וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במודיעין החלו לחקור את אירועי 7 באוקטובר. גורמים בצה"ל מאשימים: "מנסים לעצב נרטיב"

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 9:23

מטרת התחקיר של 8200, יחידת האיסוף במודיעין שעמדה בלב הביקורת על המחדל, היא לכאורה הפקת לקחים. ואולם, גורמים המעורים בתהליך מביעים חשש שהמפקדים ינצלו זאת כדי להשפיע על התודעה באשר למידת האחריות של היחידה לאירועים

בווידאו: גלנט: “חמאס מחפש מחליף לסינוואר”/תקשורת שר הביטחון

ב-8200, יחידת האיסוף של אגף המודיעין בצה"ל, שעמדה בלב הביקורת ב-7 באוקטובר, החלו לאסוף חומרים ולקיים תחקירים אודות השתלשלות האירועים השונים שקדמו לשבת השחורה כדי להפיק לקחים - כך נודע לוואלה.

לדברי גורמים המצויים בתהליך, בצה"ל ישנם תהליכים שכוללים איסוף חומרים לקראת האפשרות של תחקירים מטכ"ליים ואחרים. לדבריהם, מצד אחד יש רצון של מפקדים להיות ערוכים לשאלות נוקבות, ולכן אוספים חומרים, ומנגד יש גם רצון של מפקדים לעצב את "הנרטיב", שעליו תתבסס מלחמה תקשורתית באשר למידת האחריות בין האגפים, זרועות וחילות.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי חולל סערה במערכת הפוליטית והישראלית לאחר שקידם החלטה להקים ועדה חיצונית בראשות רמטכ"ל לשעבר כדי לתחקר את אירועי המלחמה ומה שקדם לה. לאחר ביקורת חריפה שנמתחה על המהלך, עליו שר הביטחון יואב גלנט כלל לא ידע, וחרף הגיבוי שנתן לו בפני הממשלה, החליט רא"ל הרצי להשהות את ההחלטה.

בהמשך לכך החלה להישמע בתוך צה"ל ביקורת נגד הרמטכ"ל. זאת, בשל הטענה שהיה הסכם ג'נטלמני שבמהלך המלחמה לא עוסקים בתחקירים, אלא במאמץ להשגת מטרות המלחמה, ורק ביום שאחרי יחלו בהם. גם במטכ"ל הביעו פליאה על ההחלטה שהתקבלה ואז ירדה במהירות מסדר היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יחידת 8200 , חיל המודיעין. דובר צה"ל
לפי גורמים מפקדים מבקשים לעצב את "הנרטיב" למחדל ה-7 באוקטובר. חייל ביחידת 8200/דובר צה"ל

לאחר מכן נרשמה תפנית כשמבקר המדינה החליט לפתוח בשורה של תחקירים על התנהלות הצבא במה שקדם ל-7 באוקטובר. ושוב, בצמרת הצבא לא אהבו את ההחלטה לתחקר את צה"ל במהלך המלחמה. הרמטכ"ל נפגש עם מבקר המדינה ויחד הם קבעו מסגרת עבודה להעברת נתונים ומפגשים. טרם נקבעו תאריכים מדויקים לסדרת המפגשים המקצועיים בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully