וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסיסמא יחד ננצח לא רלוונטית בישרוטל": תושבי קריית שמונה זועמים על הכוונה להעביר אותם מהמלונות

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 9:38

לאחר שהרשת דרשה מהמפונים לעבור למקומות אחרים, ראש העיר יצא למתקפה: "מי שמזמין חדר במלון בישרוטל, שיידע שהיא מגרשת משפחות". לטענת שטרן הסיבה לפינוי היא האביב המתקרב: "מעדיפים כסף מאשר אחדות". בישרוטל הגיבו: "לא מפנים אותם, הצענו להם מלונות אחרים"

דורון שנפר דובר העירייה על המטח לקריית שמונה/דוברות עיריית קריית שמונה

זעם רב בקריית שמונה על כוונת רשת ישרוטל לפנות את תושבי העיר המתארחים במלונות הרשת. בשבוע שעבר התושבים נדרשו לפנות את בתי המלון של הרשת בתחילת מרץ, ולעבור למלונות אחרים.

בשיחה ארוכה שקיימו אמש (ראשון) ראש העיר אביחי שטרן וצוותו עם מנכ"ל ישרוטל ליאור רביב, הפציר ראש העיר במנכ"ל הרשת לחזור בו מ"החלטתו הלא מוסרית", אולם המנכ"ל סירב.

בסיום השיחה אמר מנכ"ל ישרוטל לראש העיר כי הוא מציע להיפגש ולחשוב יחד מה עושים כשבכל מקרה התוצאה הסופית הייתה מציאת פתרון לעזיבת התושבים ולעזרה של חברת ישרוטל בהובלת הציוד של התושבים למלונות חלופיים, ולכך ראש העיר לא הסכים, לפי הודעת העירייה.

ראש העיר שטרן זעם על ההחלטה: "הסיסמה יחד ננצח כנראה לא רלוונטית ברשת ישרוטל. תדע כל משפחה שמזמינה חדר במלון ברשת ישרוטל, שהיא מגרשת שוב משפחה עם ילדים מקריית שמונה ועוקרת אותם שוב מביתם הזמני. כמה עוד אפשר לספוג השפלות? ברגע שלא היו נופשים בחודשי החורף, ראו בנו כציר בשר ותרנגולות המטילות ביצי זהב. נוצלנו. חיבקו את תושבי קריית שמונה ואפילו פנו אלינו שנשלח עוד ועוד תושבים למלונות של הרשת, אבל כעת כשהאביב והקיץ מגיעים, מבקשים לעקור אותנו שוב ומעדיפים את הכסף הגדול מאשר את האחדות שכה נחוצה בשעת מלחמה".

תושבי קריית שמונה מתפנים מבתיהם בחודש אוקטובר. אייל מרגולין, פלאש 90
תושבי קריית שמונה מתפנים מבתיהם/פלאש 90, אייל מרגולין

ראש העיר הוסיף כי "המלחמה היא לא רק של תושבי קריית שמונה, אלא של כל המדינה. דווקא תושבי קריית שמונה שימשו ומשמשים משך שנים כשכפ"ץ של המדינה וחבל שזה היחס שמעניקים לנו. ממש חוסר רגישות משווע. הזדעזעתי לשמוע את מנכ"ל רשת ישרוטל טוען באוזני שאינינו יכול לארח מפונים יחד עם אורחים ממרכז הארץ באותו מלון. הוא אמר לי שהם גוף עסקי פרטי. כאשר אמרתי לו שתושבי קריית שמונה אינם שונים מאף אורח הוא גימגם ואמר אתה מבין למה התכוונתי. אז לא אדוני הנכבד. אינני מבין ולא אתן אקבל עקירה נוספת מהבית, אפילו אם הוא זמני. הפסקנו להיות בשר התותחים של בעלי המאה. אני בוש ונכלם".

דובר העירייה דורון שנפר, עליו הטילו ראש העיר והנהלת העיר להכין קמפיין ממוקד בנושא, מסר כי "חבל שבמקום לאפשר לנו לטפל בתושבים שלנו שעקורים 135 ימים מבתיהם ולחזק את החוסן של הקהילה שלנו, גורמים לנו להתעסק בהחלטה הזויה של פינוי נוסף. זה לא פינוי, זה גירוש. בסופ"ש האחרון כשהאזעקות לא פסקו, עוד רצנו ברחובות העיר קריית שמונה בין עשרות הטילים שנפלו בעיר וגרמו להרס רב, סיכנו את החיים שלנו ובכינו למראות בתים חדשים שנהרסו ותראו במה אנחנו מתעסקים היום. אנשים פשוט איבדו את זה. שיהיה ברור - לא נקבל שום פינוי בכפייה. אנחנו מבקשים מהתושבים שלנו לא להתייחס להודעות שהם מקבלים מהנהלת ישרוטל ולהישאר בבתי המלון. אנחנו לא כלי משחק של אף אחד. אפילו כח של הימ"מ לא יצליח להוציא את התושבים שלנו מבתי המלון. יש גבול לכל תעלול. מציע להנהלת ישרוטל לחזור בה מההחלטה ההזויה כי בכל מקרה תושבי קריית שמונה לא יתפנו לשום מקום, אז בשביל מה לגרום למהומה מיותרת שעושה רק נזק? מלחמת חרבות ברזל היא לא המלחמה של קריית שמונה בלבד, אלא מלחמה של המדינה כולה. מעריכים ומוקירים את שאר הרשתות שלא מצטרפות להחלטה ההזויה והלא מוסרית של רשת ישרוטל שבזה הרגע חשפה את ערכיה - גוף כלכלי בלבד".

מנהל הפינוי בקריית שמונה אלעד קוז'יקרו מסר: "במשך למעלה מארבעה חודשים אנו עוסקים בבניית הקהילה שלנו ובשיקומה. הלכנו יד ביד עם רשת ישרוטל ונתנו בה את האמון ונעננו לבקשתה להפנות תושבים רבים לרשת. לצערנו הבנו כעת כי ניצלו אותנו וברגע שעונת החורף הסתיימה התבקשנו לצאת מהמלון בבושת פנים ולחפש מקום אחר כדי לפנות את החדרים למי שיכול לשלם יותר. הכסף שוב ניצח את הערכים. גם בימים אלה כאשר אנו מבקשים להרבות באהבת חינם נחשפנו לפנים הפחות יפות של גורמים עסקיים במדינת ישראל. תושבי קריית שמונה הם לא משחק ולא הפקר. נילחם על כבודנו בזכות ולא בחסד. שיהיה ברור, אף אחד מאיתנו לא ישפיל ראש וייצא מהמלון. גם אם נסולק נעשה את זה בראש מורם ובגאווה האופיינית לתושבים המדהימים שלנו. אני מקווה מאוד שאי שם בהנהלת ישרוטל יתעשתו ויבטלו את רוע הגזירה ויפה שעה אחת קודם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן. דוברות עיריית קריית שמונה, אתר רשמי
"המלחמה היא לא רק שלנו, אלא של כל המדינה". שטרן/אתר רשמי, דוברות עיריית קריית שמונה

בישרוטל מתפלאים על ההאשמות שהופנו לעברם ואמרו שמתחילת המלחמה טיפלו במסירות אין קץ ב-15 אלף מפונים, וכך גם ימשיכו לעשות. "המפונים הם בבת עינינו ואנחנו לא מפנים אותם. לא נפגע באף אחד. אנחנו מציעים להם פתרונות של מעבר כקהילות למלונות אחרים. מי שנמצא באילת וירצה להישאר באילת, יוכל לעבור למלון אחר. מציעים למי שרוצה לעבור למלון 'גומא', מלון חדש לגמרי על שפת הכנרת", הדגישו ב"ישרוטל".

בעיריית ק"ש דחו את הפיתרון המוצע ואמרו שלא יתכן שאנשים שנעקרו מביתם והצליחו להתאקלם במקום חדש, ייאלצו לעבור עכשיו שוב, גם אם מדובר במעבר מבית מלון אחד באילת לבית מלון שני באילת. "כל מעבר קשה ומטלטל את המפונים", טענו בעיריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully