וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מקים גדוד מילואים חדש להגנה על הגבולות: "סגירת חטיבות ואוגדות היתה טעות מרה"

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 11:45

הגדוד החדש מוקם בצל המלחמה, יותר מעשור לאחר שהוחלט במטכ"ל לסגור חטיבות ואוגדות מילואים בשל קיצוצים והתייעלות. הקמתו מעוררת מתחים, בין היתר סביב שיבוץ של גדוד חרדי וגדוד לוחמות באותה חטיבה. גורם בזרוע היבשה על ההחלטה: "קל לפרק, קשה להרכיב"

בווידאו: גלנט: “חמאס מחפש מחליף לסינוואר”/תקשורת שר הביטחון

לוואלה! נודע כי השבוע התקבלה החלטה בצה"ל לגייס בצווי 8 לוחמים ולוחמות במילואים שלא גויסו למלחמת חרבות ברזל, וזאת במסגרת הקמת גדודים לוחמים חדשים בצה"ל תחת חטיבת "השומר". הלוחמים והלוחמות קיבלו צווים לפיהם מיקום ההתייצבות שלהם הוא בצאלים.

במהלך האימון יכירו את המפקדים החדשים ויתאמנו על הייעוד של הגדוד, שיכלול בעיקר הגנת גבולות בפיקודים המרחבים השונים: פיקוד דרום, פיקוד מרכז, ופיקוד צפון, על מנת לאפשר את העברת כוחות הסדיר למשימות התקפיות ומורכבות יותר.

תהליך הקמת הגדוד החדש מעורר מתחים. בין השאר, בשלב הזה התקבלה החלטה שבחטיבת המילואים החדשה ישובצו לוחמים מהגדוד החרדי נצח יהודה, שדורש תנאי שירות מיוחדים, ובגדודים מקבילים יגויסו לוחמים ולוחמות מחיל האיסוף הקרבי, שיוגדרו כגדוד מעורב לחיילים וחיילות. נקודה נוספת היא מידת הדחיפות להכריז על מבצעיות הגדודים כדי לסייע בנטל הביטחוני הגדול שהתגלה במלחמה אל מול רמה נדרשת של מקצועיות.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
"המלחמה הוכיחה כמה נחוצות לצה"ל מפקדות חזקות לאוגדות המתמרנות". לוחמים בצה"ל/דובר צה"ל

גורמים בכירים בזרוע היבשה מודים, כי ההחלטה המטכ"לית לפני יותר מעשור על סגירת חטיבות ואוגדות המילואים במסגרת קיצוצים, ארגון מחדש והתייעלות בצבא, התבררה כ"טעות מרה". אחד הגורמים בזרוע היבשה, אמר לוואלה! "המלחמה הזו הוכיחה כמה נחוצות לצה"ל מפקדות חזקות עם שרירים לאוגדות מתמרנות ולראייה - אוגדה 252. ללא האמונה והרצינות של מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינלקמן עם כניסתו לתפקיד באוגדה 252, והדרישה להעלות את רמת המוכנות שלה למלחמה, היא לא היתה נוטלת חלק משמעותי בלחימה בשטח הפלסטיני. ההשקעה באוגדה 252 השתלמה מאוד אבל מנגד הציגה את הפערים שיש לצבא הגדול".

עוד אמר אחד הגורמים מזרוע היבשה, "קל לפרק, קשה להרכיב. מדוע? כי כל חטיבה ואוגדה גוררת אחריה מורשת קרב, סמלים, דורות של לוחמים ומפקדים שהם הכוח האמיתי, וכשאתה מנתק את השרשרת הזו? קשה לבנות מחדש. המאמץ להקים עוד חטיבה, ואני מקווה עוד חטיבות במילואים, הוא מאמץ הכרחי שמחייב קשב מטכ"לי. בסוף מה שינצח מלחמות אלו הם הנעליים של הלוחמים על הקרקע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully