וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב חורה הואשם שניהל קשר עם בכירי חמאס בטורקיה והעביר כסף ששימש את הארגון

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 17:05

בין הבכירים עמם נפגש אוסאמה אלעוקבי היה סאלח אל-עארורי, שנהרג בבירות בחיסול שיוחס לישראל. מחקירתו עלה כי העביר תרומות שאסף לצדקה ישירות לארגון חמאס ברצועת עזה

בווידאו: סגן מנהיג חמאס אל-עארורי חוסל בביירות 02 בינואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תושב חורה הואשם שנפגש עם בכיר חמאס סאלח אל-עארורי, שחוסל בבירות, והעביר עשרות אלפי שקלים לארגון הטרור ברצועת עזה - כך התירו היום (שני) לפרסום שב"כ והמשטרה. אוסאמה אלעוקבי וכן אשתו סמאח, שניהם אזרחים ישראלי, נעצרו בינואר האחרון.

במסגרת חקירתו של אלעוקבי בשב"כ ובימ"ר נגב, וממצאים שנתפסו בביתו, נחשפה תמיכה והזדהות עם אידיאולוגיית חמאס, לצד ראיות שהעביר סיוע כספי לפעיל חמאס ברצועת עזה בהיקף של עשרות אלפי שקלים במשך שנים.

עוד עולה מהחקירה שביצע שימוש ציני באיסוף תרומות לטובת צדקה ממסגדים בנגב, תוך שבפועל הכספים הועברו על ידו לפעיל חמאס ברצועת עזה.

סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי  שחוסל בתקיפות צהל ברובע דאחיה בביירות 02 בינואר 2024. ללא, אתר רשמי
נפגש עם בכירים בטורקיה. אל-עארורי/אתר רשמי, ללא

ממצאי החקירה בשב"כ ובימ"ר נגב העלו שאוסאמה עמד בקשר עם בכירי חמאס בחו"ל במספר הזדמנויות, נפגש עימם באופן אישי במסגרת טיסותיו לטורקיה, זאת תוך שימוש באשתו ככיסוי למצג שווא של טיול זוגי. במסגרת פגישות אלו גייס אוסאמה כספים מפעילי חמאס בעבור פעילותו בנגב.

במהלך ביקורו האחרון בטורקיה בחודש יוני 2023, השתתף אוסאמה בפורום מצומצם בו נפגש, הן עם בכיר חמאס המקורב לצמרת הנהגת החמאס בחו"ל, והן עם סאלח עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס.

עם תום חקירתו בשב"כ ובמשטרה, הגיש עו"ד יריב צרי מפרקליטות מחוז דרום כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד אלעוקבי המייחס לו עבירות של מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

אלעוקבי היה בעברו פעיל בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, עד להכרזתה בשנת 2015 כהתאחדות בלתי מותרת, בין היתר בשל פעילות משותפת עם חמאס. אוסאמה מוכר לאורך השנים כמי שמזדהה עם אידיאולוגיה קיצונית כנגד מדינת ישראל ומוסדותיה, ואף מעורב בנשיאת דרשות במסגדים ופרסומים ברשתות החברתיות, תוך עידוד השתתפות בפעילות אלימה במסגד אלאקצא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully