וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעד שפוגע בחלשים": ועדת הכספים אישרה את העלאת המע"מ ל-18%

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 15:20

הצו שמעלה את המע"מ באחוז אחד החל מהשנה הבאה אושר למרות התנגדויות שנשמעו מצד ח"כים מהאופוזיציה ומהקואליציה. ח"כ מילביצקי מהליכוד תקף: "מהלך טיפשי. תביאו משהו שמביא לצמיחה". מנגד, ח"כ פרקש הכהן מהמחנה הממלכתי אמרה: "זה לא מושלם, אבל זה לא הזמן לפופוליזם"

משפחות החטופים בועדת הכספים/ערוץ הכנסת

ועדת הכספים אישרה היום (שלישי) את הצו שעליו החליטה הממשלה כחלק מהתוכנית המאזנת לשנת 2024, ולפיו יועלה מס ערך מוסף (מע"מ) באחוז אחד ב-2025. על פי הצו, החל מה-1 בינואר 2025 יעלה שיעור המע"מ בנקודת אחוז, כך שהמס על עסקה בישראל ועל יבוא טובין יעמוד על 18% במקום 17% כיום.

בדיון שנערך בוועדה התלוננו חברי הכנסת (מהקואליציה והאופוזיציה) על החלטת הממשלה להעלות את המע"מ לציבור, זאת בזמן שהיא מקצה מיליארדי שקלים בתקציבים קואליציוניים ולא סוגרת משרדי ממשלה שעל סגירתם המליץ הדרג המקצועי במשרד האוצר.

"מדינת ישראל משלמת מעל 10 מיליארד ש"ח בשנה על פנסיות תקציביות, למה לא נוגעים בזה? תוספת הרמטכ"ל היא 1.3 מיליארד ש"ח בשנה, ניסו להסדיר את זה בחוק וזה עדיין לא הוסדר ובכל זאת משלמים את הסכום הזה בכל שנה למרות שהוא לא חוקי", אמר ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד: "אתם לוקחים לעובדי שכר מינימום את ה-430 ש"ח שלהם שבשבילם זה הרבה. זהו מס טיפש שפוגע בחלשים בלי אלמנט צמיחה כלכלי לידו. זה מהלך טיפשי, תחזרו לשולחן הסרטוטים ותביאו לנו משהו שמביא לצמיחה, העליתם ל-18% ולא התחלנו עם לבנון, שוב נעלה מיסים? אני לא אצביע בעד". גם ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) אמר שיצביע נגד: "זו פגיעה בחלשים, התרופות יעלו, הכל יעלה".

ח"כ נעמה לזימי (העבודה): "מדינה שלא עושה דבר, פונה לצעד שפוגע בחלשים, למה לא לפנות למיסוי הון וחברות גדולות קודם כל? הכי קל זה מס שאף אחד לא ישים לב אליו אבל ירגיש אותו בכל התשומות הנלוות אליו. אני ממש רואה את הצעדים האלה כסיוע להון הגדול ופגיעה באוכלוסייה החלשה ביותר, זה תקציב גזרות".

ועדת הכספים אישור מתווה הפיצויים. דני שם טוב, דוברות הכנסת,
דיון בוועדת הכספים/דני שם טוב, דוברות הכנסת

מנגד אמר ח"כ אלי דלל (הליכוד): "אין ספק שאנחנו בתקופה שצריך מיסוי, אבל אני מצפה שלא יביאו לנו את הדברים הקלים. יש פטורים מתשלומי מס שמגיעים לעשרות מיליארדים, יכול להיות שחלקם מוצדקים, אבל צריך לטפל בהם. אני בעד העלאת המע"מ כי אני חושב שאין ברירה, אבל לפני כן היה צריך לעשות עבודה קשה שלא נעשתה".

ח"כ אורית פרקש הכהן (המחנה הממלכתי): "זה חוסר אחריות לאומית לא לתמוך במס הזה, מי שקרא את הדו"ח של מוד'יס ראה שאנחנו גם במעקב שלילי, שבו בעוד כמה חודשים ישראל תיבחן על היכולת שלה להוציא את התוכניות שלה לפועל. נכון זה לא מושלם, לא סגרו משרדים, לא קיצצו בכספים קואליציוניים, אבל זה לא הזמן לפופוליזם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully