וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורבנים קפואים, כלבי ציד וכדורי תחמושת נמצאו בבית בכפר בענה שבגליל

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 9:37

הציפורים הועברו להשגחת רשות הטבע והגנים והכלבים הועברו להמשך טיפול של צער בעלי חיים. ליעד לינג, ממונה חקירות ומודיעין במחוז צפון, רשות הטבע והגנים: "אנו מחויבים להמשיך ולהגן על חיות הבר מכל גורם שיהווה עליהן איום"

ציפורי שיר, דורבנים קפואים, כלי צייד ואמל"ח אותרו בחיפוש בכפר בענה שבגליל. רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
כלבי הציד שאותרו במהלך החיפוש בבית בכפר בענה/אתר רשמי, רשות הטבע והגנים

במהלך צו חיפוש שבוצע אתמול (שלישי), רשות הטבע והגנים ומשטרת מג'דל כרום מצאו ציפורי שיר, דורבנים קפואים, כלי ציד וכדורי תחמושת בבית פרטי בכפר בענה שבגליל.

במהלך החיפוש, נמצאו גם כמה כלבים שעל פי החשד נעשה בהם שימוש ככלבי צייד. הציפורים הועברו להשגחת רשות הטבע והגנים והכלבים הועברו להמשך טיפול של צער בעלי חיים.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי הדרבן הוא חיית בר מוגנת, החוק בישראל קובע כי ציד ולכידה של חיות בר היא פעולה המותרת בישראל רק לפקחי רשות הטבע והגנים, או למי שהוסמך לכך בכתב על ידי רשות הטבע והגנים. הדורבן (Hystrix indica) הוא בעל החיים הגדול בישראל מסדרת המכרסמים.

ליעד לינג, ממונה חקירות ומודיעין במחוז צפון, רשות הטבע והגנים: "רשות הטבע והגנים פועלת בנחישות מול עברייני הצייד, בייחוד בתקופה המאתגרת הזו. אנו מחויבים להמשיך ולהגן על חיות הבר מכל גורם שיהווה עליהן איום. אנו מודים לשוטרי משטרת מג'דל כרום על העבודה שביצעו איתנו ועל עזרתם בשוטף. שיתוף הפעולה הצמוד בין שני הגופים מבהיר מחזק את יכולת האכיפה אל מול פעילות עבריינית מכל סוג".

כלי צייד ואמל"ח אותרו בחיפוש בכפר בענה שבגליל. רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
כלי ציד ואמל"ח שאותרו בכפר בענה/אתר רשמי, רשות הטבע והגנים

בשר הדרבן וציפורי השיר שניצודו, שנמצאו בבית חשודים בצייד לא חוקי, מעלה שוב על פני השטח את תופעת הסחר בבשר דרבנים וציפורי שיר שניצודים באופן לא חוקי. דרבן הוא המכרסם הגדול בישראל. אורך גופו כ-90 ס"מ, אורך זנבו כ-15 ס"מ ומשקלו כ-13 ק"ג. הדרבן הוא חיית בר מוגנת ואסור לצוד אותו, אבל מתברר שאמונות טפלות שנקשרו לסגולותיו מביאות עבריינים לצוד אותו ולמכור את בשרו, מה עוד שציד דרבן נחשב קל מאד. קבוצת ציידים יכולה להרוג בלילה מספר דרבנים.

מדובר בצייד שנחשב קל ואכזרי: לרוב הציידים יוצאים עם כלבים שמאתרים את הדרבנים. הדרבן שנמלט מפני התוקף שלו עוצר בעת מנוסתו האטית ואז "מתנפח" ומסמר את הקוצים שעל גבו ואלו רוטטים ומשמיעים רעש מאיים. בינתיים הציידים מגיעים, חובטים בדרבן בראשו וממיתים אותו במקום. דרבנים נעים בשבילים קבועים, תכונה המקלה על גילוי מאורותיהם. לעתים הכלבים נכנסים לתוך מחילות הדרבנים ומצליחים להפחיד אותם ולגרום להם לברוח מתוך המחילה, ישר לעבר הציידים שממתינים להם.

יש ציידים שנעזרים גם במלכודות בהן מונח פרי כפתיון. המלכודות מוצבות סמוך לפתחי המחילות בהן חיים הדרבנים וכשהם יוצאים מתוכן ומנסים לאכול את הפתיון, הם נלכדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ציפורי שיר אותרו בחיפוש בכפר בענה שבגליל. רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
ציפורי שיר שנלכדו/אתר רשמי, רשות הטבע והגנים

הדרבן הינו חיה שחיה כל חייה בחיי משפחה זוגית מונוגמית, בדומה לבני האדם, וכשאחד מבני הזוג נעלם הדבר פוגע באופן קשה מאוד בבן הזוג השני. אמונות טפלות שנקשרו עם השנים לדרבנים מהוות מניע מרכזי בביקוש לבשרם; נקשרו כל מיני סגולות לדרבן וביניהן הטענה כי בשר הדרבן מנקה את הכליות ומעודד פריון. אמונה זו התפתחה בשל קולות שמשמיע הדרבן שמזכירים מעין יבבה של תינוק. גם כפות רגליו מזכירות כף רגל של תינוק ודמיון זה הביא כנראה להתפתחות אותה אמונה טפלה.

הדרבן לא נמצא בסכנת הכחדה, ובכל זאת הוגדר כחיית בר מוגנת. עבריין שהורשע בציד דרבן אף היה הצייד העבריין הראשון בישראל שנגזר עליו עונש מאסר בפועל. מדובר במקרה משנת 2009, אז נתפס עבריין צייד שנגדו היה תלוי עונש מאסר על תנאי בשל עבירות צייד והוא נשלח לחמישה חודשי מאסר.

ערעור שהעבריין הגיש אז על הרשעתו נדחה על ידי בית המשפט העליון והשופט סלים ג'ובראן כתב בהחלטתו כי "יש מקום להחמיר בענישה הנוגעת לפגיעה בבעלי חיים, הן חיות הבר הן חיות הבית. התאכזרות ופגיעה בבעלי חיים, מעבר לפגיעה העקיפה שהיא גורמת לבני האדם, מעידה על אטימות לב וקהות חושים"

אמל"ח אותר בחיפוש בכפר בענה שבגליל. רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
אמל"ח שנמצא במהלך החיפוש/אתר רשמי, רשות הטבע והגנים

"חובה עלינו להקפיד הקפדה יתרה לצמצם את הכאב הנגרם על ידינו, בייחוד כאשר מדובר במי שאת זעקותיו אנו מתקשים לשמוע, ושאינו יכול לעמוד על זכויות"' כתב השופט ג'ובראן. "מהלך זה, להגנת האנושיות שבנו על ידי צמצום פגיעתנו בבעלי החיים הסובבים אותנו, צריך להשפיע על כלל תחומי המשפט, ובתוכו אף על המשפט הפלילי".

גם החוחיות שנתפסו בבית החשודים הן מטרה מרכזית בעולם הצייד הלא חוקי בישראל;
ציד החוחיות נפוץ מאד בידי עברייני צייד המגיעים לצפון. הן ניצודות כדי ליצור ציפור כלאיים ששמה "בנדוק" (ממזר בערבית). ה"בנדוק" הוא הכלאה בין יופיה של החוחית עם סלסולה הנעים של ציפור השיר, קנרי.

מחירי החוחיות נעים בין 150-250 שקלים ומחירו של "בנדוק" יפה עם קול שירה נעים יכול להגיע ל-10,000 שקלים. לישראל ולשטחים גם מוברחות חוחיות שניצודו בירדן והן מועברות על גופם של בני אדם, באמצעות לבוש רשת מיוחד שנתפרו בו תאים, שאותו לובשים מתחת לבגדים הרגילים. מחיר החוחית והבנדוק נקבע לפי איכות השירה שלו. בנדוקים איכותיים נמכרים אפילו בערב הסעודית.
ציד החוחיות מתבצע לרוב בשיטת "רשת משיכה"; הציידים משתמשים בחוחית פתיון שנוצותיה נמרטו, או ששברו את רגליה, ומצמידים אותה לקרקע, סמוך למקור מים. סביבה פורשים רשתות. החוחיות שנמשכות לקול זעקת חוחית הפיתיון, מגיעות למקום ונלכדות ברשת. במקרים אחרים מניחים רמקול נייד המשמיע הקלטה של שירת חוחית, במקום לקבע חוחית חיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully