וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר: חמאס התחיל להעביר תרופות לחטופים, לשכת רה"מ: "בוחנים את אמינות הדיווח"

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 21:55

ראש ממשלת קטאר שוחח בטלפון עם ראש המוסד דוד ברנע ועידכן אותו בנושא התרופות. מקור שמעורה פרטים עדכון כי הם לא סיפקו הוכחות לכך. דובר משרד החוץ של קטאר: "אנחנו ממשיכים בתיווך להשגת עסקה לשחרור חטופים ולסיום המלחמה בעזה"

משפחות חטופים יחד עם פעילים חוסמים כעת את דרך בגין/מערכת וואלה!

ראש ממשלת קטאר שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני שוחח היום (שלישי) בטלפון עם ראש המוסד דוד ברנע ועידכן אותו כי חמאס הודיע שהתחיל להעביר את התרופות לחטופים, כך לפי מקור שמעורה בפרטים. המקור ציין כי הצד הקטארי לא סיפק הוכחות לכך. לשכת ראש הממשלה הגיבה כי "ישראל תבחן את אמינות הדיווח על העברת התרופות לחטופים ותמשיך לפעול למען שלומם".

דובר משרד החוץ של קטאר אמר כי קטאר קיבלה את האישור עקב העובדה שהיא תיווכה בהסכם, שכל הכנסת משלוח תרופות וסיוע הומניטרי לתושבי עזה - תמורת העברת תרופות לחטופים. "אנחנו ממשיכים בתיווך להשגת עסקה לשחרור חטופים ולסיום המלחמה בעזה", הוסיף.

ראש ממשלת קטאר שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני. רויטרס
עדכן את ראש המוסד כי חמאס הודיע שהתחיל להעביר את התרופות לחטופים. ראש ממשלת קטאר/רויטרס

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחסה בחודש שעבר לדיווח שלפיו הוא אישר לא לבדוק את משלוח התרופות שייכנס לרצועת עזה. "רה"מ הנחה להעביר תרופות לחטופים, אך לא עסק כלל בסידורי הבדיקה של הכנסתן, הנקבעים על ידי צה"ל וגורמי הביטחון". לאחר הודעת לשכת רה"מ, עקץ השר בני גנץ את נתניהו: "הכנסת התרופות לחטופינו היא מהלך משמעותי וחשוב שפעלנו רבות להשגתו. האחריות להחלטה כמו גם על מימושה היא על הדרג המדיני - ורק עלינו".

בכיר חמאס אבו מרזוק טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "משקר שוב, משום שאנחנו אלו שקבענו את הכמות, המתווך, מנגנון האספקה ואת חלוקת התרופות בצפון הרצועה למרות ההתנגדות של ישראל במשך מאה ימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully