וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו הבכיר של ביידן יגיע השבוע לישראל לקיים שיחות על רפיח ועסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 4:50

האחראי על המזרח התיכון בבית הלבן, ברט מקגרק, יגיע ביום חמישי אחרי סבב שיחות במצרים. הוא צפוי להיפגש עם נתניהו, גלנט ובכירים ישראלים. בממשל האמריקני מודאגים מאוד מפעולה ישראלית בעיר הדרומית ביותר בעזה, ומעוניינים לעשות מאמץ נוסף לקדם עסקה

נתניהו: "כניעה לדרישות חמאס לא תביא לשחרור החטופים - אלא לטבח נוסף"/לע"מ

יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לענייני המזרח התיכון, ברט מקגרק, יגיע השבוע לישראל לשיחות בנושא ההיערכות לפעולה אפשרית של צה"ל ברפיח והמאמצים לשחרור החטופים, כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים שמעורים בנושא.

למה זה חשוב:
• הבית הלבן מודאג מאוד שפעולה ישראלית אפשרית ברפיח - שם מתרכזים למעלה ממיליון פלסטינים - תוביל לאסון הומניטארי ולמותם של אלפי אזרחים חפים מפשע.
• הנשיא ביידן אמר לראש הממשלה נתניהו בשתי שיחות טלפון בשבוע שעבר שהוא מתנגד לפעולה צבאית ברפיח "בלי תכנית אמינה וברת ביצוע" לפינוי התושבים הפלסטינים מהעיר.
• הממשל האמריקני גם מודאג מאוד מכך שפעולה ישראלית ברפיח תביא לבריחה של עשרות אלפי פלסטינים לשטח מצרים. המצרים הזהירו שתרחיש כזה יביא לקרע ביחסים עם ישראל.

ברט מקגרק, קואליציה, דאעש, ארצות הברית, 22 דצמבר 2018. Getimages, אתר רשמי
ברט מקגרק, קואליציה, דאעש, ארצות הברית, 22 דצמבר 2018/אתר רשמי, Getimages

במוקד החדשות:
• לפני הגעתו לישראל, מקגרק יבקר ביום רביעי במצרים וייפגש עם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, ועם בכירים מצרים נוספים, כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים.
• ביום חמישי יגיע מקגרק לישראל וייפגש עם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט ובכירים ישראלים. שיחותיו במצרים ובישראל יתמקדו בסוגיית רפיח ובמו"מ לשחרור החטופים.

תמונת המצב:
• נתניהו, גלנט ובכירים ישראלים אמרו שישראל מעוניינת לצאת למבצע צבאי ברפיח כדי "לפרק" את ארבעת גדודי חמאס שנותרו בעיר ולא נפגעו עד כה. ישראל הבהירה שכל פעולה כזו תבוצע לאחר תיאום עם ארה"ב ומצרים.
• ארה"ב רוצה לשמוע מישראל מה התכנית המבצעית של צה"ל לפעולה ברפיח, וכן מה התכנית לפינוי האוכלוסיה האזרחית מהאזור. צה"ל צפוי להציג את התכנית המבצעית ואת תכנית הפינוי לקבינט בהמשך השבוע.
• נתניהו אמר במסיבת עיתונאים במוצאי שבת שהתכנית כוללת פינוי של האוכלוסיה האזרחית מרפיח לאזורים שמצפון לחאן יונס ומדרום לעיר עזה.
• בכירים אמריקנים הטילו ספק אם תכנית כזו הינה ברת ביצוע לאור העובדה שבאזורים האלה אין תשתיות מים, חשמל וביוב מתפקדות שיכולות לתמוך במאות אלפי אנשים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הריסות בעיר רפיח אחרי המבצע לשחרור החטופים, 12 בפברואר 2024. רויטרס
ישראל הבהירה שמבצע צבאי ברפיח יבוצע לאחר תיאום עם ארה"ב ומצרים/רויטרס

התמונה הגדולה:
• נתניהו ובכירים ישראלים איימו בפומבי ובמסרים שקטים שהועברו לחמאס באמצעות מתווכים, שאם לא תהיה התקדמות במו"מ על שחרור החטופים ישראל תתקדם למבצע צבאי ברפיח.
• מנגד, אם תושג התקדמות, הסכם לשחרור החטופים עשוי להביא להפוגה של לפחות שישה שבועות בלחימה בעזה ולדחות משמעותית פעולה ברפיח.
• כמו כן, מצרים שמודאגת מאוד מפעולה ישראלית אפשרית ברפיח, היא אחת המתווכות המרכזיות במו"מ העקיף בין חמאס לישראל על עסקה לשחרור החטופים.

למה לשים לב:
• בכירים ישראלים ואמריקנים מודים כי חרף האיומים הפומביים מצד ממשלת ישראל, יעברו עוד שבועות רבים לפני שמבצע ברפיח יצא לפועל. לדבריהם ייתכן שהדבר יקרה רק אחרי חודש רמדאן - באמצע אפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully