וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לבחירות המקומיות: הדיבייט בחיפה הותיר רושם שהכל עוד פתוח

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 19:48

הדיבייט המסורתי באוניברסיטת חיפה התקיים אמש, והתחושה בסיכום היא שהקמפיין עדיין דינמי מאוד. ראש העיר עינת קליש רותם הותקפה מכל עבר, אביהו האן גונן על החסות של גנץ, יונה יהב ויעקב בורובסקי בחרו שלא להשתתף ואיזה מועמד נתן את ההופעה המהודקת ביותר? | דעה

עינת קליש רותם בדיבייט עיריית חיפה. יואב איתיאל
עינת קליש רותם בדיבייט בחיפה/יואב איתיאל

שבוע לבחירות המקומיות ובאוניברסיטת חיפה התקיים אמש (שלישי) הדיבייט הפוליטי המסורתי בהנחיית יוזם האירוע, פרופ' איתי בארי, ראש המחלקה למנהל ומדיניות ציבורית בבית הספר למדעי המדינה. ההזמנה להשתתפות בדיבייט נשלחה לכל מי שהכריז על מועמדותו לראשות העיר והשתתפות היתה שמורה למועמדים במועד קיומו של הדיבייט - ולהם בלבד. על הבמה ניצבו יצחק בלס, איברהים גאטס, אביהו האן, דוד עציוני, קיריל קארניק, שרית גולן שטיינברג, יוסי שלום והפתעת הערב, ראש העיר עינת קליש רותם. התחושה בסיכום: הקמפיין עדיין דינמי מאד.

אביהו האן. יואב איתיאל
"אני נתמך על ידי בני גנץ שרואה בי המנהיג הבא של עיריית חיפה". אביהו האן/יואב איתיאל

שני מועמדים מרכזיים, ראש העיר יונה יהב וניצב בדימוס יעקב בורובסקי בחרו שלא להשתתף. "אני חושב שזאת זכותנו החיפאים לשמוע את דעתך יונה יהב", אמר פרופ' בארי לאוויר בהתייחסו להעדרות המועמד המוביל בסקרים. "אני חושב שזו חובתך להתייצב לאירוע מסוג שכזה, ללא מורא, להישיר מבט לחיפאים, לבוחרים וכן גם למתנגדים וגם למתמודדים ולהתעמת עם שאלות קשות". איש מהמתמודדים לא הופיע עם מספרים לגבות את אינספור התזות והתיאוריות שהופרחו לחלל האוויר בערב הזה. שאלות קשות היו למכביר גם לראש העיר המכהנת עינת קליש רותם, בעיקר על רקע אי עשייתה בקדנציה המבוזבזת שלה ועל רקע יחסיה העכורים עם גורמי ממשלה. היא מצידה תירצה באיזכור שהקדנציה התאפיינה באירועים משמעותיים בלתי מתוכננים כמו שומר חומות, קורונה, מלחמה, וחילופי ממשלות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דוד עציוני. יואב איתיאל
נחשב מועמד מוביל בבחירות. דוד עציוני/יואב איתיאל

ראשת העיר עינת קליש רותם לא אישרה עד הרגע האחרון, אולם בסופו של דבר הגיעה וזכתה לכבוד השמור לראש עיר, מיקום במרכז שורת המועמדים על הבמה וראשונה לנאום שתי דקות בסבב הפותח של האירוע. בנאום מבולבל בו מיעטה לדבר על העיר וחזונה לעיר היא פתחה בטראומת ה-7 באוקטובר כלשונה - סוגיית החטופים. "הפכו אותה לסוגיה פוליטית", אמרה, "מאות משפחות נלקחו בשבי והפכו אותן לנושא פוליטי. זו ממשלה שאיבדה את האנושיות שלה עכשיו. חלום הבלהות שלי שהרוע הזה, הרוחות שנושבות מירושלים ייכנסו לעיר חיפה ויתחילו לשלוט בה ולהשתלט עליה".

היא תקפה את המועמד אביהו האן שעמד לצידה ושקיבל לאחרונה את חסותו של בני גנץ. "אני לא מבינה למה אתה צריך כל הזמו שמישהו יחזיק לך את היד בכל הצילומים: אם זה קמפיין לראשות שלך או קמפיין לבני גנץ", אמרה לו. "אני לא מצליחה להבין איך אפשר לתת לאדם שנכנס לממשלה והיה צריך למעוך את ראש הממשלה וכל מה שהוא עושה זה להיות שק ה(חבטות) שלו והגב שלו, איך יכול להיות שאדם כזה יבוא ויתחיל לשלוט בעיר שלנו". היא החלה במתקפה על יונה יהב שכאמור לא היה נוכח "מעריץ של ישראל כ"ץ", הספיקה רק לומר, ואז תם זמנה.

בסיבוב נוסף, שוב חזרה למה שלדעתה היא הסוגייה המרכזית. "האם יהיה לנו פה שלטון של סער, ימין על מלא פלוס החרדים פלוס ש"ס? האם יהיה לנו כאן שלטון של פרקליטו של נתניהו יחד עם הליכוד? אנחנו רואים בדיוק איזו ממשלה יש לנו היום ואחד הסיוטים הכי גדולים שזה יכנס לתוך חיפה?. אז היא שבה לתקוף את רה"מ לשעבר שחבר למועמד שלצידה. "האם גנץ שלא עושה כלום היום בממשלה הוא יתחיל לשלוט בחיפה". היא אז חתמה כי יש "לאסוף את האנשים השפויים לתוך המערכת העירונית זו רק אני, רק אצלי".

גולן, בלס, קליש-רותם. יואב איתיאל
גולן, בלס, קליש-רותם/יואב איתיאל

יעל שנער, מספר שתיים ברשימת הירוקים בחיפה בדיבייט באוניברסיטת חיפה

יעל שנער, מספר שתיים ברשימת הירוקים בחיפה בדיבייט באוניברסיטת חיפה/יואב איתיאל

למרות כל הסקרים המנבאים שאין לה כל סיכוי בהתמודדות על ראשות העיר, אמרה קליש רותם כי היא "אופטימית שאני אמשיך להוביל את כל מה שצריך להוביל בעיר הזו".

"עינת, ירושלים זה לא אויב", ענה לה אביהו האן בנאום שתי הדקות שלו, "ירושלים זה ידיד שאפשר להביא ממנו פרוייקטים ותקציבים", והוסיף, "אני נתמך על ידי בני גנץ שרואה בי המנהיג הבא של עיריית חיפה". האן הוסיף, "כשאני רואה את יהב ואת עציוני אני רואה אסון לחיפה". הוא אמר, "הכסף הגדול של הקבלנים מאחורי הקמפיין שלכם מדאיג מאוד, וכך גם ההסכמים שחתם עציוני עם ש"ס ואגודה שלא פורסמו, מה אתם מסתירים?".

עו"ד שרית גולן, שהיתה ממובילות "מועצת השינוי" בקדנציה של קליש בעירייה ומכהנת כיו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה ועוד שורה של תפקידי מפתח, התעמתה מול קליש. "חיפה צריכה מישהי שאוהבת את העיר הזאת", אמרה עו"ד גולן. "חיפה צריכה מישהי שבאה לכאן כדי להציל את העיר הזאת, בכדי שלילדים שלנו יהיה מה לעשות פה, אחרת הלך עלינו עם חבורת אינטרסנטים, רודפי כבוד, רודפי שררה, ושלא בטוח שהשפיות נמצאת אצלם". אחר כך ראש העיר כינתה אותה שקרנית וסירבה לענות לשאלה ממנה על פי הפורמט. במענה השיבה שרית גולן לראש העיר: "השקרנית הכי גדולה זו את".

דיבייט הבחירות המסורתי בין המתמודדים לרשות העיר חיפה. יואב איתיאל
דיבייט הבחירות המסורתי בין המתמודדים לרשות העיר חיפה/יואב איתיאל

דוד עציוני, שאף הוא נחשב מועמד מוביל בבחירות, לא התלהם ונתן כרגיל הופעה קרת רוח, נקיה ומצוחצחת. כשנשאל מדוע אינו מפרסם את ההסכמים הקואליציוניים שלו עליהם מדברים בימים האחרונים בעיר, כמו למשל עם גורמים חרדיים הוא השיב חד וחלק כי הם טרם נחתמו. "אנחנו בטיוטות ואני מקווה שההסכמים ייחתמו בהקדם", אמר. על ההתחזקות של בורובסקי בסקר שפרסם בורובסקי ושמראה שעציוני נותר מאחור הוא אמר, "אני טוען שבורובסקי משקר בסקרים שלו", והוסיף כי בכל הסקרים האחרים עד כה באופן מובהק במשך כל הקמפיין המרוץ הוא בינו לבין ראש העיר לשעבר יונה יהב. ולכן לדבריו הצבעה לכל מועמד אחר היא הצבעה למה שהיה, ליונה יהב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully