וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופה מחוררת בחניון: טייס רוסי שערק לאוקראינה נרצח בספרד

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 17:04

בשתי המדינות דווח כי מקסים קוזמינוב, שנחת עם מסוקו באוקראינה בשנה שעברה, נורה למוות בעיירה קטנה בדרום ספרד - אף שחי שם תחת זהות בדויה. רוסיה רמזה למעורבותה: "הבוגד הפך לגופה מוסרית ברגע שתכנן את הפשע הנורא שלו"

כוחות רוסיים אחרי כיבוש אבדייבקה, אוקראינה,/טלגרם

טייס רוסי, שערק לאוקראינה עם המסוק שלו בשנה שעברה, נמצא מת בחניון תת-קרקעי בספרד בשבוע שעבר, כשגופתו מחוררת בכדורים - כך דיווחו כלי תקשורת אוקראיניים וספרדיים, על מה שעשויה להיות נקמה של הקרמלין.

סוכנות הידיעות הספרדית EFE דיווחה כי הגופה של מקסים קוזמינוב נמצאה ביום שלישי שעבר בעיירה וייחויסה, בסמוך לאליקנטה שבדרום ספרד. הטייס נחת באוקראינה עם מסוק ה-Mi-8 שלו, ולפי הדיווח בספרד, הוא התגורר במדינה עם דרכון אוקראיני עם שם בדוי.

דובר שירות המודיעין הצבאי של אוקראינה אישר כי קוזמינוב מת בספרד, אבל לא פירט את סיבת המוות. גם בעיתון "אוקראינסקה פרבדה" דווח שהוא נמצא ירוי.

משטרת ספרד אישרה כי היא מצאה גופה של אדם שנורה למוות בעיירה, אך לא חשפה את זהותו. מקור במשמר האזרחי של ספרד אמר לרויטרס כי ייתכן שהקורבן חי תחת זהות בדויה.

העיתון הספרדי "לה אינפורמסיון, שדיווח לראשונה על הירי, אמר כי החוקרים מחפשים אחר שני חשודים שנמלטו בכלי רכב, שאותר עולה באש בעיירה סמוכה.

מקסים קוזמינוב, טייס מסוק רוסי שערק לאוקראינה ונרצח בספרד. טוויטר, צילום מסך
קייב הציגה את עריקתו כהישג משמעותי./צילום מסך, טוויטר

עריקתו של קוזמינוב לאוקראינה הוצגה בשנה שעברה כהישג משמעותי עבור קייב, ושירות המודיעין הצבאי שלה טען אז כי הוא פיתה אותו כדי לערוק. בלוגרים צבאיים רוסים דיווחו אז כי הוא נחת בשטח אוקראינה בשל תקלה, אך בהמשך הוא הודה בעריקתו ותקף בחריפות את המלחמה באוקראינה.

רוסיה לא אישרה או הכחישה את מעורבותה במותו, אך ראש שירות הביון שלה שלח מסרים עבים היום לגבי נסיבות ההתנקשות.

"ברוסיה נהוג לדבר בשבחם של המתים או לא לדבר בכלל", אמר סרגיי נרישקין, ראש שירות מודיעין החוץ של רוסיה (SVR), כשנשאל על קוזמינוב. "הבוגד והפושע הזה הפך ל'גופה מוסרית' באותו רגע שבו תכנן את הפשע המלוכלך והנורא שלו", הוסיף נרישקין , המקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully