וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של נבלני: "פוטין הרג את בעלי, אמשיך בדרכו"

יוליה נבלניה הבטיחה להמשיך את המאבק בקרמלין, המסרב לשחרר את גופת בעלה שמת באופן מסתורי בכלא. "אני רוצה לבנות רוסיה חופשית", אמרה, וקראה לאזרחי רוסיה להצטרף אליה

נבלני מופיע בדיון בבית משפט יום לפני מותו/רויטרס
יוליה נבלניה, אשתו של אלכסיי נבלני, בוועידת מינכן לביטחון, 16 בפברואר 2024. רויטרס
יוליה נבלניה בוועידת הביטחון של מינכן/רויטרס

יוליה נבלניה, אלמנתו של מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני, אמרה היום (שני) כי תמשיך במאבקו של בעלה למען רוסיה חופשית וקראה לתומכיה להילחם בנשיא ולדימיר פוטין בזעם רב מתמיד.

"אני רוצה לחיות ברוסיה חופשית, אני רוצה לבנות רוסיה חופשית", אמרה נבלניה בסרטון בן תשע דקות, שפרסמה תחת הכותרת "אמשיך את עבודתו של אלכסיי נבלני" ותוך שהיא מאשימה את פוטין במוות של בעלה. נבלניה, שאינה נמצאת ברוסיה, הוסיפה כי תעבוד עם אזרחי רוסיה כדי להילחם בקרמלין למען הקמתה של רוסיה חדשה.

עם מותו של נבלני, איבדה האופוזיציה הרוסית את המנהיג הכריזמטי והאמיץ ביותר שלה, בזמן שפוטין מתכונן לבחירות בחודש הבא, שישאירו אותו בשלטון לפחות עד 2030. הקרמלין מכחיש מעורבות במותו, ותקף בחריפות את הביקורת המערבית וההאשמות על אחריותו של פוטין.

נבלניה בת ה-47 אמרה כי פוטין גזל ממנה בעל ומשני ילדיה אב. "בכך שהרג את אלכסיי, פוטין הרג חצי ממני - חצי מהלב שלי וחצי מהנשמה שלי", אמרה. "אבל עדיין יש לי את החצי השני, והוא אומר לי שאין לי זכות לוותר. אמשיך את עבודתו של אלכסיי נבלני, אמשיך להילחם למען ארצנו".

היא אמרה שהתשובה היחידה לפשע כזה היא להמשיך במאבקו של בעלה המנוח למען רוסיה חופשית ומשגשגת. הרוסים, לדבריה, רוצים לחיות אחרת, גם אם נראה שאין תקווה רבה."אני מפצירה בכם לעמוד לידי", קראה נבלניה, "אני מבקשת מכם לחלוק איתי את הזעם. זעם, כעס, שנאה כלפי מי שהעז להרוג את עתידנו".

נבלניה האשימה את הרשויות הרוסיות בהסתרת גופתו של נבלני ובהמתנה להיעלמות עקבותיו של גז העצבים נוביצ'וק, שממנו הורעל ב-2020 לפי מדינות המערב. "אנחנו יודעים בדיוק למה פוטין הרג את אלכסיי לפני שלושה ימים", אמרה. "נספר לכם על זה בקרוב. בהחלט נגלה מי בדיוק ביצע את הפשע הזה ואיך בדיוק. נזכיר את השמות ונראה את הפרצופים".

אלכסיי נבלני בעצרת במוסקבה, 29 בספטמבר 2019. AFP, אתר רשמי
הגופה שלו עדיין מוחזקת בידי הרשויות. נבלני/אתר רשמי, AFP

נבלני, בן 47, איבד את הכרתו ומת באופן פתאומי ביום שישי לאחר טיול במושבת העונשין "זאב הקוטב" באזור הארקטי, שם ריצה עונש מאסר של שלושה עשורים. הקרמלין מסר אתמול כי חקירת מותו נמשכת, בעוד שהרשויות עדיין מסרבות לשחרר את הגופה לאמו של נבלני, שצלחה את הכפור המקפיא כדי לדרוש אותה.

נבלניה תמכה לאורך השנים במאבק שניהל בעלה בקרמלין, נכחה בהופעותיו הרבות בבית המשפט, עמדה לצדו בעצרות וחיכתה לשחרורו ממעצריו הרבים.

"הדבר העיקרי שאנחנו יכולים לעשות עבור אלכסיי ועבור עצמנו הוא להמשיך להילחם. בצורה נואשת יותר, ועזה יותר מבעבר", היא המשיכה. "אני יודעת, נראה שזה כבר לא אפשרי. אבל אנחנו צריכים עוד. להתכנס כולם יחד כאגרוף אחד חזק ולהכות איתו את המשטר המטורף הזה - פוטין, חבריו, שודדים במדים, גנבים ורוצחים ששיתקו את המדינה שלנו".

בכך, היא המשיכה את הקו של אלכסיי, עורך דין לשעבר ופעיל נגד שחיתות שהתפרסם לפני יותר מעשור כשתיעד וצחק על השחיתות והשפע של חברי האליטה "הנוכלים והגנבים" שמנהלים את רוסיה של פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully