וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החות'ים: פגענו בספינה בריטית במפרץ עדן, היא עומדת לטבוע

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 13:26

המורדים הפרו-איראנים בתימן קיבלו אחריות על מתקפת טילים ששוגרה לעבר ספינת משא שהייתה בדרך מהאמירויות לבולגריה. לדבריהם, אנשי הצוות בטוחים. הם גם טענו שהצליחו להפיל כטב"ם של צבא ארה"ב, שלא מצליח לבלום לחלוטין את החות'ים חרף ההתקפות נגד יעדיו

תיעוד שפרסם צבא ארה"ב לאחר התקיפה בתימן, 04 בפברואר 2024/רויטרס

המורדים החות'ים בתימן אמרו היום (שני) כי הם תקפו בטילים את ספינת המשא "רובימאר" במפרץ עדן, שלטענתם נמצאת כעת בסכנת טביעה. דובר החות'ים, יחיא סריע, אמר כי אנשי הצוות בטוחים.

"הספינה נפגעה קשה, ולכן היא נעצרה לחלוטין. כתוצאה מהנזק הרב שנגרם לספינה, היא נמצאת כעת בסכנת טביעה במפרץ עדן", אמר סריע. לדבריו, החות'ים גם הפילו מל"ט אמריקני מדגם MQ9 בעיר הנמל חודיידה. צבא ארצות הברית טעם הגיב לטענות הללו.

הכוחות החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, ביצעו מתקפות חוזרות ונשנות של מל"טים וטילים נגד ספינות מסחר בינלאומית בים האדום ובמצר באב אל-מנדב, נתיב המהווה כ-12% מתעבורת הספנות העולמית - במה שלדבריהם הוא מאמץ לתמוך בפלסטינים במלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה.

ההתקפות גרמו לכמה חברות לעצור את המעבר שלהן בים האדום ולנסוע בנתיב ארוך ויקר יותר סביב אפריקה. מטוסי קרב אמריקניים ובריטיים מבצעים תקיפות תגמול ברחבי תימן, אך אלו לא הצליחו לעצור לחלוטין את ההתקפות של החות'ים או להרתיע אותם.

הפגנה של החות'ים בצנעא, תימן, 18 בפברואר 2024. רויטרס
הפגנה של החות'ים בצנעא, אתמול/רויטרס

לפי חברת האבטחה הימית הבריטית "אמברי", ספינת המטען רובימאר, הרשומה בבריטניה ומופעלת על ידי לבנונים, הותקפה אתמול במצר באב אל-מנדב מול חופי תימן. אמברי דיווחה כי הספינה הייתה בדרכה צפונה, במהלך מסעה מאיחוד האמירויות הערביות לוורנה שבבולגריה בעת המתקפה. היא סטתה ממסלולה, יצרה קשר עם חיל הים של ג'יבוטי ואז חזרה למסלולה הקודם ולמהירותה, לפי הדיווח.

במקביל, סוכנות הסחר הימי הבריטית דיווחה כי אנשי צוות נטשו ספינה מול חופי תימן לאחר פיצוץ שגרם לה נזק, כשכל הנראה היא מתייחסת לאותו אירוע, מבלי לציין את שמה של הספינה. היא הוסיפה כי הספינה הרימה עוגן וכל אנשי הצוות בטוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully