע דיון בבחירתו של נשיא לבית המשפט העליון" הדגיש לייזר, "נושא זה הוא חסר תקדים מאז קום המדינה - שטרם נקבע מועד לבחירת נשיא לבית המשפט העליון, חודשים לאחר פרישתה של הנשיאה חיות. במובן זה, הנחת המוצא העובדתית במכתבך פשוט אינה נכונה"

יצחק עמית. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
יצחק עמית/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

שר המשפטים לוין חזר השבוע על עמדתו לפיה יש לשנות את הרכב הועדה לבחירת שופטים. עמדתו זו נכתבה בתוך מסמך תגובה מטעם פרקליטות המדינה לעתירה שהגיש ארגון לביא בנושא מועמדתם של עובדי בית המשפט העליון לתפקידי שפיטה, כך שלפי שעה לא נראה שיהיה שינוי בעמדת השר לפיה אין למנות כעת נשיא לביהמ"ש העליון לפני שהרכב הועדה ישתנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully