וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר הקודם או החילוני שנתמך ע"י החרדים: טבריה יוצאת לבחור

27.2.2024 / 11:29

רון קובי, שזכה לכהן בתפקיד קצת יותר משנה, ינסה לחזור לכיסא אחרי קמפיין נוסף נגד התחרדותה של טבריה. מולו יעמוד מנכ"ל העירייה לשעבר יוסי נבעה, שזוכה לתמיכה גדולה מצד הרשימות הדתיות והחרדיות בעיר. גם הסמג"ד שנלחם בעזה ינסה להפתיע

מהומה בוועדת הפנים על חוק טבריה/ערוץ הכנסת

חמש שנים וחצי אחרי ניצחונו הסוחף ואחרי כהונה שנמשכה רק מעט יותר משנה, ינסה (היום) רון קובי לזכות שוב בניצחון בבחירות לראשות עיריית טבריה. ארבעה מועמדים מתמודדים על התפקיד ונראה כי המאבק העיקרי הוא בין קובי ליוסי נבעה. נבעה היה בעבר מנכ"ל עיריית טבריה ולאחר מכן היה מנכ"ל מוסדות רבי מאיר בעל הנס, שמרכזם הוא ציון קברו של בעל הנס בטבריה.

יוסי נבעה, מתמודד על ראשות עיריית טבריה. ראובן קפוצ'ינסקי, אתר רשמי
יוסי נבעה/אתר רשמי, ראובן קפוצ'ינסקי

נבעה חילוני, אבל זוכה לתמיכה של הציבור החרדי בעיר. תמיכה זאת לא נובעת רק מתפקידו הקודם, אלא גם מעצם היותו היריב המרכזי של קובי, שבלשון המעטה אינו אהוד על החרדים. הרשימות הדתיות והחרדיות לא מציבות מועמד לראשות העיר ומצהירות על תמיכתן בנבעה. הבולטת שבהן היא רשימה שמייצגת את הרב דב קוק, שנחשב בעיר לסמכות דתית עבור ציבור רחב. גם רשימת הליכוד קוראת לבוחריה לתמוך בנבעה אחרי שיוסי בן דוד, לשעבר ראש העיר שהיה מועמד הליכוד, הסיר את מועמדותו והעביר את תמיכתו לנבעה.

קובי מנסה בהצלחה לא קטנה למקד את הבחירות סביב טענתו להתחרדות העיר, שמתבטאת בבניית שכונות לציבור החרדי ובשינוי הדמוגרפי שהעיר עוברת. מחירי הדיור הגבוהים בערים ובשכונות החרדיות במרכז הארץ, בירושלים וסביבתה גרמו לאוכלוסיה חרדית לעבור לפריפריה. טבריה הפכה לאופציה אטרקטיבית בעבור אותו ציבור.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
רון קובי, ראש עיריית טבריה. יוסי אלוני, מעריב
רון קובי/מעריב, יוסי אלוני

קובי מצביע על דעיכת התיירות והעסקים ובתי ספר חילוניים שמתרוקנים מתלמידים ועוברים לידי החינוך החרדי. לטענתו, אלו תוצאות של מדיניות מכוונת של מנהיג ש"ס, אריה דרעי, לשנות את פניה של העיר. "זה או אני או אריה דרעי", הוא שב ואומר בכל הזדמנות.

אביב יצחק, מתמודד על ראשות עיריית טבריה, משרת במילואים כסמג"ד בחטיבת גבעתי. באדיבות המצולמים
אביב יצחק בעזה/באדיבות המצולמים

שני מתמודדים נוספים הם אביב יצחק ודודיק שטרית. ליצחק, בן 28, זאת טבילת אש פוליטית ראשונה. במלחמה בעזה הוא משרת כסמג"ד בחטיבת גבעתי ובקושי הספיק לקיים קמפיין בחירות. שטרית הוא מהנדס ותעשיין והיה חבר מליאת מועצת העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully