וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה וטו, ההצעה במועצת הביטחון להפסקת אש מיידית בעזה נדחתה

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 17:55

13 מתוך 15 נציגות תמכו בהצעת אלג'יריה להפסקת אש מיידית ברצועה. ארה"ב הטילה וטו בפעם השלישית מתחילת המלחמה, ונימקה זאת בכך שהצעת ההחלטה פוגעת במו"מ על עסקת חטופים תמורת הפסקת אש. השגרירה האמריקנית הציעה החלטה אלטרנטיבית שלדבריה תלחץ על חמאס להסכים לעסקה

מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

בתום ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם שהתקיימה היום (שלישי), ארצות הברית הטילה וטו על הצעת ההחלטה שיזמה אלג'יריה שקוראת להפסקת אש מיידית בעזה. 13 מדינות תמכו בהחלטה, מדינה אחת נמנעה וארצות הברית היחידה שהצביעה נגד. זו הפעם השלישית בה ארצות הברית מטילה וטו על החלטה שקוראת להפסקת אש מאז תחילת המלחמה.

שגרירת ארצות הברית באו"ם לינדה תומאס-גרינפילד אמרה לאחר הטלת הווטו כי ההצבעה על הצעת ההחלטה היתה חסרת אחריות, וכי הם מוכנה לנהל משא ומתן עם כל חברות מועצת הביטחון על נוסח הצעת ההחלטה האלטרנטיבית שהם מגבשים.

השגרירה אמרה לפני ההצבעה כי ארצות הברית מתנגדת להחלטה כיוון שהיא תפגע במאמצים להגיע לעסקת חטופים במסגרתה תהיה הפוגה בלחימה בעזה. "הנשיא ביידן דיבר עם נתניהו כמה פעמים כדי לקדם עסקה. פערים נותרו אבל העקרונות המרכזיים על השולחן - אם תהיה עסקה היא תאפשר תנאים להפסקת אש ממושכת. אנחנו רוצים שהעסקה הזו תתרחש בהקדם האפשרי אבל לפעמים דיפלומטיה לוקחת יותר זמן ממה שהיינו רוצים", אמר השגרירה האמריקנית.

הצגת המועמדים לתפקידים הבכירים בביטחון הלאומי ובמדיניות החוץ של נשיא ארה"ב ההנבר ג'ו ביידן | המועמדת לתפיקד שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס-גרינפילד במהלך נאומה בוילמינגטון, דלאוור, ארה"ב 24 בנובמבר 2020. רויטרס
"ההצבעה על הצעת ההחלטה היתה חסרת אחריות". שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס-גרינפילד/רויטרס

עוד ציינה תומאס-גרינפילד כי היא מבינה את הרצון שמועצת הביטחון תפעל בדחיפות, אבל הדגישה כי כל פעולה שמועצת הביטחון מבצעת כעת צריכה לעזור ולא לפגוע במו"מ הרגיש לשחרור החטופים.

"אנחנו מאמינים שההחלטה שעל השולחן תשפיע בצורה שלילית על המו"מ בנושא עסקת חטופים. קריאה להפסקת אש בלי דרישה לשחרר את החטופים לא תביא להפסקת אש אלא תאריך את הלחימה. העברתי את החששות שלנו והתעלמו מכולם ולכן ארה"ב הציעה הצעה אלטרנטיבית שתלחץ על חמאס לקבל את עסקת החטופים שעל השולחן ותסייע להגיע להפוגה בלחימה", היא אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully