וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסטרטגיה החדשה של ברק: "פרס ואני צוות כמו פרס ורבין"

5.1.2001 / 20:55

לאור המשך הצניחה בסקרים, ברק מציע לפרס את התפקיד הבכיר ביותר בממשלתו ; ברק: "הצהרת שרון על שלום קר - שם קוד למלחמה קרה; שרון: "כשיסתיים הסיכסוך אלחץ את ידו של ערפאת"

ראש הממשלה, אהוד ברק הציע לשר שמעון פרס את התפקיד הבכיר ביותר בממשלתו הבאה. ההחלטה התקבלה לאור סקרי סוף השבוע בהם נמשכת צניחתו של ברק בסקרים והתחזקותו של שרון ולעומת זאת מראים הסקרים כי פרס עדיין מנצח את שרון.

ברק הגיע הערב לראיון בטלויזיה יחד עם פרס והשניים הציגו את האסטרטגיה החדשה: ברק ופרס כמו רבין ופרס. השניים הציגו חזית משותפת, השר שמעון פרס סירב להתייחס לעימותים שהיו בעבר בינו לבין ראש הממשלה: "ביחד נתגבר על משקעי העבר כפי רבין ואני הצלחנו. גם אם יצחק זה לא היה קל בהתחלה".

ברק תקף בראיון את הבטחתו של המועמד אריאל שרון להביא "שלום קר": ההצהרה של שרון על שלום קר - הוא שם קוד למלחמה חמה".
ראש הממשלה חזר על הצהרתו כי לא ימסור את הריבונות על הר הבית לרשות הפלסטינית.
במפלגת העבודה החלו להשמע קולות הקוראים לברק לפרוש מהמרוץ, ולאפשר לפרס להתמודד, זאת לאור הסקרים שמורים על ניצחון לפרס אם יתמודד מול שרון.
על פי החוק, ההחלטה על פרישה היא בידיו של המועמד בלבד והמועד האחרון הוא עד ארבעה ימים לפני הבחירות.

שרון: "הצעתי לסגת מלבנון כבר ב-82'"

אריאל שרון, סירב להתעמת בראיון משותף עם ראש הממשלה. שרון הסביר זאת בכך ש"אינו מפחד מעימות עם ברק אך לא יעשה זאת תחת לחץ".

בראיונות לשני ערוצי הטלויזיה, סירב שרון לחשוף את תוכניתו המדינית בטענה כי אם יאמר את תוכניתו היא מיד תהפוך לנקודת התחלה במשא ומתן.
שרון שסירב לאור השנים ללחוץ את ידו של ערפאת אמר כי יעשה זאת רק לאחר הסכם והצהרה על סיום הסיכסוך מכיוון ש"ללחיצת יד בין מנהיגים יש משמעות".
שרון דחה את הטענות לפיהם אינו כשיר להיות ראש ממשלה מכיוון שוועדת כהן פסלה אותו מלשמש כשר ביטחון. "בעקבות מסקנות הוועדה התפטרתי - הוועדה אינה קבעה כי אינני כשיר לתפקיד לעולם".
שרון אמר כי כבר ב-82' בזמן המלחמה הציע לצאת מלבנון, והמשיך להציע זאת הרבה לפני ברק.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully