וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטכ"ל שנכשל מקדם את מינוי דור המפקדים הבא? זאת קונספציה על קונספציה"

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 13:12

קצינים בכירים במילואים מותחים ביקורת חריפה על החלטת הרמטכ"ל הרצי הלוי לדון על מינוי תא"לים - עוד לפני תחילת התחקירים הרשמית ובירור חלקם של המועמדים בכישלון הצבאי ב-7 באוקטובר. "שר הביטחון חייב לעצור גם את המינויים שסוכמו עוד לפני המלחמה עד לסוף התחקיר"

הרמטכ"ל: "צה"ל כפוף לדרג המדיני, אך ההחלטה על התחקיר היא צורך מבצעי"/ניב אהרונסון

הרמטכ"ל הרצי הלוי החליט לערוך בקרוב דיונים מינויים בכירים בצבא, אך לא כולם חושבים שמדובר ברעיון טוב. קצינים בכירים במילואים מותחים ביקורת על ההחלטה, וטוענים: לא ניתן למנות את הדור הבא של מפקדי צה"ל לפני תחילת חקירת הכישלון של צה"ל ב-7 באוקטובר. בנוסף, הקצינים אף קוראים לשר הביטחון לבחון מחדש מינויים שסוכמו עוד טרם המלחמה.

"אין בעיה עם מינוי של אלופי משנה. זה עדיין דרג טקטי. אבל לבחור תת-אלופים, שיהיו בקבוצת דור המפקדים שמהם יבחרו את האלופים הבאים? זה לא צעד נכון", אמר אחד הקצינים הבכירים והוסיף: "חקירת נסיבות הכישלון ב-7 באוקטובר טרם החלה באופן רשמי, אז איך יכול להיות שאותו מטכ"ל שהיה אחראי לכישלון הוא זה שימנה את המפקדים הבאים של צה"ל? אלו שאמורים לתקן את מה שכשל? במיוחד שלא יודעים גם מי האחראים הישירים בתוך המערכת הצבאית. זה נקרא קונספציה על קונספציה על קונספציה. חייב לבוא שינוי".

"שר הביטחון חייב להתערב בהחלטת הרמטכ"ל ולעצור מינוי התא"לים ואף יותר מזה - לדון במינויים שכבר סוכמו לפני המלחמה עד לבירור חלקם, אם היה כזה, בכישלון שקדם ל-7 באוקטובר ובאירועי המלחמה", אומר קצין אחר, אף הוא בכיר במילואים. "יש לא מעט אירועים שנויים במחלוקת שהרמטכ"ל לא יכול להתעלם מהם כבר עכשיו". יצוין, כי ביקורת דומה נשמעת גם בקרב צמרת הצבא, ובכירים אמרו בשיחות סגורות כי הרמטכ"ל מחויב לשקיפות יתרה בנושא דיוני השיבוצים, מאחר וברקע יתנהלו בקרוב, במקביל לבדיקת מבקר המדינה, תחקירי הצבא בנוגע לחלק מהמעורבים.

הרמטכ"ל מקיים תחקיר ראשוני בנקודה בה נפלו 21 לוחמי צה"ל ברצועת עזה. 23 בינואר 2024. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי/דובר צה"ל

הדברים באים ברקע דבריה של הפרקליטה הצבאית הראשית, יפעת תומר ירושלמי, על "אירועים חורגים מהתחום המשמעתי, וחוצים לרף הפלילי" של כוחות צה"ל.

באיגרת שפרסה הפצ"רית נכתב כי "נתקלנו גם במקרים פסולים של התנהלות החורגת מערכי צה"ל ומן הפקודות. בתוך כך נכללות התבטאויות לא ראויות, המעודדות תופעות פסולות, הפעלת כוח בלתי מוצדקת מבצעית, לרבות כלפי עצורים, ביזה, הכוללת שימוש או הוצאת רכוש פרטי שלא לצורך מבצעי והרס רכוש אזרחי בניגוד לפקודות".

עוד הדגישה הפרקליטה הצבאית הראשית כי "מעשים והתבטאויות אלה. מצד יחידים שאינם מייצגים את הכלל, מנוגדים להיותו צה"ל צבא מקצועי, ערכי וממלכתי ומקומם לא יכירם בצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully