וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה להחזיר את תושבי העוטף לביתם היא החלטה אומללה

איתי פכטר, כפר עזה

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 11:11

עד שאין ביטחון מלא, אנחנו לא יכולים לחזור לעוטף. עד שהחטופים לא שבים, אי אפשר לפתוח שם את מערכת החינוך. במשך השנים, המיגון הפך להיות הדבר החשוב ביותר מבחינת הצבא. ההכלה וההתגוננות הביאו את 7 באוקטובר. קול העוטף | פרויקט מיוחד

בווידאו: תושבי כפר עזה ביקרו ביישוב ההרוס: "לא נשתקם כל עוד החטופים בעזה" 07.01.24/אבי רוקח

ההחלטה להחזיר את התושבים לעוטף, היא החלטה לא אחראית, החלטה אומללה. אף אחד לא נותן לתושבי העוטף ערבויות, לא שר הביטחון, לא ראש הממשלה. אף אחד לא מבטיח שהכל יהיה שקט, שלא יהיו חדירות מחבלים, שלא יהיו רקטות, שלא יהיו אזעקות צבע אדום.

צריך להיות ברור: עד שאין ביטחון מלא, אנחנו לא יכולים לחזור. עד שאין אזור מפורז, אנחנו לא מגיעים לגור בעוטף עזה. עד שהחטופים לא חוזרים לא פותחים את החינוך. ב-7 באקוטובר איבדנו את האמון בצבא ובמדינה.

איתי פכטר, תושב קיבוץ כפר עזה. באדיבות המצולמים
איתי פכטר/באדיבות המצולמים

ראשי הרשויות בעוטף טעו - אסור היה לפתוח את מערכות החינוך. צריכה להיות אמירה ברורה שלהם שכל עוד אין ביטחון מלא, לא חוזרים ולא פותחים את מערכות החינוך. יש מערכות חינוך ביישובים העורפיים, שאליהם אפשר לשלוח את התלמידים.

הדבר הכי חשוב לנו כתושבי העוטף הוא הביטחון. אנחנו חייבים להיות בטוחים שבטוח פה; שפלוגות של צבא יהיו בתוך הקיבוצים ויקחו אחריות על אבטחת היישובים; שיהיה אזור חיץ מורחב של שני קילומטרים לפחות. רק אז נחזור.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
קול העוטף!. צילום: זיו ריינשטיין, סטודיו וואלה!, עיבוד תמונה
ההחלטה להחזיר את התושבים לעוטף - אומללה./עיבוד תמונה, צילום: זיו ריינשטיין, סטודיו וואלה!

התחושות שלנו בעוטף עזה הן שהדרג הפיקודי הגבוה של הצבא, של אמ"ן, של שב"כ ושל הממשלה חיו בקונספציה שהכל שקט, ושהוצאת הפועלים הפלסטינים תרגיע את המצב. בפועל כנראה זה החמיר את המצב. במשך שנים הצבא פעל בחשיבה הגנתית ולא התקפית. המיגון הפך לדבר החשוב ביותר מבחינת הצבא. תמיד מתמגנים, תמיד מכילים. שנים של הכלה והתגוננות הביאו את 7 באוקטובר.

אני לא רואה את העתיד בעוטף כל עוד החטופים אינם בבית, וחמאס עדיין קיים ויורה לעבר ישראל. ישראל לא יכולה להכריז על סיום המלחמה כל עוד מציאות זו נמשכת. עדיין לא בטוח לחזור לעוטף כשהצבא מדלל את הכוחות ברצועה, וחמאס משתקם בצפון ובמרכז. מי מבטיח לנו שלא תהיה עוד חדירה? סמכנו על המכשול שהצבא הקים, המכשול קרס יחד עם מידניות ההכלה. אנחנו למודי ניסיון מנאומים שקוראים לנו לחזור הביתה מוקדם מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully