וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההשוואה בין ישראל לנאצים - שר החוץ הכריז על נשיא ברזיל כ"אישיות בלתי רצויה"

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 15:46

השר כ"ץ ערך שיחת נזיפה עם שגריר ברזיל, בה הכריז כי לולה אינו רצוי בישראל עד שלא יחזור בו: "לא נשכח ולא נסלח. זו התקפה אנטישמית חמורה". אמש, הנשיא הברזילאי הכפיש את לוחמי צה"ל שפועלים ברצועה: "זו לא מלחמה, זה רצח עם. כמו שהיטלר החליט לרצוח את היהודים"

בווידאו: נשיא ברזיל לולה: "ישראל מבצעת רצח עם בעזה, כמו היטלר" 18.02.24/רויטרס

שר החוץ ישראל כ"ץ הכריז היום (שני) על נשיא ברזיל לולה דה סילבה כ"אישיות בלתי רצויה" - לאחר שזה השווה אמש בין פעילות צה"ל ברצועה לזוועות הנאצים בשואה. "לא נשכח ולא נסלח. זו התקפה אנטישמית חמורה. בשמי ובשם אזרחי מדינת ישראל" הצהיר כ"ץ, בשיחת נזיפה שערך עם שגריר ברזיל, בה הכריז על נשיא מדינתו כבלתי רצוי בישראל. "תודיע לנשיא לולה שהוא אישיות בלתי רצויה בישראל עד שלא יחזור בו".

בפגישה, כ"ץ הציג לשגריר הברזילאי את ספר השמות הכולל את שמותיהם של הנרצחים היהודים בשואה, כולל בני משפחתו של השר. "ההשוואה בין המלחמה הצודקת של ישראל בחמאס, לבין מעשי הזוועה של היטלר והנאצים, היא בושה וחרפה והתקפה אנטישמית חמורה", אמר כ"ץ לשגריר. "לא נסלח ולא נשכח - בשמי ובשם אזרחי ישראל תודיע לנשיא לולה שהוא אישיות בלתי רצויה בישראל עד שלא יתנצל ויחזור בו מדבריו".

"זו לא מלחמה, זה רצח עם", אמר הנשיא הברזילאי בביקור רשמי שערך בבירת אתיופיה, אדיס אבבה. "לא מדובר במלחמה של חיילים מול חיילים, אלא לחימה של חיל מאומן מול נשים וילדים. הדבר הזה קרה בעבר, כשהיטלר החליט לרצוח את היהודים".

נשיא ברזיל הנבחר לולה דה סילבה, 30 באוקטובר 2022. רויטרס
אישיות בלתי רצויה, לולה/רויטרס
שר האוצר ישראל כץ מתחסן נגד קורונה, איכילוב, 20 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
שר האוצר ישראל כץ מתחסן נגד קורונה, איכילוב, 20 בדצמבר 2020/ראובן קסטרו

ההשתלחות המקוממת עוררה גל של גינויים בישראל. מלבד כ"ץ, שמיהר להזמין את השגריר לנזיפה, ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את דבריו של לולה: "האמירות מבישות וחמורות - מדובר בזילות השואה וניסיון לפגוע בעם היהודה ובזכותה של ישראל להגן על עצמה. מדובר בחציית קו אדום". שר החוץ כ"ץ הורה לזמן את השגריר לשיחת נזיפה הורה לזמן את שגריר ברזיל בישראל לשיחת נזיפה.

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גינה את דבריו של לולה והאשים אותו באנטישמיות: "דבריו הבזויים של נשיא ברזיל מעוררים קבס, אך אינם מפתיעים כלל, כאשר מדובר בנשיא מושחת, תומך נלהב של ארגון ה-BDS אשר בחמאס רואים בו ידיד קרוב" כתב השר. "מדינת ישראל וצה"ל נלחמים בעזה מלחמה מהמוצדקות ביותר, שום מנהיג אנטישמי לא יגיד לנו כיצד לפעול להחזרת הביטחון לעם המופלא שלנו".

יו"ר יד ושם דני דיין התייחס לדבריו של לולה: "דבריו הם שילוב מקומם של שנאה ובורות. על פי הגדרת IHRA (ארגון בו ברזיל עצמה משקיפה במגמה להיות חברה) זוהי התבטאות אנטישמית מובהקת". כתב. "השוואה של מדינה הנלחמת בארגון טרור, שטבח בלמעלה מ-1200 מאזרחיה ללא כל הבחנה, למעשי הנאצים שהשמידו 6 מיליון יהודים ראויה לכל גינוי. מעציב שמנהיג מדינה יורד לשפל כזה של עיוות קיצוני של השואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully