וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר שוב מנסה למנות מנכ"ל למשרד לביטחון לאומי

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 21:48

אחרי כמעט חצי שנה ללא מנכ"ל קבוע, השר פנה לנציבות שירות המדינה בבקשה למנות את רפאל אנגל, סגן ראש מועצת מטה בנימין, שכיהן בעבר בתפקידי ניהול בעמותות הימין רגבים ועטרת כהנים. ואולם, בנציבות כבר העירו לבן גביר בעבר שיש למנות לתפקיד מועמד עם ניסיון רלוונטי

בווידאו: השרים בן גביר, וסראלוף וקרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה הערב 28.01.24/ללא

אחרי כמעט חצי שנה שאין למשרד לביטחון לאומי מנכ"ל קבוע, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מבקש למנות את רפאל אנגל לתפקיד, כך הודיע היום (שני) לנציב שירות המדינה שניאל הרשקוביץ. אנגל, שמשמש כיום סגן וממלא מקום ראש המועצה האזורית מטה בנימין, מילא בעבר תפקידי ניהול בעמותות הימין רגבים ועטרת כהנים, אבל לא בתפקידי ניהול ממשלתיים או ציבוריים גדולים או ביטחוניים שנוגעים לתחומי העיסוק של המשרד לביטחון לאומי. המינוי שלו כפוף לאישור ועדת הבכירים בנציבות שירות המדינה.

מאז חודש ספטמבר המשרד של בן גביר מתנהל ללא מנכ"ל קבוע, בעקבות עזיבתו של המנכל הראשון שלמה בן אליהו ברקע חילוקי דעות עם השר. בהמשך, בן גביר מינה את מקורבו אלעזר בן הראש - שמשמש כמנכל משרד הנגב והגליל- כממלא מקום מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי אך גם הוא עזב בדצמבר בתום שלושה חודשים של מילוי מקום לאחר שנציבות שירות המדינה לא רצתה להאריך את המינוי בטענה שהוא "חסר ניסיון מובהק בתחומי העיסוק הליבתיים של המשרד לביטחון לאומי", במיוחד בעת מלחמה וחירום.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90
בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

מאז, המשרד נותר ללא מנכ"ל וללא ממלא מקום מנכ"ל. בן גביר ניסה בחודשים האחרונים לגייס מנכ"ל מבין בכירי המשטרה לשעבר, וכעת הוא מבקש למנות את אנגל - אותו לדבריו הוא "מכיר שנים רבות ודרכנו נפגשו בצמתים רבים ויש ביננו אמון רב".

עם זאת, נציב שירות המדינה הרשקוביץ כבר העיר בעבר לבן גביר, כי לדעתו יש למנות לתפקיד מישהו בעל ניסיון בתחומי העיסוק של המשרד לביטחון לאומי. במכתב ששיגר להרשקוביץ בו הודיע על המינוי בן גביר כתב כי "לרפאל אנגל ניסיון ניהולי רב שנים במערכות רבות ומגוונות המעניקות לו ידע מקיף ורוחבי בניהול תהליכים ארוכי טווח, תקציבים מסועפים ומערכות ממשלתיות". בהמשך, הוא מפרט באריכות את כל תחומי העיסוק והאחריות שלו בתפקידיו השונים, בדגש על העיסוק בנושאי ביטחון ומול משרדי הממשלה. כך למשל, כתב כי כסגן וממלא מקום ראש המועצה האזורית מטה בנימין אנגל אחראי על תחום הביטחון, מרכיבי הביטחון, הקשר של המועצה עם גופי הביטחון השונים והקשר עם משרדי הביטחון הלאומי והביטחון. "כלל הנושאים שתחת אחריותו וסמכותו הינם בהיקף של מאות מיליוני ש"ח", בן גביר כתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רפאל אנגל. קרדיט: ברוך גרינברג, אתר רשמי
רפאל אנגל/אתר רשמי, קרדיט: ברוך גרינברג

בן גביר כתב במכתב כי אנגל ניהל והוביל את פעילות עמותת רגבים וחברת אופק להתיישבות
"בתחומים שונים הכוללים ניהול צוות עובדים ונותני שירותים חיצוניים רבים, ניהול רכזים ארציים לקידום מדיניות בצפון ובדרום, קידום חקיקה משווה ביו"ש וקידום החלטות ממשלה וצווי אלוף, ניהול הפקת פרסומים רבים ודוחות מחקריים, שותפות בניהול מערך דוברות בישראל ובחו"ל ויצירת שותפויות שונות עם המגזר העסקי".

כסמנכ"ל תפעול ורכישות בעמותת 'עטרת כהנים', הוא הוסיף, אנגל היה מעןרב בבניה של תוכניות עבודה רב שנתיות, ניהול תקציבים בצורה משמעותית וקשר קבוע עם גורמי ממשל שונים, ניהול פרוייקטים, קבלנים וכח אדם ועוד.

בן גביר סיים את מכתבו וכתב כי "אנגל הוביל פרויקטים רבים בארץ ומחזיק באמתחתו כ-20 שנים של ניסיון ניהולי מצטבר ורחב היקפים הן מבחינה תהליכית והן מבחינת גודל התקציבים אותם ניהל וכמות העובדים אשר תחת סמכותו. אני סמוך ובטוח כי מר אנגל יביא למשרד לביטחון לאומי ממרצו ומנסיונו, תהליכי ביצוע משמעותיים שיכללו גם תוכניות משמעותיות לגופי ביטחון הפנים בשיתוף פעולה מלא של כלל היחידות במשרד ושל גופי הביטחון, תוך ניהול תקציבי המשרד והפקת המרב מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully