וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו השעה: ממשלה מאוחדת כמו העם

עו"ד נדיר שיינר

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 10:12

אחרי טבח 7 באוקטובר היה ברור לציבור כיצד מנצחים: ביחד. זה התבטא בשלטים שבהם התמלאה הארץ. לנוכח זה, לא ייתכן שאדם כמו אביגדור ליברמן, שר ביטחון ושר חוץ לשעבר עם עשרות שנות ניסיון, לא יהיה חלק מהממשלה. מה שיפגע באויבינו יותר מכל הוא עמידה מאוחדת של ההנהגה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס כעת את הקבינט לניהול המלחמה/וידאו (עלה לשרת): רועי אברהם /לע"מ

מאז החלה הלחימה לאחר הטבח הנורא שביצע חמאס באזרחי ישראל ב-7 באוקטובר, לכל ישראלי היה ברור המפתח לניצחון בלחימה. הארץ החלה להתמלא כולה בשלטים עליהם נכתב "ביחד ננצח", "כולנו ביחד" - עם ישראל עמד כולו ודרש התגייסות משותפת למען הנצחון. למרות הדרישה הכל כך ברורה הזאת מהציבור - שהביאה להצטרפות בני גנץ לממשלה ולקבינט - המשימה לא הושלמה, וההנהגה לא הצליחה להעמיד קול משותף אמיתי.

במלחמת העולם השנייה, כאשר הוקמה ממשלת צ'רצ'יל על מנת להתמודד עם המשבר הגדול של פלישת גרמניה למדינות השפלה ובהמשך לצרפת, קרא המלך ג'ורג' לשר צ'רצ'יל אליו לארמון ואמר לו: "עכשיו זה הזמן לאחד כוחות. די לוויכוחים, די לריבים בפרלמנט". כבר באותו היום הציג צ'רצ'יל למלך את ממשלתו החדשה, ממשלת אחדות לאומית מלאה, שייצגה את הקולות של רוב מוחלט של הציבור הבריטי - והוא התמנה לראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון עם הקבינט לניהול המלחמה, הקריה, 18 בינואר 2024. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ישיבת הקבינט לניהול המלחמה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הדרך היחידה להביא לניצחון מהיר, חד וחלק במלחמה שנכפתה עלינו, הוא איחוד של כל הכוחות המנהיגותיים בחדר אחד, וניהול מלחמה משותף, מתוך מטרה משותפת וברורה - לעמוד ביעדי המלחמה השאפתניים - היעדים שאנחנו חייבים לעמוד בהם למען המשך קיומנו כאן.

לא יתכן שבימים כאלה גורליים, שבכל יום נופלות החלטות שיכריעו את העתיד הקרוב והרחוק של מדינת ישראל - אדם בעל ניסיון כמו אביגדור ליברמן ישב מחוץ לקבינט. אדם שכיהן כשר הביטחון והחוץ של מדינת ישראל, באמתחתו עשרות שנות ניסיון בטחוני ומדיני, וממשלת ישראל פשוט מחליטה להושיב אותו בצד, לא להכניס אותו לתוך החדר.

בעבר הצטרף ליברמן פעמיים לממשלות אחדות לאומיות בעתות משבר ביטחוני. צעדים אלה שיקפו את תפיסת עולמו הלאומית בנושאי ביטחון - ליברמן לא מכניס שיקולים פוליטיים בנושאים הללו. כשהוא נקרא לדגל הוא מגיע.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 22 בינואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
כשהוא נקרא לדגל הוא מגיע. אביגדור ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

מאידך, ליברמן לא נרתע מלבקר את החלטותיהן של ממשלות ישראל בהקשרים ביטחוניים, כמו במקרה של מבצע צוק איתן ב-2014, ההתנהלות מול ארגון הטרור מאז סיום מבצע שומר חומות ובמיוחד המדיניות הישראלית בצפון. ההכנסה של קול תקיף, קוהרנטי, בעל חזון ברור להמשך לתוך הקבינט זאת דרישה ראשונה במעלה.

על נתניהו, גנץ, אייזנקוט וכל חברי הממשלה להודיע כבר היום באופן ציבורי כי הם מכוונים להגדלת הממשלה. מרגע שיכריזו על הצורך הזה - הדרך להשלמת המשימה תהיה קצרה. ליברמן עצמו הצהיר כי הוא מעוניין להיכנס לממשלה - כל מה שצריך זה מעט רצון טוב מטעם מי שיושבים היום בממשלה.

יש דבר אחד שמפחיד את האויבים שלנו. הנייה, חמינאי, סינוואר ונסראללה חשבו שברגע משבר לא נתגייס, לא נתאחד, שהפילוג ינצח והם יצליחו להרוס אותנו מבפנים. העם שלנו הוכיח שזה לא המצב, לא נתנו לאויבים שלנו לנצח. עכשיו זה הזמן של ההנהגה שלנו להעביר את אותו המסר. הצגת חזית מאוחדת היא צו השעה. בלעדיה נתקשה להביא לניצחון מוחלט. זה צריך להיות המאמץ העיקרי של ממשלת ישראל. אין דבר שיזיק לאויבינו יותר מעמידה מאוחדת של ההנהגה של העם היהודי.

הכותב הוא ראש פורום מגן ברזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully