וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא נציג ישראלי: בהאג החלו לדון בעתירה פלסטינית נגד הכיבוש

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 15:29

את הדיון, אליו ישראל לא שלחה נציג מטעמה, פתח נאומו של שר החוץ של הרשות הפלסטינית. "אני מדבר בשמם של יותר מ-2.5 מיליון פלסטינים שלא זוכים להגנה על זכיותיהם, וסובלים מאפרטהייד במשך דורות", טען השר. "פלסטינים נהרגים ומופלים לרעה ברגע זה ממש"

בווידאו: הרצוג: "הדיון נגד ישראל בהאג- עלילת דם" 28.01.24/מערכת וואלה!

בית הדין הבין-לאומי בהאג דן היום (שני) בעתירה שפלסטינית נגד חוקיות השליטה הישראלית בשטחי יהודה ושומרון. ישראל החליטה שלא לשלוח נציג מטעמה לבית הדין - ובכך היא מביעה התעלמות מוחלטת מהדיון.

את הדיון פתחה הצהרה של שר החוץ של הרשות הפלסטינית ריאד אל-מאלכי. "אני עומד בפניכם בשמם של 2.3 מיליון תושבים בעזה חצי מהם ילדים שנהרגו והורעבו, אני מדבר בשמם של יותר מ-2.5 מיליון פלסטינים באזור הגדה המערבית שלא זוכים להגנה על זכיותיהם. כמו כן, אני מדבר בשמם של יותר מ-1.7 פלסטינים בישראל (ערבים ישראלים - ב.א.) שנחשבים לאזרחים סוג ב'", הצהיר אל-מאלכי.

"פלסטין היא אינה ארץ ללא אנשים. היו חיים על האדמה הזאת, היו חיים פוליטיים, חיי תרבות, חיים ציבוריים וחיים דתיים. היו בתי ספר, אוניברסיטאות, ובתי קולנוע. היו עיירות, משפחות, וקהילות שהחיים שלהן הושפעו מהציונות, שמתכחשת לזכויותיהם שלהם בארץ הזאת", טען אל-מאלכי.

הפגנות מחוץ לבית המשפט הבינ"ל בצדק בהאג לקראת החלטת הטביעה נגד ישראל. רויטרס
הפגנות מחוץ לבית המשפט הבינ"ל בצדק בהאג לקראת החלטת הטביעה נגד ישראל/רויטרס

"האו"ם מכיר בזכות של כל אדם להגדרה עצמית במשך דורות הפלסטינים לא נהנים מהזכות הזאת והם סובלים מאפרטהייד. זוהי המציאות של מיליוני פלסטינים שסובלים דור אחרי דור", . "לא רק מאירועי הנכבה ב-1948. האירוע הזה ממשיך כולל עכשיו כפי שאני טוען בפניכם ממש עכשיו בזמן זה פלסטינים נהרגים ומופלים לרעה. העובדה הזאת אומרת שפלסטיני יכול להעביר את כל חייו במצב של פליטות, הארץ שלנו יכולה להיות מסופחת, החופש שלנו לא נמצא. אין מקום בטוח עבור פלסטינים".

לשכת ראש הממשלה: "ישראל לא מכירה בלגיטימיות הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג בעניין 'חוקיות הכיבוש' - מהלך שנועד לפגוע בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני איומים קיומיים. הדיון בהאג הוא חלק מהניסיון הפלסטיני להכתיב את תוצאות ההסדר המדיני ללא משא ומתן. נמשיך להדוף ניסיון זה, והממשלה והכנסת מאוחדות בדחיית מגמה פסולה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully