וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור יום, בלי להסיר אפילו את הלוחיות: המשטרה חסרת אונים לנוכח מכת גניבות הג'ימני

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 10:32

לפי הערכות, כ-100 רכבי סוזוקי ג'ימני נגנבו לשטחי הרשות הפלסטינית בחודש האחרון. בעלי הג'יפים מאתרים אותם בקלות בתיעוד ברשת של הגנבים נוסעים בגאווה בשטח: "יש כאלה שחושבים שהם רוצים לעשות עוד 7 באוקטובר", אומרים בעלים של הרכב, "זה אצבע בעין"

סיכול ניסיון גניבת רכב דרך מחסום חשמונאים/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

תופעה חדשה ומטרידה מסעירה בימים אלו את בעלי הג'יפים בישראל מסוג סזוקי ג'ימני, בעקבות גל גניבות חסר תקדים מתחילת השנה של ג'יפים משטחי ישראל לרשות הפלסטינית. זאת כאשר הגנבים באין מפריע, מתחת לאף של המשטרה, מתעדים בהפגנתיות את נסיעותיהם ברכבים הגנובים בשטחי הרשות, עם לוחית הזיהוי שעות ספורות לאחר מועד הגניבה.

גניבות הג'ימני מתבצעות בכל רחבי מדינת ישראל ובכל שעה משעות היום. תעוזת הגנבים עולה מדרגה כאשר גם אם בעלי הרכבים מתקינים מיגון הנראה לעין, הגנבים אינם מהססים לגרום נזק לג'יפים, ולהותיר מזכרת כואבת ומכעיסה.

סיכול גניבת ג'יפ סוזוקי ג'ימני לאחר שנגמר הדלק לגנב, כביש 1, פברואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סיכול של גניבת סוזוקי ג'ימני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תומר, תושב תל אביב (30), שהשתחרר לאחרונה משירות מילואים בעזה הגיע לחניה מתחת לביתו במרכז העיר לפני כשבוע וגילה לתדהמתו כי הרכב איננו. "ביום ראשון בבוקר בשעה 07:30 הגעתי למקום שבו החניתי, במרכז תל אביב, ואני רואה שרכב אחר חונה שם. בדקתי מול העירייה שלא גררו לי את הרכב. אני מבחין שעל הרצפה חלון שבור ואז הבנתי שהרכב נגנב", משחזר תומר בשיחה עם וואלה!. "מדובר בג'יפ סוזוקי ג'ימני 2020, משודרג ומשופר. הלכתי למשטרה והגשתי תלונה, אספתי תיעודים ממצלמות אבטחה, וכבר בשעות הערב קיבלתי תיעוד בקבוצות פייסבוק שהרכב נגנב לשטחים. הגנבים העלו תיעוד עם הרכב באזור רמאללה, כולל עם לוחית זיהוי, בלי להפשיט אותו בכלל. לא אכפת להם, הם יודעים שהמשטרה לא תיכנס ותוציא אותו".

תומר מוסיף בכאב: "אחרי 140 יום בעזה יצאתי לפני שבועיים לתוך החורף, לתוך השיטפונות, כל כך רציתי לחזור לטייל. זו מכה מאוד כואבת, בטח אחרי כל מה שעשיתי למען המדינה".

בזעם הוא אומר: "אנחנו פשוט נשארים בלי הגנה, בלי תמיכה, לאף אחד לא אכפת. מבחינת המדינה שחברות הביטוח ישלמו. מחירי הביטוח עולים והמעגל הזה לא עוצר. צריך להבין, רכבי שטח, עם כל התוספות והשיפורים עולים לא מעט. השקעתי בו עשרות אלפי שקלים. אף אחד לא הולך להחזיר לי את כל הכסף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סיכול גניבת ג'יפ סוזוקי ג'ימני לאחר שנגמר הדלק לגנב, כביש 1, פברואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סיכול של גניבת סוזוקי ג'ימני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לדבריו, מדובר לא רק באירוע בעל משמעות פלילית. "נכנסים לפה חולייות גנבים מהשטחים ללב הארץ, לתוך ערים ושכונות מגורים וגונבים רכבים. זה פגיעה בביטחון האישי ברמה הכי גבוהה שיש. גם מי שממגן את הג'ימני שלו עם מגני הגנה וכדומה, הם שוברים בכוונה חלונות כדי שתדע שאתה על הכוונת. בחודש האחרון, אומרים שנגנבו למעלה מ-100 ג'יפים, כולם ג'ימני חדשים".

מדוע לדעתך הם מתמקדים כעת בג'ימני?

"היתה שמועה שחמאס, כחלק מעסקת החטופים, דרש ג'יפים מסוג ג'ימני. ההשערה השנייה היא שקל לפלסטינים לנוע עם ג'ימני בים הכפרים שלהם, וצירים מרכזיים שאסור להם לעלות עליהם. אגב, זה לא שהרכבים מועברים למשחטות רכב או נמכרים בחזרה לישראל. זה פשוט הפך לרכב פנאי שלהם. אבל הכי מכעיס זה שהם לא חוששים, ומשאירים את לוחית הרישוי. הם אפילו לא מנסים להסתתר".

במאמץ אולי אחרון לבלום את מכת הגניבות, בעלי הג'יפים, המאוגדים בשגרה, מנסים להיעזר אחד בשני בכמה דרכים. "בכל הקבוצות של הג'ימנאים אין יום שלא עולה דיווח אחד או שניים על גניבה של ג'יפ. מדברים על איך למגן את הרכב, על מדבקות בערבית עם אזהרות לגנבים. שתבין לאן הגענו".

רכב של קיבוץ נחל עוז בעזה. 7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"רוצים לעשות עוד 7 באוקטובר"? רכב של קיבוץ נחל עוז שהגיע לעזה בשבת השחורה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גם לנועה, תושבת תל אביב נגנב הג'ימני בתחילת החודש מהחניה מתחת לביתה באיזור כיכר המדינה. "ישר התקשרתי למשטרה וביקשתי שיגיעו לבדוק מצלמות בשכונה, באתרי בניה וברחוב" היא מספרת. "במשטרה ביקשו שאגיע לתחנה. ברגע שנתתי להם את מספר הרכב, הם תיארו לי כיצד הוא נראה, ואמרו שהוא עבר מחסום בשלוש בבוקר ומיד אמרו שהם לא נכנסים לשטחים, ושאין להם מה לעשות".

נועה אומרת: "התחושה, ובטח בתקופה הזו, היא נוראית. מעבר לפגיעה הכלכלית הגדולה, יש גם את אובדן הביטחון שלנו בבית, בשכונה של משפחות".

כמו תומר, גם נועה איתרה את רכבה בשיטוט ברשתות החברתיות: "לאחר יומיים התחילו לעלות סרטונים שהגנבים מעלים בטיקטוק - ישר זיהיתי את הרכב שלי. הם מעלים סרטונים שלהם עם הרכב מבסוטים בשטח, בגאווה, זה לא ייאמן".

נועה מוסיפה: "זה מרגיש כאילו עוד רגע הם נכנסים אלינו עם צי של ג'ימני משופרות, ומגיעים אלינו כמו -7.10, והפעם מתוך הארץ. התחושה שהמשטרה לא יכולה לעשות כלום היא נוראית. אם בכזו קלות מעבירים רכבים כה בולטים לשטחים, באותה מידה יכלו גם להעביר אותי בבגאז'. אמל"ח וכל מה שידם משגת".

גם הג'ימני של אביה של יעל, תושבת תל אביב, נגנב מחניה מתחת לבית בשבוע שעבר. "בשעות הערב, במרכז תל אביב. זה היה די מפתיע שהוא נגנב משם", מספרת יעל, "שברו את החלון מהצד של הנוסע. לאבא לא היה כל כך מה לעשות. אמרו לו במשטרה שזה קורה כל יום. זו תחושה לא נעימה בגוף, תחושה של חוסר אונים. זה פשוט מזעזע שהמשטרה לא עושה כלום. אבא היה עושה טיולי ג'יפים כל סוף, שבוע, אחרי שבוע אינטנסיבי. זה מבאס. כי הוא לא יוכל עכשיו לרכוש עוד רכב. הוא עבד קשה בשביל זה".

יעל עדיין לא איתרה את הרכב, אבל היא ממשיכה לנבור ברשת. "אני עדיין מחפשת תיעוד של הרכב. זה מפחיד שהם הגיעו עד הבית. לקחו לנו את הרכבים ואני לא יודעת לאן זה יגיע. יש כאלה שחושבים שהם רוצים לעשות עוד 7 באוקטובר, כי מדובר ברכב נייד ועביר בשטח, וכרגע אני רואה שהם עושים טיולי ג'יפים על חשבוננו. פשוט לא אכפת להם, וגם על הדרך להכניס לנו אצבע בעין. גם המדינה לא שמה עלינו. המשטרה חייבת להתחיל לעשות משהו. אתה כבר לא מרגיש בטוח".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל מודעת לעלייה בהיקף גניבות הרכב מסוג סוזוקי ג'ימני ובד בבד נערכה לעבודה מבצעית בהקשר זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully