וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן ברזילי, טייס הקרב שהשתתף בתקיפת הכור בעיראק והתנדב להשתתף בלחימה בעזה - הלך לעולמו

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 17:45

סא"ל במיל' איתן ברזילי בן ה-69, טייס F-15, לקה בלבו בעת חופשה משירות מילואים ממושך. מה-7 באוקטובר הקדיש את זמנו לפנות טנקים מעומק רצועת עזה ובקושי חזר לביתו שביפעת. חבריו לקיבוץ סיפרו על נער מרדן וכשרוני שהפך להיות טייס מסור: "האהבה לסכנה הכינה אותו לקרב"

חיל האוויר מזהה מחבלים על הקרקע ברצועת עזה. 23 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

"הוא התרגש מהובלת טנקים כמו מהטסת מטוס קרב", כך אמרו בקיבוצו, יפעת, על סא"ל במיל' איתן ברזילי בן ה-69, שהלך שלשום לעולמו. ברזילי היה טייס מטוס אף-15 במשך שנים רבות, ועם תחילת המלחמה התנדב מיד לשירות מילואים כנהג תובלה והוביל טנקים. גם בקרבות העזים - הוא נכנס עם המשאית לתוך רצועת עזה כדי לפנות טנקים שנפגעו.

בסוף השבוע היה אמור לסיים את שירות המילואים הממושך - אך שלשום, כשהיה בחופשה בביתו, לקה בלבו ומת. אתמול הוא הובא למנוחות בבית העלמין של קיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל.

איתן נולד ביפעת באוקטובר 1954, כחצי שנה לאחר עלייתו של הקיבוץ לקרקע, בן זקונים לשרה ואריה ואחיהם הצעיר של אלי, דני וגדעון. האב, אריה, שרד את מחנות ההשמדה, בהם גם מחנה אושוויץ. כששוחרר ממחנה המוות שקל 36 קילוגרם.

סא"ל במילואים איתן ברזילי עם כל הנכדים ו"סבתא ליקו", אשתו חדוה, בקייטנה. באדיבות המשפחה
"האהבה לסכנה הכינה אותו לקרב". ברזילי/באדיבות המשפחה

רן רון, חבר יפעת, וחבר ילדותו של איתן, ספד לו: "מילדותו העדיף את מרחבי השדות והטבע על ישיבה בכיתה וההיענות למשמעת ולסמכות. רוב המורים קיבלו את דרכו והעדיפו גם הם לאפשר לו את היציאה מהכיתה והעיסוק בדברים שעניינו אותו", סיפר על התקופה בה השניים למדו יחד בקיבוץ. "כשגדל מעט נודע בחיבתו לטרקטורים ומכונות ממונעות, עבד בפלחה והעריץ את האחראי בקיבוץ שאפשר לו לנהוג כמעט בכל דבר. כיוון שמגיל צעיר היה בלתי ממושמע, לא פסחו עליו גם מספר אירועים בטיחותיים, או ליתר דיוק אי בטיחותיים, שמהם נחלץ תמיד בשלום". בקיבוץ מספרים שכשהיה בכיתה ט', עלה על משאית "בדפורד" ונהג בה כדי לבקר את חברתו.

אביו הקפיד על כך שאיתן ילמד מוזיקה, והוא אכן התגלה כנגן סקסופון מוכשר. לפני גיוסו לצה"ל יצא איתן לשנת שירות כמדריך בקן הנוער העובד והלומד בקרית חיים. "נראה שהנהיגה בכלים החקלאיים והקרבה אל הסכנות הייתה רק הכנה לגיוסו הטבעי לקורס טיס", אמר רון. בסיום הקורס הוצב כטייס צעיר בטייסת 15-F המכובדת. בטייסת עשה את רוב שירותו הצבאי, וביוני 1981 אף השתתף ב"מבצע אופרה" להפצצת הכור בעיראק, כאחד מטייסי מטוסי החיפוי על המפציצים.

במהלך השנים בהן שירת כטייס, התחתן איתן עם נטע, ונולדו להם 3 ילדים- גילי, אורן ואלה. במהלך השנים הצטרפה למשפחה גם אורלי כאחות מאומצת לכל דבר. לאחר שאיתן ונטע נפרדו פגש איתן את חדווה, איתה התחתן - ואיתה חזר ליפעת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סא"ל במילואים איתן ברזילי עם כל הנכדים ו"סבתא ליקו", אשתו חדוה, בקייטנה. באדיבות המשפחה
סא"ל במילואים איתן ברזילי עם כל הנכדים ו"סבתא ליקו", אשתו חדוה, בקייטנה/באדיבות המשפחה
סא"ל במילואים איתן ברזילי עם נכדיו. באדיבות המשפחה
סא"ל במילואים איתן ברזילי עם נכדיו/באדיבות המשפחה

לאחר שהשתחרר מתפקידיו בחיל האוויר החליט להמשיך ולתרום את מרצו בצבא, עשה רישיון למשאית והתנדב לתפקיד הובלת טנקים. גיוסו האחרון למילואים היה עוד קודם לשבעה באוקטובר, למשימות הובלה שגרתיות, אך משהתחילה המלחמה נשאר למשימות שונות לתקופה ממושכת מאוד, ובשבועות האחרונים יצא מעט הביתה. משה פלד, אל"מ במיל', ח"כ וסגן שר לשעבר, שמתנדב גם הוא ביחידת התובלה סיפר ש"איתן ברזילי עבד קשה מאד במלחמה; הוא עבד על מובילים עם כננת שנכנסים לתוך עזה כדי להעלות כלים שנפגעו ושלא יכולים להעלות אותם למובילים בנסיעה".

פלד ציין כי ביחידת התובלה יש כ-500 נהגים שעברו כבר את גיל 50 ושהתנדבו במלחמה לנהוג על משאיות תובלה. "הרצון להתנדב ולנהוג במשאית תובלה בער בעצמותיו של איתן", אמר משה תרשיש, חבר קיבוץ יפעת. הוא נהנה מהובלת טנקים והתייחס לכך באותה רצינות ובאותה תשוקה כמו שהתייחס להטסת 15-F".

ברזילי הותיר אחריו את רעייתו חדווה, ואת ילדיו גילי, אורן, אלה, אורלי, צחי, בן ומיכאל, נכדיו ושלושה אחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully