וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום חמור במחוזי חיפה: חטפו אקדח ממאבטח בי"ח - ותקפו אותו באמצעותו

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 22:00

3 אחים משיח דנון מואשמים באירוע החריג במרכז הרפואי לגליל בנהריה ובתקיפת מאבטח לאחר שחטפו ממנו את נשקו אחרי שלא הצליחו לתפעל כרטיס "פטור מתשלום חניה" שניתן להם בשל נכות אביהם. "נעדרי מורא שתקפו בברוטליות את מי שניסה לעזור להם"

תקיפת המאבטחים במרכז הרפואי לגליל בנהריה, 9 בפברואר 2024/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד שלושה אחים צעירים מהכפר שיח דנון שבגליל המערבי שתקפו מאבטח במרכז הרפואי לגליל בנהריה, חטפו את אקדחו וכו פצעו אותו. זאת, בעת שליוו את אביהם הביתה בסיומו של טיפול רפואי שקיבל בבית החולים.

"נעדרי מורא שאינם בוחלים בשימוש באמצעי אלים להשיג את מבוקשם תוך תעוזה חסרת מעצורים המלמדת על מסוכנות רבה לציבור", טען התובע יצחק פרץ מפרקליטות מחוז חיפה כנגד השלושה, עבד אל רחמן עכאוי בן ה-18, סוראקה עכאוי בן ה-20 ועלי עכאוי בן ה-19, שהוסיף וביקש את הארכת מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. "מסוכנותם נלמדת גם מטיב המעשים ומעזות המצח שהפגינו עת תקפו בצורה ברוטאלית ומבלי סיבה נראית לעין מאבטח בבית חולים באמצע משמרתו ולאחר שזה ניסה לסייע להם ולאביהם לצאת מחניון בית החולים, וכל זאת במרכזו של בית חולים ציבורי", הוסיף.

שוטרי נהריה עצרו את הנאשמים לפני כשבועיים, ומשהובאו לחקירה עלתה גרסה שונה בדברי כל אחד מהם להשתלשלות האירועים, כשהטענה של שלושתם הייתה זהה, לפיה רק ניסו להפריד. אולם, מצלמות אבטחה שתיעדו את האירוע וכן סרטון שצילם עד ראיה שהיה במקום מספרים אחרת.

תיעוד תקיפת המאבטחים במרכז הרפואי לגליל בנהריה, 9 בפברואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"תקפו בברוטליות את מי שניסה לעזור להם"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מכתב האישום עולה שהאירוע החל כשהאב והבנים לא הצליחו לצאת מהחניה באמצעות כרטיס פטור מתשלום שמסר להם המאבטח כיוון שהאב נכה. עוד עלה כי במהלך האלימות שהתפתחה, משך בכוח הננאשם עבד אל רחמן את אקדחו של אחד המאבטחים שהיה במקום, קרע את הכבל אשר אבטח אותו, ורץ איתו אל מחוץ לרחבה החיצונית של בית החולים תוך שהוא מנסה לדרוך את האקדח, ללא הצלחה, ומנופף אותו בתנועות איום כלפי מאבטחים נוספים שהוזעקו וכן כלפי אזרחים ששהו בסמוך. זאת, עד אשר נעמד וכיוון אותו לעבר אותו מאבטח ממנו חטף את האקדח.

נוכח הסכנה, מאבטח אחר נאלץ לשלוף את נשקו, דרך אותו והורה לו לעזוב את הנשק. עוד עלה כי האב צעק אף הוא בנו שיניח את האקדח, ובתגובה זרק הבן את האקדח לכיוונו של אותו מאבטח ממנו חטף אותו, שעמד כמה מטרים ממנו, אולם לא פגע בו. אף על פי כן, שני המאבטחים שלקחו חלק באירוע נדרשו לטיפול רפואי משמעותי ולמעקב רפואי לאחריו.

"הוא שלף את הנשק יחד עם הנרתיק שלו שזה נרתיק פלסטיק נעול. הוא לא הוציא את הנשק", אמר היום בדיון עו"ד מנעא חוסיין לשופט ניצן סילמן. "היה ניסיון להוציא אותו מהנרתיק. מי שיצא ותקף תחילה זה המאבטח. זה ברור בסרטון. מי שיצא מהעמדה שלו ודחף ותקף זה המאבטח עצמו. הנשק בתוך נרתיק נעול. אי אפשר לתפעל אותו". ביום חמישי יקיים השופט סילמן דיון בבקשת הפרקליטות, כשבנתיים הוארך מעצרם של השלושה עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully