וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימון עלה מקזחסטאן - ונפל ברצועה: "הצטיין בכל דבר"

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 16:18

סמ"ר סימון שלומוב בן ה-20, שהבוקר נודע כי נפל בקרבות בעזה, עלה ארצה לבדו ב-2018 והיה חניך למופת של תוכנית נעל"ה, בכפר הנוער מאיר שפיה. הוא ניצל כל רגע פנוי לעבוד, כדי שיוכל לשלוח כסף לאמו שנשארה מאחור. "הוכחה שאלוהים לוקח את הטובים", ספד לו מנהל הכפר

בווידאו: הלוויתם של ברק איילון ואימו מירה איילון, בבית העלמין בכפר יובל. 15.01.2024/מערכת וואללה!

סמ"ר סימון שלומוב, בן 20 מקרית ביאליק, נפל אתמול (ראשון) בקרב בדרום רצועת עזה. הוא לחם בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים. שלומוב, חייל בודד, עלה לארץ מקזחסטן ללא הוריו ב-2018, בתוכנית מיוחדת של משרד החינוך - והתחנך בכפר הנוער "מאיר שפיה" סמוך לזיכרון יעקב. בבגרותו, עבר שלומוב לקריית ביאליק והתגורר בדירת שותפים בעיר, אותה חלק עם חייל הנדסה קרבית וחיילת משטרה צבאית. שלושתם בוגרי כפר הנוער מאיר שפיה, שם הכירו.

"הוא היה חניך למופת. כל אחד פה בכפר יגיד שמה שזוכרים ממנו זו העזרה לזולת והחיוך התמידי", סיפר לוואלה! יורם טניאס, מנהל כפר הנוער מאיר שפיה, שם התגורר והתחנך שלומוב במשך שלוש שנים. "אומרים שאלוהים לוקח אליו את הטובים, לא האמנתי בזה אבל עכשיו קיבלתי הוכחה שזה נכון. הוא הצטיין בכל דבר. היה רפתן מצטיין. היה מצטיין בספורט, לימודים עיוניים, וגם בסדר וניקיון. הייתה לו את הפינה שלו שהקפיד עליה מאד. הוא היה ילד שעושה הכול הכי טוב שאפשר. הוא גם היה תלמיד טוב וגם עבד בכל רגע פנוי כדי לשלוח כסף לאמא שלו בקזחסטן".

"הוא עבד פה ברפת ובחדר האוכל. בחופשות היה יורד לאילת ועובד בבתי מלון והכל למשפחה שנשארה שם. הוא סיים את כיתה י"ב ואז הלך למכינת הראל בירושלים", סיפר טניאס. "כל הזמן דיבר על זה שהוא רוצה להיות לוחם והתנדב לצנחנים. כולנו כאן היינו איתו בקשר. דנה חורי סגנית מנהל בית הספר, הייתה מארחת אותו לארוחות בחגים. לצערנו פרויקט נעל"ה ספג לא מעט נופלים בין הבוגרים והבוקר קיבלתי את הבשורה המרה מרכזת מנהלת הפרויקט.

"במלחמה היינו איתו בקשר, שמענו על מוראל גבוה, על מצב רוח טוב", סיפרה אורלי תם, רכזת הבוגרים של שפיה, "סימון היה מאד 'פייטר' בקטע הזה של הלחימה. שמענו ממנו על הבנה של השליחות, ועל זה שהם נלחמים חזק ו'נותנים עבודה' הפעם האחרונה בה שמענו ממנו היה רגע לפני ה-11 בפברואר, שאז הם שוב נכנסו עמוק לעזה וכבר לא יכולנו להיות איתו בקשר".

אחת ההודעות האחרונות של חלל צה"ל סימון שלומוב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אחת ההודעות האחרונות של חלל צה"ל סימון שלומוב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סמ"ר סימון שלומוב. 17 בפברואר 2024. באדיבות כפר הנוער מאיר שפיה, אתר רשמי
סמ"ר סימון שלומוב. 17 בפברואר 2024/אתר רשמי, באדיבות כפר הנוער מאיר שפיה
סמ"ר סימון שלומוב שנפל ברצועת עזה. דובר צה"ל
סמ"ר סימון שלומוב שנפל ברצועת עזה/דובר צה"ל

"'הילד שכל הזמן אוכל', ספדה לו קרני, בתה של המורה שלו בכפר הנוער, "ככה אני מכירה אותך, ילד נעל"ה חמוד שנמצא בפנימייה של אמא, מאיר שפיה. כל יום שישי שהייתי הולכת עם אמא לפנימייה היינו באות עם אוכל לחניכים וזה כולל אוכל נוסף לסימון וכבר מאז היית כמו בן בית. כל חג, כל ארוחה, כל הזדמנות. באת לשמחות איתנו וכמובן שאכלת. כשהתגייסת לאמא היה נורא קשה כי תכלס זה כמעט כמו לגייס את הבן שלה. ועכשיו בתקופת המלחמה, הבית היה מתח. סימון נכנס? סימן יצא? סימון קיבל את המכתב? או שלא? סימון, תמיד הייתה בן בית ולנצח תשאר".

שלומוב התגייס לצה"ל יחד עם סמ"ר בוריס דונבצקי בן ה-21, גם הוא חייל בודד תושב קריית ביאליק, שנפל בדצמבר בקרב בצפון הרצועה. השניים למדו יחד במכינת הראל וגם התגורר בקרית ביאליק.

"אני שולח את תנחומיי למשפחת שלומוב ומרכין ראשי בכאב על נפילתו של לוחם חדור מטרה שמסר נפשו במערכה צבאית צודקת להגנת מדינת ישראל", כתב ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי.

אמו של סימון, המתגוררת בקזחסטן, צפויה להגיע לישראל, טרם נמסר מועד הלוויתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully