וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום החנינות ל-2023: נמשכת העלייה במחיקת הרישום הפלילי לחיילים

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 14:32

מהנתונים שפרסמה לשכת הנשיא הרצוג עולה כי חלה עלייה נוספת של 25% בהחלטות נשיא המדינה למחיקה והתיישנות של מרשם פלילי לחיילי צה"ל. בסך הכל העניק הרצוג 217 חנינות מסוג זה. בחסות מתווה החנינות החדש: כמות הבקשות למחיקת רישום פלילי הוכפלה ביחס לאותה תקופה אשתקד

נשיא ארגנטינה והנשיא הרצוג ביקרו בניר עוז: "אדישות 'העולם החופשי' אפשרה את השואה הזו"/לע"מ

לשכת נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסמה היום (שלישי) את סיכום שנת 2023 בתחום החנינות, ולפי הודעת בית הנשיא, נרשמה עלייה בסך ההחלטות החיוביות למחיקת רישום פלילי ביחס לשנה לשנת 2022, כאשר מהנתונים המובאים לשנת 2023, עולה כי סך ההחלטות החיוביות למחיקת רישום פלילי עומד על 55% לעומת 40% ב-2022.

לנתונים המלאים

לפני כחודשיים הודיעו הרצוג ושר המשפטים יריב לוין על מתווה חנינות מיוחד להקלה בקנסות עבור מי שנפגעו באופן ישיר מהמלחמה ונקלעו למצב כלכלי קשה. המתווה החדש נולד לנוכח ההבנה כי מאז פרוץ המלחמה, רבים מתושבי המדינה מתמודדים עם קשיי תעסוקה ופרנסה. עם פרסום מתווה החנינות המיוחד חלה עליה משמעותית של 45% בכמות הפניות שנתקבלו ביחס לחודשים הקודמים בשנה זו. בעקבות כך, מספר בקשות החנינה שנפתחו בין חודש אוקטובר לחודש דצמבר בנושא של מחיקת רישום פלילי גדול פי 2 מהתקופה המקבילה בשנת 2022.

הרצוג: "הדיון נגד ישראל בהאג - עלילת דם". מערכת וואלה!, אתר רשמי
נשיא המדינה יצחק הרצוג/אתר רשמי, מערכת וואלה!

גם בשנה האחרונה, בדומה ל-2022, חלה עלייה של 25% בהחלטות נשיא המדינה למחיקה והתיישנות של רישום פלילי לחיילי צה"ל ומשרתי השירות הלאומי במסגרת "מתווה החיילים", זאת לחיילים ומשרתי שירות לאומי שנדונו בפלילים טרם שירותם הצבאי, עברו תהליכי שיקום, הוכיחו כי שינו דרכם ועשו שירות תקין. מאז כניסתו לתפקיד, העניק הרצוג 217 חנינות בדמות מחיקה או התיישנות של הרישום הפלילי לחיילי צה"ל ומשרתי שירות לאומי.

בשנת 2023 התקבלו בסך הכל 3,552 פניות למחלקת החנינות בלשכה המשפטית בבית הנשיא, מתוכן נפתחו 1,568 בקשות חנינה חדשות. הנשיא נענה בחיוב ל-385 בקשות. 74% מההחלטות החיוביות היו למחיקה והתיישנות הרישום פלילי, 13% החלטות להקלה בעונשי קנסות ו-7% הקלה בעונשי מאסר בפועל או בעבודות שירות. בנוסף, החליט הרצוג על מדיניות מחמירה בעבירות הנוגעות לאקלים וסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully