וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הניף סכין לעבר עוברי אורח במודיעין - ועורר בהלה ממתקפת טרור

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 23:58

עם הארכת המעצר, בית המשפט הורה לשלוח את החשוד, תושב העיר בן 29, לבדיקה אצל הפסיכיאטר המחוזי. על פי החשד, הוא איים על שלושה תושבים בעודו יחף ולושב ציצית. לאחר התערבות של עובר אורח, רץ החשוד לתחנת משטרה - ונתפס

בווידאו: נצמד - ושולף סכין: צעיר וקטין תועדו מנסים לדקור נער בצפון/מערכת וואלה!

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ראשון) בארבעה ימים את מעצרו של ירין חמו בן ה-29 ממודיעין, שנעצר אתמול על ידי שוטרי תחנת מודיעין בחשד שרץ יחף ברחובות העיר בעוד הוא אוחז בסכין בידו והניף אותה לעבר עוברי אורח והתקדם עמה לעבר תחנת משטרה - מה שגרם לאזרחים לחשוב שמדובר למעשה בפיגוע טרור. בנוסף בית המשפט הורה לשלוח את החשוד לבדיקה אצל הפסיכיאטר המחוזי.

אתמול בשעות הצהריים התקבל דיווח במשטרה על אדם שמסתובב בעיר מודיעין עם סכין בידו, וזאת בעוד הוא לובש ציצית, מסתובב יחף ועל בגדיו מופיעים סימני דם. על פי החשד, הוא התקרב לשלושה אנשים ברחוב והניף לעברם את הסכין. אדם שהיה במקום ניסה להשתלט עליו ולעצור אותו, מה שהביא את החשוד לרוץ לעבר לתחנת משטרת מודיעין. בפתח התחנה, שוטרת שלפה אקדח לכיוונו והוא בתגובה השליך את הסכין מידו והשוטרים עצרו אותו ללא ביצוע ירי חי.

"לפנינו אירוע חמור במיוחד בעת בטחוני רגישה זו", אמר נציג המשטרה במהלך דיון הארכת מעצרו של החשוד. "במזל לא הסתיים האירוע באבידות בנפש הן של החשוד והן של אזרחים". במהלך חקירתו, החשוד בחר לשמור על זכות השתיקה. אך במהלך הדיון שהתקיים בבית המשפט הוא אמר: "לא סתם רצתי עם סכין ברחוב. אמרתי את זה לשוטר". העבירות שיוחסו לחשוד על ידי היחידה החוקרת הן ניסיון לחבלה חמורה, החזקת אגרופן או סכין שלא כדין ואיומים.

פעוט בן שנתיים נדקר למוות, לוד, 28 בדצמבר 2023. ללא, אתר רשמי
סכין, ארכיון/אתר רשמי, ללא

נציג המשטרה הפנה את השופט לכך שהחשוד היה מעורב בעברו באירוע בעל מאפיינים דומים. לפני מספר שנים בזמן שחמו היה בגרמניה, הוא השתמש בסמים ונכנס להתקף פרנויה. בעקבות כך הוא דקר עוברת אורח שנכנסה לביתה והוחזק במעצר בגרמניה למשך שנה וחצי עד ששוחרר עקב אי שפיות.

"אין לי כרגע חלופה להציע", אמר עו"ד אלון קוצר שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית. "מדובר ככל הנראה בחשוד שברקע ההתנהגות עומדת איזו שהיא התמודדות נפשית. נבקש שיבדק על ידי פסיכיאטר. נבקש לצמצם את ימי המעצר".

לאחר שהיחידה החוקרת ביקשה שמעצרו של החשוד יוארך ב-6 ימים נוספים, השופט גיל גבאי הורה על הארכת מעצרו ב-4. "המעשים המיוחסים לחשוד מקיימים עילת מעצר מובהקת של מסוכנות ברף גבוה", אמר השופט גבאי בהחלטתו. "בנס הסתיים האירוע ללא נפגעים. באירוע היו מעורבים מספר אזרחים, חלקם נשא נשק, בקלות יכול היה אחד מהם לירות בחשוד לאור התנהגותו ועל רקע המצב הבטחוני השורר במדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • מודיעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully