וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את הצהרת רה"מ בדבר התנגדות להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 17:31

מדובר במהלך הצהרתי בלבד, שנולד ברקע דיווחים על דיונים בנושא בממשל האמריקאי, ונועד לשדר לקהילה הבינלאומית כי יש קונצנזוס בישראל נגד הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. נתניהו העביר את ההצהרה פה אחד בממשלה, ובהמשך הוא החליט להביא אותה גם לאישור הכנסת באותו נוסח

נתניהו נאם באנגלית, לפיד עקץ: "המצאת ספין"/ערוץ הכנסת

הכנסת אישרה היום (רביעי) ברוב של 99 את הצהרת ראש הממשלה בדבר התנגדות להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית, שאושרה בתחילת השבוע בממשלה. מדובר במהלך הצהרתי בלבד, שנולד ברקע דיווחים על דיונים בנושא בממשל האמריקאי, ונועד לשדר לקהילה הבינלאומית כי יש קונצנזוס בישראל נגד הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. נתניהו העביר את ההצהרה פה אחד בממשלה, בתמיכת שרי המחנה הממלכתי, ובהמשך הוא החליט להביא אותה גם לאישור הכנסת, באותו נוסח.

נוסח ההצהרה:
"ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר הקבע עם הפלסטינים. הסדר כזה יושג אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים". עוד נכתב כי "ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזאת, בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר, תעניק פרס עצום לטרור, פרס שלא היה כדוגמתו, ותמנע כל הסדר עתידי לשלום".

בנימין נתניהו ויאיר לפיד בפתיחת המושב השני של הכנסת ה-25, ירושלים. 16 באוקטובר 2023.. נועם רבקין פנטון, פלאש 90
בנימין נתניהו ויאיר לפיד/פלאש 90, נועם רבקין פנטון

ראש הממשלה הודה לח"כים שהצביעו בעד הצעתו, אך אמר כי הם הצביעו "נגד הקמת מדינה פלסטינית" - דבר שאינו נכון, שכן ההצעה עסקה בהתנגדות להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית. "אני מברך את חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה שהצביעו בעד הצעתי נגד הקמת מדינה פלסטינית, השגנו רוב עצום וחסר תקדים של 99 חברי כנסת", אמר נתניהו בסיום ההצבעה. אני לא זוכר רוב עצום כזה על הצעה כלשהיא. הכנסת התאחדה היום ברוב עצום נגד הניסיון להכתיב לנו הקמת מדינה פלסטינית. התכתיב הזה יפגע בשלום והיא שולחת מסר ברור לקהילה הבינלאומית, הכרה חד צדדית לא תקרב את השלום אלא תרחיק אותו".

"אזרחי ישראל ונציגיהם בכנסת מאוחדים היום יותר מבעבר", אמר נתניהו. "הצבענו ברוב עצום למהלך שיסכן את ישראל ואת השגת השלום לפני שנשיג ניצחון מוחלט נגד חמאס".

לפיד תקף בחזרה, ואמר לו כי "המצאת ספין. אין הצעה של אף גורם רשמי למדינה פלסטינית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"החולשה שלך היא אשמה"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם לפני ההצבעה במליאת הכנסת, ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אם הטענה שלך היא שאתה ראש ממשלה חלש שלא יודע לגרום לדברים לקרות, לא יודע לכפות על המערכות את רצונך - אז החולשה שלך היא אשמה", אמר לפיד.

"כשאומרים שהחמאס מורתע - אתה אחראי. כשילדים נרצחים וילדות נאנסות בידי החמאס - אתה נעלם. כשמפציצים משאית בסוריה - אתה אחראי. כשעשרות אלפי ישראלים מפונים מביתם בגבול הצפון - נעלם", ביקר בחריפות לפיד. "זו שיטה נהדרת, זה רק לא יעבוד. כי אתה הראש, ואתה אשם ואתה צריך ללכת הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully