וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין נתיבות - אין תקומה

טל סיגרון, נתיבות

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 0:03

בשבעה באוקטובר זרועות המדינה "פספסו" את הכניסה הקרקעית של מחבלי החמאס לשטח ישראל, ויצרו את אחת הטרגדיות הגדולות שידעה המדינה. ארבעה חודשים אחרי, והמדינה ממשיכה "לפספס" ברצותה לשקם את אותו אזור, רק בגלל סימון קו דמיוני שחוצה את הנגב המערבי בצורה רשלנית

ילדי י"א מהעוטף ביחד בפעם הראשונה מאז 7 באוקטובר/דלית אילן

אחד הדברים שכל כך מאפיינים את הממשלה הנוכחית, הוא חוסר סדר והגיון. זה מתחיל בשיחת טלפון שראש הממשלה לא מקבל בליל השבעה באוקטובר, וממשיך עד היום בניסיון לשקם את אותו אזור שהמדינה הזניחה באותה שבת דמים ארורה.

המדינה החליטה שלא להכניס את העיר נתיבות לתוך מנהלת תקומה, שמטרתה לשקם את אזור הנגב המערבי לאחר מחדל השבעה באוקטובר. עיריית נתיבות, החליטה להגיש, ובצדק, בג"צ כנגד ההחלטה השרירותית, חסר ההיגיון והתבונה. כדי להבין את גודל המחדל 2.0, נדרשים מאיתנו שני דברים: האחד, להביט במפה. השניה, לחשוב בהגיון.

לכל הכתבות בפרויקט "קול העוטף"

טל סיגרון מנתיבות. באדיבות המצולמים
טל סיגרון, תושב נתיבות/באדיבות המצולמים

מהסתכלות במפת הנגב המערבי, ניתן להבחין שנתיבות היא העיר הגדולה באזור, אשר מהווה חלק מעוטף עזה. היא לא "סמוכה" לעוטף עזה, היא ממש חלק ממנה. סיימנו פעולה אחת פשוטה. הפעולה השניה - לחשוב בהגיון - נראית כמו פעולה שמאוד מאתגרת את שר האוצר וראש הממשלה. אם העיר הזו היא "בירת הנגב המערבי", אזי כיצד ניתן לשקם את כל האזור, אך לא אותה? הרי אם בנושא תעסוקה עסקינן - היכן יפותחו מקומות התעסוקה של אותם יישובים? אם בנושא שירותים של משרדים ממשלתיים, היכן יפותחו אותם השירותים?

בשבעה באוקטובר, יחידת הביטחון העירונית של נתיבות, הקרויה "אופק", מנעה בעוז ובאומץ לב, כניסת מחבלים לעיר וליישובי העוטף. היחידה הזו ממומנת על ידי התושבים של העיר בתשלום חודשי קבוע. לא על ידי המדינה. את אותם קרבות עשו לוחמי "אופק", עם אקדחים קצרים, כי המדינה לא אישרה לרכוש (מכספי העירייה) נשקים ארוכים. רק שבוע לאחר מחדל השבעה באוקטובר, אישרה המדינה לרכוש נשקים ארוכים. כמובן מכספי העירייה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
קול העוטף!. צילום: זיו ריינשטיין, סטודיו וואלה!, עיבוד תמונה
איך ניתן לשקם את כל האזור חוץ מאת נתיבות?/עיבוד תמונה, צילום: זיו ריינשטיין, סטודיו וואלה!

אני נמנע מלדבר על ההפרדה שעשתה המדינה בין תושבי היישובים הסמוכים לנתיבות, לבין תושבי נתיבות הגיבורים שלא קיבלו את אותה התמיכה שזכו תושבי שדרות, שכנינו וחברינו היקרים. 88 משפחות מקיבוץ עין השלושה מקימים בנתיבות את ביתם, כי זו העיר הקרובה ביותר אל הקיבוץ שלהם. עיריית נתיבות דואגת להם לקליטה נוחה ונעימה, כי אין לסמוך על המדינה שתעשה זאת.

יותר מ-100 משפחות משדרות עברו לנתיבות. יותר מ-200 תלמידים חדשים נקלטו בעיר, והביקוש רק גובר. העירייה ביקשה ממשרד החינוך סיוע בתקנים ועוד דברים כדי לקלוט את אותם מפונים, אך גם זה לא ניתן.

אם מישהו היה צריך עוד הוכחה עד כמה הממשלה הזו כל כך גרועה, אני חושב שהדברים מעלה מראים זאת. הגיע הזמן של הממשלה להתעורר, או להתחלף. אנחנו, תושבי נתיבות לא נוכל לסבול זאת יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully