וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפוטין באהבה: קים ג'ונג און קיבל רכב יוקרה רוסי במתנה

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 9:15

התקשורת הצפון קוריאנית דיווחה כי מוסקבה העבירה לרודן מכונית מסוג "אאורוס", מותג המשמש גם את הרכבים הנשיאותיים של פוטין - תוך הפרה של הסנקציות של האו"ם. קים הוא חובב רכבי יוקרה ידוע, ופוטין לקח אותו לסיבוב בלימוזינה שלו במהלך ביקורו האחרון ברוסיה

לקראת עסקת נשק: פוטין וקים בסיור במרכז חלל רוסי/הקרמלין

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און קיבל מכונית מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין במתנה "לשימושו האישי" - כך דווח היום (שלישי) בתקשורת הרשמית במדינה, במה שעשויה להיות הפרה של סנקציות האו"ם שמוסקבה אימצה בעבר נגד פיונגיאנג.

שתי המדינות הידקו את קשריהן מאז פגישתם של קים ופוטין בספטמבר, והתחייבו לחזק את שיתוף הפעולה ביניהם, זאת בזמן שהבידוד הבינלאומי שלהן מעמיק על רקע המלחמה של רוסיה באוקראינה ופיתוח הנשק הגרעיני הצפון קוריאני.

סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית דיווחה כי המכונית הרוסית הועברה ליועציו הבכירים של ביום ראשון. עוד דווח כי אחותו של קים הודתה בשמו לפוטין, ואמרה כי "המתנה משמשת דוגמה ברורה ליחסים האישיים המיוחדים בין המנהיגים הבכירים".

רכב אאורוס. רויטרס
היהלום שבכתר תעשיית הרכבים הרוסית. מכונית "אאורוס"/רויטרס

משרד החוץ של קוריאה הדרומית מסר כי הוא עוקב מקרוב אחר שיתוף הפעולה בין רוסיה לקוריאה הצפונית ודחק בשתי המדינות לציית להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם, האוסרות על העברת כלי רכב לפיונגיאנג, כולל מכוניות יוקרה.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית הרוסית RIA כי המנהיג הקוריאני קיבל מכונית מדגם "אאורוס", שמשמשת גם את פוטין עצמו.

בספטמבר, בעת שביקר בתחנת שיגור החלל של רוסיה במזרח הרחוק, בחן קים את הלימוזינה של והוזמן על ידי פוטין לשבת במשוב האחורי שלה. קים עצמו הגיע למקום עם לימוזינה של מייבאך, שהובאה ברכבת מיוחדת שבה נסע מפיונגיאנג.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און יוצא מרכב במהלך ביקור במרכז החלל הרוסי, 13 בספטמבר 2023. רויטרס
מעביר למוסקבה כלי נשק לטובת המלחמה באוקראינה. קים במהלך ביקורו ברוסיה, ספטמבר/רויטרס

הרודן הצפון קוריאני הוא חובב כלי רכב מושבע, ויש לו אוסף גדול של רכבי יוקרה זרים, שככל הנראה מוברחים לארצו המסוגרת בהפרה של הסנקציות הבינלאומיות. בין המכוניות שיש ברשותו נמצאות לימוזינות של מרצדס, רולס-רויס ומכונית ספורט של "לקסוס".

על פי ההערכות בארצות הברית, קוריאה הדרומית ואוקראינה, קוריאה הצפונית מספקת ארטילריה, רקטות וטילים בליסטיים לרוסיה שבהם היא משתמשת במלחמתה באוקראינה. פיונגיאנג מכחישה את ההאשמות בדבר משלוחי נשק לרוסיה, שגם הם מהווים הפרה של הסנקציות של האו"ם.

במקביל, סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית דיווחה היום כי משלחת של בכירי מפלגת השלטון הקומוניסטית חזרה מרוסיה ושלוש משלחות אחרות בתחומי טכנולוגיות מידע, דיג וספורט יצאו לרוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully