וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן לשגריר סין במועצת הביטחון: במקום לדרוש הפסקת אש, לחצו לשחרר את נועה ארגמני

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 19:42

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן פנה בנאומו ישירות לשגריר סין ודרש שהיא תפעל לשחרורה של נועה ארגמני מידי חמאס. "נועה נחטפה באלימות לעזה על גבי אופנוע, מבט האימה בעיניה הפך סמל למצוקתם של החטופים", אמר. שגריר סין הגיב כי "אנחנו מקווים שהיא תחזור בהקדם הביתה"

השגריר ארדן פונה לשגריר סין במועצת הביטחון/מערכת וואלה!

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן פנה היום (שלישי) בנאומו במועצת הביטחון ישירות לשגריר סין ודרש ממנו שסין תפעל לשחרורה של נועה ארגמני מידי חמאס. "נועה נחטפה על ידי חמאס באלימות לעזה על גבי אופנוע, מבט האימה בעיניה הפך סמל למצוקתם של החטופים", אמר ארדן. שגריר סין הגיב ואמר כי "אנחנו מקווים שהיא תחזור בהקדם הביתה".

"האם חשבת על נועה ארגמני כשהצבעת בעד הפסקת אש?", אמר בנאומו ארדן לשגריר סין. "אמא של נועה, ליאורה צ'ונג הונג לי, ישראלית ממוצא סיני, גוססת בימים אלו מסרטן מוח בדרגה 4 וכל רצונה הוא לראות את ביתה בפעם האחרונה".

"אני פונה אלייך בשם אמא של נועה: במקום ללחוץ להפסקת אש מזיקה שתשאיר את נועה בעזה, תלחץ על חמאס שישחררו את נועה כדי שאמא שלה תוכל להגשים את משאלתה האחרונה לראות את ביתה פעם אחרונה לפני מותה".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בישיבת חירום של העצרת הכללית, 26 באוקטובר 2023. רויטרס
"האם חשבת על נועה ארגמני כשהצבעת בעד הפסקת אש?" שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן לעבר שגריר סין/רויטרס

שגריר סין ביקש את רשות הדיבור והגיב לדברי ארדן. "הדיפלומטים שלנו בניו יורק לבקשת משלחת ישראל פגשה עם חבריה של נועה ארגמני. אנחנו מקווים שהיא תחזור בהקדם הביתה. אנחנו מקווים שמצרים וקטאר ישיגו התקדמות בהשגת עסקה", הוא אמר.

בתום ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם שהתקיימה היום, ארצות הברית הטילה וטו על הצעת ההחלטה שיזמה אלג'יריה שקוראת להפסקת אש מיידית בעזה. 13 מדינות תמכו בהחלטה כולל סין, מדינה אחת נמנעה וארצות הברית היחידה שהצביעה נגד. זו הפעם השלישית בה ארצות הברית מטילה וטו על החלטה שקוראת להפסקת אש מאז תחילת המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully